Ταξιτζής στην Ιταλία ανεβάζει στα κοινωνικά δίκτυα πόσα βγάζει κάθε μέρα σε μια προσπάθεια να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια στον κλάδο. Λέει ότι κερδίζει καθαρά ακόμη και πάνω από 500 ευρώ την ημέρα αν αφαιρεθούν τα καύσιμα και άλλα κόστη, προκαλώντας αντιδράσεις από συναδέλφους του που τον απειλούν και του σκίζουν τα λάστιχα. Οι ταξιτζήδες στην Ιταλία δεν θέλουν να ανοίξει το επάγγελμα ούτε να δοθούν άλλες άδειες, επικαλούμενοι χαμηλά εισοδήματα και υψηλό κόστος καυσίμων.
Ο Ρομπέρτο Μαντοβάνι είναι οδηγός ταξί στην Μπολόνια και οι πολύ πρόσφατες αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αμοιβές των οδηγών ταξί έχουν αποτελέσει σύμβολο του πόσο δύσκολο είναι να ανοίξει ο ανταγωνισμός στη χώρα αυτή, σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα του Bloomberg.
Στη γειτονική χώρα έχουν δοθεί 23.000 άδειες με βάση τα στοιχεία του 2019, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Τα σωματεία οδηγών ταξί στην Ιταλία κάνουν λόγο για χαμηλά εισοδήματα του επαγγέλματος ως αιτία πίσω από την αντίστασή τους να ανοίξει ο κλάδος στον ανταγωνισμό και να εκδοθούν περισσότερες άδειες. Αυτός ο ισχυρισμός τώρα κινδυνεύει να υπονομευθεί από την εκστρατεία του Μαντοβάνι, ο οποίος δέχεται απειλές τόσο στο Διαδίκτυο όσο και εκτός αυτού. Στις αρχές της εβδομάδας μάλιστα βρήκε τα τρία από τα τέσσερα λάστιχα του οχήματός του σκισμένα και είπε ότι θα καταφύγει στην αστυνομία, αναφέρει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Μεταξύ άλλων και εκτός από τις δημοσιοποιήσεις για τα καθαρά ημερήσια κέρδη του, ο Μαντοβάνι «δείχνει» και προς συναδέλφους του οι οποίοι αντιστέκονται στις ηλεκτρονικές πληρωμές.
Τα σωματεία των ταξί ασκούν τεράστια πολιτική επιρροή και ιστορικά θεωρείται ότι βρίσκονται πιο κοντά στα ακροδεξιά κόμματα της Ιταλίας, αναφέρει τοBloomberg. «Οι επανειλημμένες προσπάθειες των κυβερνήσεων να αυξήσουν τον αριθμό των αδειών αντιμετωπίστηκαν με διαμαρτυρίες από σωματεία οδηγών ταξί που μπλοκάρουν τα κέντρα των πόλεων, μερικές φορές βίαια. Επειτα από εκτεταμένη εκστρατεία (lobbying) από οδηγούς ταξί, οι εφαρμογές κοινής χρήσης (οχημάτων), όπως η Uber, μπορούν να εγγράψουν μόνο αδειοδοτημένους ιδιώτες οδηγούς» και όχι άλλα μεμονωμένα άτομα, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η τελευταία τέτοια διαμαρτυρία έλαβε χώρα το περασμένο καλοκαίρι στη Ρώμη, με στόχο τα σχέδια του τότε πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι για απελευθέρωση του κλάδου. Ο ίδιος δεν υπαναχώρησε παρά τα αιτήματα των κομμάτων του συνασπισμού του να αποδυναμώσουν τα σχέδιά του και αυτό ήταν ένα από τα ζητήματα που τελικά τον οδήγησαν στην παραίτηση, αναφέρεται.
Η Μελόνι
Η διάδοχός του, Τζόρτζια Μελόνι, και τα κόμματα που την υποστηρίζουν έχουν πάρει το μέρος των οδηγών ταξί κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων και η μεταρρύθμιση έχει μπει στον πάγο, σύμφωνα με το Bloomberg.
Το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο παρουσιάζει την αντίσταση των ταξιτζήδων της Ιταλίας στις μεταρρυθμίσεις και το παράδειγμα του Μαντοβάνι ως παράδειγμα «του πόσο δύσκολο είναι να περάσει μια μεταρρύθμιση (ανοίγματος του) ανταγωνισμού στην Ιταλία, μεταξύ των αντιτιθέμενων συμφερόντων διαφορετικών λόμπι και εταιρειών».
Ενας άλλος τομέας όπου οι ευρωπαϊκοί νόμοι που απαιτούν περισσότερο ανταγωνισμό αντιμετωπίζουν αντίσταση από κλαδικές ομάδες και από την ίδια την κυβέρνηση, ακόμη και με τον κίνδυνο να χαθούν δισεκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, είναι η διαχείριση των παραχωρήσεων παραλιών, αναφέρει ακόμη το δημοσίευμα.
Το ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον Απρίλιο διέταξε την κυβέρνηση Μελόνι να ανοίξει στον ανταγωνισμό τη λειτουργία χιλιάδων παραλιών, αφού οι σχετικές άδειες που αποφέρουν έσοδα αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ «παραχωρούνταν για χρόνια χωρίς δίκαιες διαδικασίες υποβολής προσφορών».
ΕΝΤΥΠΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Συγχώνευση Honda–Nissan - Ισχύς εν τη ενώσει απέναντι στις κινεζικές βιομηχανίες
Η συγχώνευση των Honda – Nissan θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων οχημάτων μετά την Toyota και την Volkswagen
«Χαλάει» το deal Nippon Steel - US Steel; - Τι θα αποφασίσει ο Μπάιντεν
Η Επιτροπή Ξένων Επενδύσεων στις ΗΠΑ (Cfius) ανακοίνωσε στον Λευκό Οίκο τη Δευτέρα ότι οι υπηρεσίες της επιτροπής δεν είχαν καταλήξει σε απόφαση
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Χάνουν την εμπιστοσύνη τους οι καταναλωτές περιμένοντας τον Τραμπ
Ο δείκτης του Conference Board που μετρά το συναίσθημα των καταναλωτών στις ΗΠΑ έκανε βουτιά 8,1 μονάδων στις 104,7 τον Δεκέμβριο, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για αύξηση
Φρενίτιδα deals στις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τα κέρδη στις μετοχές και το στοίχημα για το 2025
Οι τραπεζικές μετοχές παρέχουν συνολικές αποδόσεις 32% εν μέσω εκτίναξης των συναλλαγών
Η απεργία στα Starbucks επεκτείνεται σε πάνω από 300 καταστήματα στις ΗΠΑ
Η απεργία την παραμονή των Χριστουγέννων προβλεπόταν να είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ στην αλυσίδα καφέ, σύμφωνα με το συνδικάτο
Ειδικά ομόλογα ύψους 411 δισ. δολ. θα εκδώσει η Κίνα το 2025
Ο στόχος της ηγεσίας της Κίνας είναι να αμβλύνει το πλήγμα από την αναμενόμενη αύξηση των αμερικανικών δασμών
Η καυτή πατάτα στα χέρια του Λομπάρ - Ποιος είναι ο νέος υπ. Οικονομικών της Γαλλίας
Η Λομπάρ έχει επιφορτιστεί με την κατάρτιση ενός σχεδίου φορολογίας και δαπανών για το 2025 που θα μπορεί να εγκριθεί από το μοιρασμένο κοινοβούλιο της Γαλλίας
Ρεκόρ κερδών για τις τράπεζες - Στις Big 4 η μερίδα του λέοντος στην αγορά
Η JPMorgan Chase, η Bank of America, η Citigroup και η Wells Fargo αντιπροσωπεύουν το 44% των κερδών
Οι στόχοι της L'Oréal για τη νέα χρονιά - Η περίπτωση της K-Beauty
Είναι η δεύτερη φορά που η L'Oréal αγοράζει μια κορεατική μάρκα ομορφιάς - Το 2018 είχε αποκτήσει τη Stylenanda