
Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα κλείσουν, αφήνοντας στον «δρόμο» χιλιάδες υπαλλήλους, εκτός εάν η συμφωνία για το Brexit επαναδιαπραγματευτεί γρήγορα, ανέφερε την Τετάρτη η Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.
Η Νο. 3 αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε πωλήσεις και κάτοχος 14 εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat, εκτιμά ότι βάσει της τρέχουσας συμφωνίας θα αντιμετωπίσει δασμούς κατά την εξαγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη από το επόμενο έτος, όταν θα τεθούν αυστηρότεροι κανόνες μετά το Brexit.
ΗΠΑ: Στα 12,5 έτη εκτοξεύτηκε ο μέσος όρος που κρατούν οι Αμερικανοί τα αυτοκίνητά τους
Αλλαγή της συμφωνίας
Η Stellantis θέλει η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση να παρατείνουν τους ισχύοντες κανόνες για την προμήθεια ανταλλακτικών έως το 2027 αντί για την προγραμματισμένη αλλαγή το 2024.
Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τις Βρυξέλλες.
«Ελπίζουμε να καταφέρουμε να καταλήξουμε σε ψήφισμα με την ΕΕ σχετικά με αυτό», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι εκτός από την επαναδιαπραγμάτευση των δασμών, η Βρετανία πρέπει να προσελκύσει περισσότερη παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ άφησε να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει εξέλιξη και σε αυτό το μέτωπο.
«Είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στο να διασφαλίσουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αποκτήσει EV και παραγωγική ικανότητα», είπε σε εκδήλωση την Τετάρτη.
Το δυνητικά υπαρξιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας συνδέεται στενά με τη στροφή προς τα EV.
Οι μπαταρίες
Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία που επιτεύχθηκε όταν η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ, το 45% της αξίας ενός EV που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να προέρχεται από τη Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφευχθούν οι δασμοί.
Το πρόβλημα είναι ότι μια μπαταρία μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το μισό κόστος ενός νέου EV. Οι μπαταρίες είναι επίσης βαριές και ακριβές για να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει από τότε που η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ στα τέλη του 2020 ότι χωρίς μια σειρά από γιγα εργοστάσια μπαταριών EV η χώρα θα μπορούσε να χάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Μόνο η Nissan έχει ένα μικρό εργοστάσιο μπαταριών EV στο Σάντερλαντ.
Η Britishvolt, μια startup που έλαβε υποστήριξη από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για ένα φιλόδοξο εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων λιρών (4,80 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια τοποθεσία στη βόρεια Αγγλία, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο αφού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αγοράστηκε από την Αυστραλιανή Recharge Industries, η οποία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την τοποθεσία του εν δυνάμει εργοστασίου.
Ο Άντι Πάλμερ, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan, δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC ότι απαιτείται επείγουσα δράση.
Κινδυνεύουν 800.000 εργαζόμενοι
«Το κόστος της αποτυχίας είναι πολύ σαφές. Είναι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι βασικά εκείνες οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Εάν δεν έχετε εργοστάσια μπαταρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μετακομίσουν στην ηπειρωτική Ευρώπη», προειδοποίησε.
Οι προειδοποιήσεις έρχονται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως επιλέγουν τοποθεσίες για την κατασκευή νέων εργοστασίων μπαταριών.


Latest News

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο