Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο προβλέπει συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και του Ιδρύματος Ευγενίδου στη διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στο νησιωτικό χώρο υπεγράφη κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου μεταξύ του γ.γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη και του προέδρου του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη, παρουσία και του διοικητή του Ιδρύματος και πρώην πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Ιωάννη Γκόλια.
Η συνεργασία των δύο φορέων αφορά στην ανάληψη κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών για την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και τη διευκόλυνση της διάχυσης νέων ιδεών και μεθόδων στους τομείς της γαλάζιας οικονομίας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η ναυτιλία, οι θαλάσσιες μεταφορές, οι λιμενικές δραστηριότητες, η ναυπηγική, ο παράκτιος τουρισμός, οι θαλάσσιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α. με βασικό πυλώνα της δραστηριοποίησης μία βιώσιμη και ανθεκτική γαλάζια οικονομία στην οποία η προστασία του περιβάλλοντος θα συμβαδίζει με τις οικονομικές δραστηριότητες και με έμφαση στην εφαρμογή τους στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Ταυτόχρονα η σύμπραξη των δύο πλευρών επεκτείνεται και στον κρίσιμο τομέα της διεύρυνσης του οικοσυστήματος των φορέων της νησιωτικότητας και της γαλάζιας οικονομίας, ιδίως σε ότι αφορά στο συντονισμό των φορέων της θαλάσσιας οικονομίας, την προώθησης της Εθνικής Ατζέντας των Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων στα γαλάζια επαγγέλματα, αλλά και στη χαρτογράφηση, συστηματοποίηση και θεσμική ενδυνάμωση των κοινωνικών εταίρων στα πεδία της γαλάζιας οικονομίας, της νησιωτικότητας και της κοινωνικής καινοτομίας στην υλοποίηση εμβληματικών δράσεων για τη σύνδεση ναυτιλίας, ναυτοσύνης των Ελλήνων και των νησιών.
Ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης κατά τη διάρκεια σύντομου χαιρετισμού του υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα χρειάζεται μία νησιωτική πολιτική η οποία θα συμβάλλει με συνέπεια, σταθερότητα, στοχοπροσήλωση και με βάθος χρόνου στην δημιουργία αειφορίας».
«Πρέπει», τόνισε, «να αυξηθεί ο τοπικός πληθυσμός, να μένουν οι νησιώτες όλη τη διάρκεια του χρόνου τους τόπους τους, για να υπάρχει μία ισόρροπη ανάπτυξη. Είναι πολύ σημαντικό», συνέχισε, «να αντιληφθούμε τι σημαίνει μία πράσινη και πολύ περισσότερο μία μπλε ανάπτυξη που είναι προαπαιτούμενο για μία βιώσιμη και ανθεκτική οικονομία, η οποία θα σέβεται το περιβάλλον και θα συμβαδίζει με άλλους τομείς της οικονομίας.
«Στόχος μας», υπογράμμισε, «είναι η μείωση του χάσματος δεξιοτήτων μεταξύ της προσφοράς εκπαίδευσης και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας όσο και η βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ της εκπαίδευσης με τον κόσμο της εργασίας, η βελτίωση της ελκυστικότητας και της ευαισθητοποίησης των ευκαιριών σταδιοδρομίας στη γαλάζια οικονομία, αλλά και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση γύρω από την ανάγκη προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος».
Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης, αναφέρθηκε στο τρίπτυχο της ελληνικής νησιωτικής πολιτικής, το οποίο είναι «η καλή νομοθέτηση αλλιώς «ρήτρα νησιωτικότητας», οι χρηματοδοτήσεις για στοχευμένες παρεμβάσεις και η βελτίωση και αναβάθμιση της γνώσης πάνω στα θέματα της γαλάζιας οικονομίας και νησιωτικότητας.
«Η θαλάσσια οικονομία», επεσήμανε, «δεν είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που ανέδειξε και την χώρα μας, τη ναυτιλία μας και τη ναυτοσύνη μας. Για αυτό είμαστε σήμερα εδώ για να ορίσουμε έναν τρόπο στο πως τόσο σημαντικά Ιδρύματα, όπως το Ίδρυμα Ευγενίδου ως στρατηγικός εταίρος του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και η κοινωνία των πολιτών να αποτελέσουν στέγη ανοικτού διαλόγου αυτής της διαρκούς διαβούλευσης που μόλις ξεκινά».
Εξάλλου ο διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου, πρώην Πρύτανης ΕΜΠ κ. Ιωάννης Γκόλιας, αναφερόμενος στην σύμπραξη των δύο θεσμικών φορέων τόνισε ότι «στο νέο θαλάσσιο οικονομικό μοντέλο υπάρχουν τομείς, που είναι ήδη καθιερωμένοι, και για τους οποίους υπάρχουν αναλυτικά και καλά προσδιορισμένα στοιχεία απόδοσης και απασχολησιμότητας. Οι τομείς αυτοί είναι κυρίως οι θαλάσσιες μεταφορές, ο θαλάσσιος παράκτιος και νησιωτικός τουρισμός, τα θαλάσσια έμβια συστήματα, οι λιμενικές δραστηριότητες και οι ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες. Όλοι οι παραπάνω τομείς», επεσήμανε, «μπορούν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη στο ΑΕΠ αν διαμορφωθεί και εφαρμοσθεί μια εθνική πολιτική με σαφείς στόχους που θα επέτρεπε στον ιδιωτικό τομέα να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
Μεταξύ άλλων κατά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας συμμετείχαν ο καθηγητής Γιάννης Γκόλιας, πρώην πρύτανης ΕΜΠ, διοικητής Ιδρύματος Ευγενίδου, ο κ. Δημήτρης Συξέρης, προέδρος ΔΣ ΕΟΑΕΝ, ο κ. Αθανάσιος Ζλατούδης, μέλος δ.σ. ΕΟΑΕΝ, ο κ. Νίκος Ρεϊζάκης, μέλος δ.σ. ΕΟΑΕΝ, ο κ. Βαγγέλης Μυρσινιάς, αντιπρόεδρος INSULEUR και πρόεδρος Επιμελητηρίου Λέσβου, ο κ. Νικόλαος Τσιπήρας, οικονομικός επόπτης Insuleur και μέλος δ.ε. Επιμελητηρίου Ζακύνθου, ο κ. Φώτης Κόττης, μέλος δ.σ. ΕΟΑΕΝ, πρόεδρος Επιμελητηρίου Ζακύνθου, ο κ. Γιάννης Ρούσσος, πρόεδρος Επιμελητηρίου Κυκλάδων, ο κ. Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, πρόεδρος δ.σ. Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών (ΕΔΜΙΝ), η κ. Μαρια Μποιλέ, καθηγήτρια Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς και επικεφαλής τομέα Θαλάσσιων Μεταφορών Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), ο κ. Ηλίας Μπίσσιας, διευθυντής των Ναυτικών Χρονικών και της Isalos.net και η κ. Αθηνά Φωκά, προϊσταμένη Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International