
Στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να επιτύχει πιο γρήγορες παραδόσεις και να ελαχιστοποιήσει την απόσταση μεταξύ των προϊόντων της και των αποδεκτών – πελατών της, θα προσφύγει η Amazon, σύμφωνα με δηλώσεις κορυφαίου στελέχους της στο CNBC.
Ο Stefano Perego, αντιπρόεδρος εξυπηρέτησης πελατών και παγκόσμιων λειτουργικών υπηρεσιών για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη στην Amazon, περιέγραψε πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη όσον αφορά τα logistics.
Ένα πεδίο στις μεταφορές είναι για παράδειγμα η χαρτογράφηση και ο σχεδιασμός διαδρομών, όπου λαμβάνονται υπόψη μεταβλητές όπως ο καιρός, όπως σημείωσε ο Perego.
Amazon: Έκπτωση σε πελάτες που παραλαμβάνουν την παραγγελία τους από σημείο παράδοσης
Ένας άλλος τομέας είναι όταν οι πελάτες που αναζητούν προϊόντα στο Amazon επιθυμούν βοήθεια ώστε να εντοπίσουν τα σωστά προϊόντα.
Αλλά μια βασική εστίαση αυτή τη στιγμή για την Amazon είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για να επισημάνει το βέλτιστο σημείο τοποθέτησης των αποθεμάτων της σε προϊόντα.
«Πιστεύω ότι ένας τομέας που θεωρούμε βασικό για να μειώσουμε το κόστος εξυπηρέτησης είναι η τοποθέτηση αποθεμάτων», είπε ο Perego.
«Λοιπόν τώρα, είμαι σίγουρος ότι είστε εξοικειωμένοι με την τεράστια ποικιλία που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Φανταστείτε πόσο περίπλοκο είναι το πρόβλημα του να αποφασίσετε πού θα τοποθετήσετε αυτή τη μονάδα αποθεμάτων, με κριτήριο το πώς θα μειώσουμε την απόσταση που πρέπει να διανύσουμε προκειμένου να φτάσουμε έγκαιρα στους πελάτες μας και να αυξήσουμε την ταχύτητα παράδοσης».
Η Amazon έχει επικεντρωθεί σε μια λεγόμενη προσπάθεια «περιφερειοποίησης» για την αποστολή προϊόντων στους πελάτες από τις πιο κοντινές αποθήκες της και όχι από άλλο μέρος της χώρας.
Αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται τεχνολογία που να είναι ικανή να αναλύει δεδομένα και μοτίβα προκειμένου να προβλέψει ποια προϊόντα θα είναι σε ζήτηση και πού.
Εκεί έρχεται η τεχνητή νοημοσύνη. Εάν ένα προϊόν είναι πιο κοντά στους πελάτες, η Amazon θα μπορεί να πραγματοποιεί παραδόσεις την ίδια ή την επόμενη ημέρα, όπως συμβαίνει με τη συνδρομητική της υπηρεσία Prime.
Ο Perego είπε ότι οι προσπάθειες προχωρούν καλά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, περισσότερο από το 74% των προϊόντων που παραγγέλνουν οι πελάτες προέρχονται πλέον από κέντρα – αποθήκες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή τους, σύμφωνα με την Amazon.
Ο ρόλος της ρομποτικής
Η Amazon χρησιμοποιεί επίσης τη ρομποτική στα αποθηκευτικά κέντρα της για να βοηθήσει σε επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η ανύψωση βαριών πακέτων.
Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι το 75% των παραγγελιών πελατών της Amazon διεκπεραιώνετται εν μέρει από ρομποτικά συστήματα.
Υπάρχει μια συζήτηση σχετικά με το πώς τα ρομποτικά συστήματα και η τεχνητή νοημοσύνη – όπως το ChatGPT , δηλαδή το chatbot που αναπτύχθηκε από την startup OpenAI – θα επηρεάσουν τις θέσεις εργασίας. Μια έκθεση της Goldman Sachs νωρίτερα αυτό το έτος έδειξε ότι θα μπορούσε να υπάρξει «σημαντική αναστάτωση» στην παγκόσμια αγορά εργασίας, με την αυτοματοποίηση να επηρεάζει 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Ο Perego περιέγραψε την αυτοματοποίηση ως «συνεργατική ρομποτική», υπογραμμίζοντας πώς η Amazon βλέπει τους ανθρώπους και την τεχνολογία να συνεργάζονται.
«Πιστεύω ότι αυτό που συμβαίνει είναι πραγματικά μια μεταμόρφωση του είδους των θέσεων εργασίας», είπε ο Perego.
Το στέλεχος του κολοσσού του λιανικού εμπορίου σημείωσε ότι όταν η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη γίνουν πιο διαδεδομένες, θα αλλάξουν, αντί να εξαλείψουν, τις θέσεις εργασίας που επιτελούν οι εργαζόμενοι.
«Τελικά, ο τύπος εργασίας που θα κληθεί να κάνει ένας εργαζόμενος σε ένα κέντρο logistics θα είναι όλο και περισσότερο ένας τύπος εργασίας με υψηλή κρίση», είπε ο Perego. «Και η άρση βαριών αντικειμένων και οι επαναλαμβανόμενες εργασίες θα γίνουν μέσω της ρομποτικής. Αυτό είναι καλό. Είναι μια μεταμόρφωση παρά μια αντικατάσταση».


Latest News

Ο Michael Kratsios σε θέση «κλειδί» στον Λευκό Οίκο - Τα «πυρά» στην Κίνα από το OT Forum
Ο Michael Kratsios θα βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής μάχης των ΗΠΑ με την Κίνα στην τεχνητή νοημοσύνη

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI

H EE «ρίχνει» 1,3 δισ. ευρώ σε ΑΙ, κυβερνοασφάλεια και ψηφιακές δεξιότητες
Οι επτά βασικές προτεραιότητες της Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος DIGITAL - Τι περιλαμβάνει

Γιατί απειλούνται οι πωλήσεις της Nvidia στην Κίνα
Η Κίνα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Nvidia με έσοδα 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας το 13% των συνολικών πωλήσεών της

Στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ - Πάνω από 50 κινεζικές εταιρείες ΑΙ και τσιπ
Οι ΗΠΑ προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις δυνατότητες του Πεκίνου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των τσιπ

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Στα 144 δισ. δολάρια οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AI έως το 2028
Το λογισμικό παραμένει το κορυφαίο τμήμα των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της συνολικής αγοράς AI και GenAI, αναφέρει η έκθεση της IDC