
Η παράλληλη δουλειά μπορεί να αποτελεί για ορισμένους ανθρώπους ευκαιρία να κάνουν αυτό που αγαπούν πραγματικά, αλλά δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει τον βιοπορισμό. Για τους περισσότερους, όμως, είναι η ανάγκη που τους κάνει να αναζητούν δεύτερη δουλειά, πλήρους ή μερικής απασχόλησης.
Εργασιακή κουλτούρα: Γιατί οι «σπουδαίοι» υπάλληλοι εγκαταλείπουν τις «χλιδάτες εταιρείες»
Αυτό, μάλιστα, φαίνεται ότι συμβαίνει όλο και συχνότερα στους νέους ανθρώπους, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Deloitte στην οποία συμμετείχαν 14.483 Gen Z και 8.373 millennials από 44 χώρες σε όλον τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, περίπου το 46% των Gen Z έχουν εργασία πλήρους ή μερικής απασχόλησης εκτός από την κύρια, με το αντίστοιχο ποσοστό για τους millennials να ανέρχεται στο 37%.
Και στις δύο ηλικιακές κατηγορίες, περισσότεροι άνθρωποι έχουν δεύτερες δουλειές τώρα από ό,τι πριν από ένα χρόνο: το ποσοστό είναι 3% υψηλότερο μεταξύ της Gen Z και 4% υψηλότερο μεταξύ των millennials, γεγονός στο οποίο αποτυπώνεται η ακρίβεια και η εκτίναξη του κόστους ζωής.
«Οι παράπλευρες δουλειές αυξάνονται για τους Gen Z και τους Millennials καθώς παλεύουν να τα βγάλουν πέρα», δήλωσε στο CNBC η Michele Parmelee από την Deloitte.
Οι δημοφιλείς δεύτερες δουλειές
Μερικές από τις πιο δημοφιλείς δεύτερες δουλειές είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, η εργασία σε θέσεις περιστασιακής απασχόλησης, όπως η παράδοση φαγητού ή η οδήγηση, τα καταστήματα πώλησης ειδών τέχνης, ή η δημιουργία διαδικτυακού περιεχομένου ως influencer.
«Ενώ τα χρήματα είναι ο κύριος λόγος για να έχουν μια δεύτερη δουλειά, οι ερωτηθέντες το βλέπουν επίσης ως έναν τρόπο για να δημιουργήσουν έσοδα από τα χόμπι τους, να αποσυνδεθούν από την κύρια δουλειά τους, να διευρύνουν τον κύκλο τους και σε ορισμένες περιπτώσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες για μια νέα καριέρα», δήλωσε η αναλύτρια.
Τα κίνητρα
Περίπου το 25% των Gen Zs και το 28% των millennials λένε ότι το κύριο κίνητρο για τη δευτερεύουσα δουλειά τους είναι να αποκτήσουν δεξιότητες και να δημιουργήσουν σχέσεις, με λιγότερο από το ένα τέταρτο κάθε γενιάς να λέει ότι συνδέεται με τα χόμπι τους ή τους βοηθά να αποφορτιστούν.
Το οικονομικό κίνητρο, ωστόσο, υπερτερεί όλων αυτών με διαφορά: το 38% του Gen Z και το 46% των millennials δήλωσαν ότι ο λόγος που κάνουν δεύτερη δουλειά είναι ο οικονομικός.
Τα συμπεράσματα από την έρευνα της Deloitte δείχνουν ότι το κόστος ζωής είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους millennials και τη Gen Z αυτήν τη στιγμή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς λίγο πάνω από το 50% κάθε γενιάς λέει ότι ζει μέρα με τη μέρα, περιμένοντας την πληρωμή του επόμενου μήνα.
Με τον πληθωρισμό να έχει εκτιναχθεί σε υψηλά πολλών δεκαετιών το προηγούμενο διάστημα, η δεύτερη δουλειά είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι νέοι προσπαθούν να μετριάσουν τον αντίκτυπο της κρίσης κόστους ζωής. Μέσα, όμως, στους στόχους τους ήταν και η απόκτηση ενός σπιτιού, η δημιουργία οικογένειας ή κάποια αγορά.
«Αυτές οι γενιές πιέζονται από την οικονομική ανασφάλεια», είπε η Parmelee. «Οι οικονομικές ανησυχίες εμποδίζουν την ικανότητα των Gen Zs και των millennials να σχεδιάζουν για το μέλλον τους και τους αναγκάζουν να αναβάλλουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους», προσθέτει.
Παρόλα αυτά, από την έρευνα διακρίνεται και ένα φως στο βάθος του τούνελ, καθώς το 44% της Gen Z και το 35% των millennials αισιοδοξούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα.


Latest News

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς

Καμπανάκι Scope προς ΗΠΑ - Πότε θα υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητά της
Η Scope είναι η πρώτη εταιρεία αξιολόγησης που απευθύνει μια τόσο αυστηρή προειδοποίηση για πιθανή υποβάθμιση των ΗΠΑ

Η Honda «μετακομίζει» στις ΗΠΑ- Σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή απο Καναδά και Μεξικό
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Honda πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων

Μπαϋρού: Το χρέος και το δημόσιο έλλειμα καθιστούν τη Γαλλία ευάλωτη
Η Γαλλία χρειάζεται επειγόντως να μειώσει το δημοσιονομικό της έλλειμμα για να αντιμετωπίσει ένα «τσουνάμι αποσταθεροποίησης», λέει ο πρωθυπουργός Μπαϋρού

ΕΕ και ΗΠΑ μιλούσαν επί δυόμιση ώρες για τους δασμούς... χωρίς αποτέλεσμα
ΕΕ και Αμερικανοί διαπραγματευτές συναντήθηκαν στην Ουάσινγκτον για το θέμα των δασμών αλλά η συνάντηση ήταν άκαρπη