Τη στρατιωτική βάση της Ανδραβίδας επέλεξε η Πολεμική Αεροπορία για να γίνει η «φωλιά» των μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα σε μαχητικό αεροσκάφος. Είναι άλλωστε θέμα ολίγων ημερών η άφιξη της αμερικανικής Επιστολής Αποδοχής (LoA) για τα ελληνικά F-35 που θα σημάνει και την επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές με στόχο οι σχετικές συμβάσεις να υπογραφούν στις αρχές του επόμενου έτους. Το 2028 θα παραληφθούν, σύμφωνα με τον προγραμματισμό τα πρώτα F-35, σε μερικούς μήνες όμως από τώρα, με την υπογραφή του συμβολαίου θα αρχίσει η εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών. Η Πολεμική Αεροπορία θα ακολουθήσει το πρότυπο των Ισραηλινών όσον αφορά την εκπαίδευση των πιλότων. Θέλει να έχει πιλότους επιχειρησιακά έτοιμους ταυτόχρονα με την παραλαβή των αεροπλάνων. Οι Ισραηλινοί όταν παρέλαβαν από τους Αμερικανούς τα καινούργια F-16 άρχισαν αμέσως να τα χρησιμοποιούν καθότι οι χειριστές τους είχαν ήδη πραγματοποιήσει περί τις 1.000 ώρες πτήσης σε εκπαίδευση και σε συνθήκες μάχης στις ΗΠΑ. Το ίδιο θα γίνει και με τα ελληνικά F-35.
Πλήρης αναβάθμιση
Γιατί όμως επέλεξαν την Ανδραβίδα και όχι μια άλλη βάση, ας πούμε την Κρήτη (Καστέλι), τη Λάρισα (ΑΤΑ) ή τον Αραξο; Επειδή τόσο οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και η κατασκευάστρια εταιρία των F-35 έθεσαν εξαρχής θέμα ασφάλειας της βάσης από έξωθεν απειλές, θέμα απομακρυσμένης βάσης και κυρίως ποια βάση στην Ελλάδα μπορεί να επιβληθεί λιγότερο, να προσβληθεί ή να ανιχνευτούν σε αυτήν τα μαχητικά.
Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα διατεθούν 150 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση της περιοχής. Δεν ήταν μια προεκλογική υπόσχεση, αφού οι προετοιμασίες άρχισαν. Φτάνουν όμως τόσα χρήματα; Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα έργα στη βάση ώστε να υποδεχτεί αυτό το εξελιγμένο μαχητικό, που κατά τους πιλότους μας, δεν είναι ένα απλό μαχητικό, αλλά με αυτό θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Θα πρέπει συνεπώς να κατασκευαστούν νέοι διάδρομοι απο/προσγειώσεων (ώστε να αντικατασταθούν όσοι είναι φθαρμένοι). Και τούτο επιβάλλεται καθότι τα ελληνικά F-35 δεν θα είναι καθέτου απο/προσγειώσεως, συνεπώς χρειάζονται διάδρομο. Θα απαιτηθούν επίσης νέα συστήματα ασφαλείας και προστασίας των αεροσκαφών, ειδικές συνθήκες φύλαξης, νέα καταφύγια, νέα συστήματα παροχής τεχνικής βοήθειας και συντήρησης, νέες αποθήκες φύλαξης οπλισμού, νέα συστήματα ραντάρ. Μιλάμε για εκατομμύρια που εκσυγχρονίζουν απόλυτα τη βάση, τη μετατρέπουν αμέσως σε μια από τις πλέον σύγχρονες αεροπορικές βάσεις της Ευρώπης με φοβερές επιχειρησιακές δυνατότητες, φόβητρο για όποιον επιβουλεύεται την εθνική μας ανεξαρτησία.
Πολλαπλασιαστής ισχύος
Με την απόκτηση των F-35 θα πρέπει, όπως λένε οι επιτελείς, να σχεδιαστούν και καινούργια σχέδια (θεωρήσεις) επιχειρήσεων. Τα F-35 είναι ένα υπερόπλο, λαμβάνει από παντού πληροφορίες και είναι ικανό να τις διοχετεύσει αμέσως σε όλα τα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, σε στεριά, θάλασσα και αέρα. Επιπλέον χαρακτηρίζεται ως ένα απαραίτητο «εργαλείο» για την Αεροπορία μας, διότι ενσωματώνει σημαντικές τεχνολογίες (Stealth, Networked Warfare, Sensor Fusion) που δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα ακόμη και σε δυνάμεις που αξιοποιούν επιχειρησιακά μικρό αριθμό αεροσκαφών του τύπου, κυρίως εναντίον αντιπάλων που δεν τα διαθέτουν. Και το σημαντικότερο; Θα αποτελέσει πολλαπλασιαστή ισχύος και αποτελεσματικότητας τόσο των F-16V και των Blk50 αναβαθμισμένων σε BlkM, όσο και των Rafale, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για καθολική αεροπορική υπεροχή όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Προφανώς, ο δρόμος για να δούμε F-35 με τα ελληνικά εθνόσημα στα φτερά είναι ακόμη μακρύς, καθώς απαιτείται λεπτομερής ανάλυση του κόστους, αναβάθμιση εγκαταστάσεων εδάφους βάσει συγκεκριμένων προτύπων και εκπαίδευση ιπταμένων και τεχνικών.
Στόλος 227 συνολικά μαχητικών
Οι παραπάνω διαδικασίες είναι χρονοβόρες και οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν την ένταξη του μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία – εφόσον δεν προκύψει κάποιο άλλο ζήτημα – να μην ξεκινά νωρίτερα από το 2028. Τότε θα ολοκληρώνεται βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος και η αναβάθμιση των 83 F-16 σε επίπεδο Viper, οπότε η Πολεμική θα διαθέτει ήδη ικανό αριθμό αεροσκαφών 4+ γενιάς πριν περάσει στο επόμενο στάδιο. Τότε οι πιλότοι μας θα είναι επιχειρησιακά έτοιμοι με χίλιες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους με την παραλαβή των πρώτων F-35.
Ετσι σε μερικά χρόνια η χώρα μας θα διαθέτει 24 Rafale στην έκδοση F3R (αναμένεται η ολοκλήρωση όλων των παραδόσεων), 155 F-16 διαφόρων εκδόσεων (83 εκ των οποίων θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο Viper), 24 Mirage 2000-5 αλλά και μία μοίρα F-35 (δηλαδή περίπου 20 με 24 αεροσκάφη). Θα φτάσουμε συνεπώς σε έναν στόλο συνολικά περίπου 227 σύγχρονων μαχητικών.
Latest News
ΗΠΑ: Νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας, ύψους 425 εκατ. δολαρίων στην Ουκρανία
Οι ΗΠΑ υποστηρίζει σθεναρά την Ουκρανία σε στρατιωτικό εξοπλισμό, έχοντας δώσει περισσότερα από 60 δισ.. δολάρια σε στρατιωτική βοήθεια
Πώς η καλλιέργεια διαμαντιών «ρίχνει» κυβερνήσεις - Το παράδειγμα της Μποτσουάνα
Η οικονομία της Μποτσουάνα στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα διαμάντια παρά τις προσπάθειες που γίνονται για διαφοροποίηση
Τραγωδία στη Σερβία - 13 νεκροί από κατάρρευση οροφής σε σιδηροδρομικό σταθμό
Τα σωστικά συνεργεία στη Σερβία συνεχίζουν να αναζητούν εγκλωβισμένους κάτω από τα ερείπια στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σάντ
Μ. Βρετανία: Χθες μετανάστρια, αύριο πρωθυπουργός;
Η Κέμι Μπέιντενοκ, με καταγωγή από τη Νιγηρία, δηλώνει θαυμάστρια της Θάτσερ και διεκδικεί με αξιώσεις την ηγεσία του βρετανικού Συντηρητικού Κόμματος. Θα τα καταφέρει;
Ιράν: Είναι πιθανό να αυξήσει το βεληνεκές των βαλλιστικών πυραύλων της.
Το πυρηνικό δόγμα μπορεί να αλλάξει αν η χώρα βρεθεί αντιμέτωπη με υπαρξιακή απειλή, λέει ο σύμβουλος του ανώτατου ηγέτη του Ιράν Αλί Χαμενεΐ
Μήνυμα Μασούτη για τον κατώτατο: Να συνοδευτεί από μέτρα τόνωσης των επιχειρήσεων
Τι είπε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Ιωάννης Μασούτης για το νέο σύστημα προσδιορισμού του κατώτατου μισθού
Μην απαντήσετε σε αυτό το SMS - Θα χάσετε χρήματα!
Δείτε εικόνες παραπλανητικών μηνυμάτων που χρησιμοποιούνται στις ηλεκτρονικές απάτες - Η ΑΑΔΕ δεν ζητά ποτέ και για κανένα λόγο από τους φορολογούμενους, να αποκαλύψουν προσωπικά τους στοιχεία
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Μετρό: Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας - Μέχρι πότε μένει ανοιχτό
Το νέο ωράριο αφορά στη Γραμμή 2 και τη Γραμμή 3 του Μετρό, παρέχοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να μετακινούνται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες
Υπέρ της διεξαγωγής πρόωρων εκλογών πάνω από 1 στους 2 Γερμανούς
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ARD-DeutschlandTREND, μόνο το 41% των Γερμανών τάσσεται υπέρ της συνέχισης του τρέχοντος κυβερνητικού συνασπισμού