![Κίνα: Πόσο μακριά εκτείνονται οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοί της σε όλη την Ασία [χάρτες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kina-trena.png)
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα ανακοίνωσε το άνοιγμα νέων γραμμών εμπορευματικών τρένων, ενώ οι διασυνοριακοί σιδηρόδρομοι έχουν γίνει χαρακτηριστικό στις συναντήσεις του προέδρου Σι Τζινπίνγκ με τους περιφερειακούς ηγέτες.
Οι νέες γραμμές αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road του Πεκίνου, ενός πολύπλοκου δικτύου έργων υποδομής που συνδέει την Κίνα με τους εμπορικούς της εταίρους.
Γερμανία: Νέες απεργίες 50 ωρών στα τρένα
Πού κατασκευάζονται οι σιδηροδρομικές γραμμές σε όλη την ασιατική ήπειρο
Σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ασιατική ήπειρο και τα έργα που είναι εξέλιξη περιλαμβάνουν επιβατικά τρένα υψηλής ταχύτητας.
Τον Απρίλιο, η εθνική εφαρμογή έκδοσης σιδηροδρομικών εισιτηρίων της Κίνας άνοιξε online κρατήσεις για μια διαδρομή 10,5 ωρών με το τρένο από την επαρχία Γιουνάν έως την πρωτεύουσα του Λάος. Αν όλα πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί, αυτή η σιδηροδρομική γραμμή θα συνδεθεί στο απώτερο μέλλον με την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ και την Πνομ Πενχ, την παραποτάμια πρωτεύουσα της Καμπότζης.
Τους τελευταίους έξι μήνες, η Κίνα εγκαινίασε επίσης γραμμές εμπορευματικών τρένων προς το Λάος, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Μακριά στο βορρά, η Κίνα εγκαινίασε πέρυσι μια σιδηροδρομική γέφυρα μεταξύ της απομακρυσμένης επαρχίας Heilongjiang και της Ρωσίας. Νέα σιδηροδρομικά δρομολόγια για τη μεταφορά άνθρακα από τα ορυχεία της Μογγολίας στην Κίνα βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Αυτές οι εμπορευματικές γραμμές είναι επιπλέον του σχετικά παλαιότερου σιδηροδρομικού δικτύου της Κίνας μέσω της κεντρικής Ασίας – συνδέοντας το Yiwu στην ανατολική Κίνα με το Λονδίνο.
Αν και είναι δύσκολο να επαληθευτεί πόσο λειτουργικές είναι όλες οι σιδηροδρομικές γραμμές, οι επίσημες αναφορές προσφέρουν μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο το φιλόδοξο σχέδιο της Κίνας «Belt and Road» εξελίσσεται στην πράξη.
Το CNBC ανέλυσε τις επιμέρους αναφορές για να δημιουργήσει τα ακόλουθα σχηματικά διαγράμματα των σιδηροδρόμων, που κατασκευάστηκαν και σχεδιάστηκαν, ανά περιοχή:
Η Πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας ξεκίνησε το 2013 στην αρχή της προεδρίας του Σι. Το πρόγραμμα θεωρείται ευρέως ως η προσπάθεια του Πεκίνου να ενισχύσει την παγκόσμια επιρροή μέσω της ανάπτυξης σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και άλλων οδών μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη και την Αφρική.
Στόχος η «απόσπαση» της Ευρώπης από τις ΗΠΑ
«Η απόσπαση της Ευρώπης από τις ΗΠΑ, τουλάχιστον στο μέτρο του δυνατού, είναι ένας σημαντικός στόχος εξωτερικής πολιτικής για την Κίνα και η βαθύτερη οικονομική ολοκλήρωση που ενισχύεται από ισχυρότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις θα βοηθούσε», δήλωσε ο Stephen Olson, ανώτερος ερευνητής στο Ίδρυμα Hinrich.
Ομοίως, «μέρος του κινήτρου της Κίνας για την κατασκευή σιδηροδρομικών συνδέσεων στο ASEAN είναι να φέρει την Κίνα περισσότερο στην καρδιά του περιφερειακού εμπορίου», είπε, αναφερόμενος στον 10μελή Ένωση Εθνών της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Ο Olson πρόσθεσε ότι ενώ ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να «αλλάξει το παιχνίδι» για μια οικονομία όπως το Λάος, η ευθύνη για την ολοκλήρωση των γραμμών θα βαραίνει επίσης τη χώρα προορισμού η οποία καλείται να αναπτύξει υλικοτεχνική υποστήριξη και άλλες υποδομές για να χρησιμοποιήσει πλήρως τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές για το εμπόριο.
Το ένα τρίτο του εμπορίου της Κίνας
Το Πεκίνο δηλώνει ότι το εμπόριο με τις χώρες του δικτύου «Belt and Road» αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών της Κίνας. Το πρώτο τρίμηνο, το εμπόριο με αυτές τις περιοχές αυξήθηκε κατά 16,8% σε σχέση με ένα χρόνο πριν..
Η πραγματική ώθηση στο εμπόριο από τις σιδηροδρομικές γραμμές είναι δύσκολο να μετρηθεί, δήλωσε η Francoise Huang, ανώτερη οικονομολόγος στην Allianz Trade. Τόνισε ότι η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμων είναι σημαντικά φθηνότερη από την αεροπορική και ταχύτερη από ό,τι οδικώς και διά θαλάσσης.
Επίσης εκθέσεις δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές χρησιμοποιούνται περισσότερο για τη μεταφορά κινεζικών εξαγωγών σε άλλες χώρες, παρά για εισαγωγές στην Κίνα.


Latest News

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο