Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα κλείσουν, αφήνοντας στον «δρόμο» χιλιάδες υπαλλήλους, εκτός εάν η συμφωνία για το Brexit επαναδιαπραγματευτεί γρήγορα, ανέφερε την Τετάρτη η Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.
Η Νο. 3 αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε πωλήσεις και κάτοχος 14 εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat, εκτιμά ότι βάσει της τρέχουσας συμφωνίας θα αντιμετωπίσει δασμούς κατά την εξαγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη από το επόμενο έτος, όταν θα τεθούν αυστηρότεροι κανόνες μετά το Brexit.
ΗΠΑ: Στα 12,5 έτη εκτοξεύτηκε ο μέσος όρος που κρατούν οι Αμερικανοί τα αυτοκίνητά τους
Αλλαγή της συμφωνίας
Η Stellantis θέλει η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση να παρατείνουν τους ισχύοντες κανόνες για την προμήθεια ανταλλακτικών έως το 2027 αντί για την προγραμματισμένη αλλαγή το 2024.
Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τις Βρυξέλλες.
«Ελπίζουμε να καταφέρουμε να καταλήξουμε σε ψήφισμα με την ΕΕ σχετικά με αυτό», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι εκτός από την επαναδιαπραγμάτευση των δασμών, η Βρετανία πρέπει να προσελκύσει περισσότερη παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ άφησε να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει εξέλιξη και σε αυτό το μέτωπο.
«Είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στο να διασφαλίσουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αποκτήσει EV και παραγωγική ικανότητα», είπε σε εκδήλωση την Τετάρτη.
Το δυνητικά υπαρξιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας συνδέεται στενά με τη στροφή προς τα EV.
Οι μπαταρίες
Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία που επιτεύχθηκε όταν η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ, το 45% της αξίας ενός EV που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να προέρχεται από τη Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφευχθούν οι δασμοί.
Το πρόβλημα είναι ότι μια μπαταρία μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το μισό κόστος ενός νέου EV. Οι μπαταρίες είναι επίσης βαριές και ακριβές για να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει από τότε που η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ στα τέλη του 2020 ότι χωρίς μια σειρά από γιγα εργοστάσια μπαταριών EV η χώρα θα μπορούσε να χάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Μόνο η Nissan έχει ένα μικρό εργοστάσιο μπαταριών EV στο Σάντερλαντ.
Η Britishvolt, μια startup που έλαβε υποστήριξη από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για ένα φιλόδοξο εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων λιρών (4,80 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια τοποθεσία στη βόρεια Αγγλία, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο αφού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αγοράστηκε από την Αυστραλιανή Recharge Industries, η οποία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την τοποθεσία του εν δυνάμει εργοστασίου.
Ο Άντι Πάλμερ, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan, δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC ότι απαιτείται επείγουσα δράση.
Κινδυνεύουν 800.000 εργαζόμενοι
«Το κόστος της αποτυχίας είναι πολύ σαφές. Είναι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι βασικά εκείνες οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Εάν δεν έχετε εργοστάσια μπαταρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μετακομίσουν στην ηπειρωτική Ευρώπη», προειδοποίησε.
Οι προειδοποιήσεις έρχονται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως επιλέγουν τοποθεσίες για την κατασκευή νέων εργοστασίων μπαταριών.
Latest News
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...
Οι άλλες business των brands μόδας – Από την Zara στην Louis Vuitton
Κολοσσοί της αγοράς στρέφουν συνειδητά το ενδιαφέρον τους και σε άλλους τομείς - Τι επιλέγουν Zara, Louis Vuitton, Prada
Δωρεά 15 εκατ. δολαρίων από τη Walt Disney - Για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στο Λος Άντζελες
Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας και του θεάματος ενώνει τις δυνάμεις της μπροστά στην καταστροφή - Η δωρεά της Walt Disney
Ο «μυστικός παίκτης» στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας - Τι συμβαίνει με τα drones
Ο πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία αλλάζει μια για πάντα τον τρόπο διεξαγωγής συρράξεων - Ο ρόλος των drones
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η McDonald's υποχωρεί από τους στόχους συμπερίληψης
Η McDonald's αποσύρει ορισμένους στόχους DEI στο πιο πρόσφατο εταιρικό πρόγραμμα που είδε το φως της δημοσιότητας
Άσπονδοι φίλοι - Ο Ρόθτσαϊλντ κατέθεσε μήνυση κατά του Λαρς Γουίνχορστ
Έξι μήνες νωρίτερα, ο γόνος της τραπεζικής δυναστείας Ρόθτσαϊλντ συμφώνησε να προεδρεύσει στην εταιρεία γερμανικών χρηματοπιστωτών
Διάσημοι μπροστά στην καταστροφή - Τι συμβαίνει στην Καλιφόρνια
Δεκάδες είναι οι ηθοποιοί, σταρ και διασημότητες που είδαν τα σπίτια και τις περιουσίες τους να καταστρέφονται από την πυρκιαγιά στην Καλιφόρνια
Το TikTok προειδοποιεί - «Ενός κακού, μύρια έπονται»
Η ByteDance έχει προθεσμία μέχρι τις 19 Ιανουαρίου για να πουλήσει το TikTok ή να αντιμετωπίσει απαγόρευση για λόγους εθνικής ασφάλειας
Όταν οι ασφαλιστικές δεν καλύπτουν - Ποιος θα πληρώσει τελικά την ανοικοδόμηση στην Καλιφόρνια
Η πυρκαγιά που σάρωσε μια από τις πλουσιότερες ακτές στην Καλιφόρνια, έχει προκαλέσει ζημιές άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων