
Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα κλείσουν, αφήνοντας στον «δρόμο» χιλιάδες υπαλλήλους, εκτός εάν η συμφωνία για το Brexit επαναδιαπραγματευτεί γρήγορα, ανέφερε την Τετάρτη η Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.
Η Νο. 3 αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε πωλήσεις και κάτοχος 14 εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat, εκτιμά ότι βάσει της τρέχουσας συμφωνίας θα αντιμετωπίσει δασμούς κατά την εξαγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη από το επόμενο έτος, όταν θα τεθούν αυστηρότεροι κανόνες μετά το Brexit.
ΗΠΑ: Στα 12,5 έτη εκτοξεύτηκε ο μέσος όρος που κρατούν οι Αμερικανοί τα αυτοκίνητά τους
Αλλαγή της συμφωνίας
Η Stellantis θέλει η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση να παρατείνουν τους ισχύοντες κανόνες για την προμήθεια ανταλλακτικών έως το 2027 αντί για την προγραμματισμένη αλλαγή το 2024.
Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τις Βρυξέλλες.
«Ελπίζουμε να καταφέρουμε να καταλήξουμε σε ψήφισμα με την ΕΕ σχετικά με αυτό», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι εκτός από την επαναδιαπραγμάτευση των δασμών, η Βρετανία πρέπει να προσελκύσει περισσότερη παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ άφησε να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει εξέλιξη και σε αυτό το μέτωπο.
«Είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στο να διασφαλίσουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αποκτήσει EV και παραγωγική ικανότητα», είπε σε εκδήλωση την Τετάρτη.
Το δυνητικά υπαρξιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας συνδέεται στενά με τη στροφή προς τα EV.
Οι μπαταρίες
Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία που επιτεύχθηκε όταν η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ, το 45% της αξίας ενός EV που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να προέρχεται από τη Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφευχθούν οι δασμοί.
Το πρόβλημα είναι ότι μια μπαταρία μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το μισό κόστος ενός νέου EV. Οι μπαταρίες είναι επίσης βαριές και ακριβές για να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει από τότε που η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ στα τέλη του 2020 ότι χωρίς μια σειρά από γιγα εργοστάσια μπαταριών EV η χώρα θα μπορούσε να χάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Μόνο η Nissan έχει ένα μικρό εργοστάσιο μπαταριών EV στο Σάντερλαντ.
Η Britishvolt, μια startup που έλαβε υποστήριξη από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για ένα φιλόδοξο εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων λιρών (4,80 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια τοποθεσία στη βόρεια Αγγλία, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο αφού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αγοράστηκε από την Αυστραλιανή Recharge Industries, η οποία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την τοποθεσία του εν δυνάμει εργοστασίου.
Ο Άντι Πάλμερ, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan, δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC ότι απαιτείται επείγουσα δράση.
Κινδυνεύουν 800.000 εργαζόμενοι
«Το κόστος της αποτυχίας είναι πολύ σαφές. Είναι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι βασικά εκείνες οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Εάν δεν έχετε εργοστάσια μπαταρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μετακομίσουν στην ηπειρωτική Ευρώπη», προειδοποίησε.
Οι προειδοποιήσεις έρχονται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως επιλέγουν τοποθεσίες για την κατασκευή νέων εργοστασίων μπαταριών.


Latest News

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της