Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα κλείσουν, αφήνοντας στον «δρόμο» χιλιάδες υπαλλήλους, εκτός εάν η συμφωνία για το Brexit επαναδιαπραγματευτεί γρήγορα, ανέφερε την Τετάρτη η Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.
Η Νο. 3 αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε πωλήσεις και κάτοχος 14 εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat, εκτιμά ότι βάσει της τρέχουσας συμφωνίας θα αντιμετωπίσει δασμούς κατά την εξαγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη από το επόμενο έτος, όταν θα τεθούν αυστηρότεροι κανόνες μετά το Brexit.
ΗΠΑ: Στα 12,5 έτη εκτοξεύτηκε ο μέσος όρος που κρατούν οι Αμερικανοί τα αυτοκίνητά τους
Αλλαγή της συμφωνίας
Η Stellantis θέλει η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση να παρατείνουν τους ισχύοντες κανόνες για την προμήθεια ανταλλακτικών έως το 2027 αντί για την προγραμματισμένη αλλαγή το 2024.
Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τις Βρυξέλλες.
«Ελπίζουμε να καταφέρουμε να καταλήξουμε σε ψήφισμα με την ΕΕ σχετικά με αυτό», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι εκτός από την επαναδιαπραγμάτευση των δασμών, η Βρετανία πρέπει να προσελκύσει περισσότερη παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ άφησε να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει εξέλιξη και σε αυτό το μέτωπο.
«Είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στο να διασφαλίσουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αποκτήσει EV και παραγωγική ικανότητα», είπε σε εκδήλωση την Τετάρτη.
Το δυνητικά υπαρξιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας συνδέεται στενά με τη στροφή προς τα EV.
Οι μπαταρίες
Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία που επιτεύχθηκε όταν η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ, το 45% της αξίας ενός EV που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να προέρχεται από τη Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφευχθούν οι δασμοί.
Το πρόβλημα είναι ότι μια μπαταρία μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το μισό κόστος ενός νέου EV. Οι μπαταρίες είναι επίσης βαριές και ακριβές για να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει από τότε που η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ στα τέλη του 2020 ότι χωρίς μια σειρά από γιγα εργοστάσια μπαταριών EV η χώρα θα μπορούσε να χάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Μόνο η Nissan έχει ένα μικρό εργοστάσιο μπαταριών EV στο Σάντερλαντ.
Η Britishvolt, μια startup που έλαβε υποστήριξη από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για ένα φιλόδοξο εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων λιρών (4,80 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια τοποθεσία στη βόρεια Αγγλία, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο αφού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αγοράστηκε από την Αυστραλιανή Recharge Industries, η οποία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την τοποθεσία του εν δυνάμει εργοστασίου.
Ο Άντι Πάλμερ, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan, δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC ότι απαιτείται επείγουσα δράση.
Κινδυνεύουν 800.000 εργαζόμενοι
«Το κόστος της αποτυχίας είναι πολύ σαφές. Είναι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι βασικά εκείνες οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Εάν δεν έχετε εργοστάσια μπαταρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μετακομίσουν στην ηπειρωτική Ευρώπη», προειδοποίησε.
Οι προειδοποιήσεις έρχονται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως επιλέγουν τοποθεσίες για την κατασκευή νέων εργοστασίων μπαταριών.
Latest News
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση