Στην εξαγορά της συντοπίτισσας «Ελιξις» που παράγει τις μπύρες Delphi και Marea προχώρησε η Septem των αδελφών, Σοφοκλή και Γιώργου Παναγιώτου. Ένα deal που έρχεται να υπενθυμίσει πως ο σφυγμός της εγχώριας μικροζυθοποιίας συνεχίζει να χτυπάει δυνατά παρά τα τεράστια εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις στη χώρα μας.
«Πρόκειται για μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία, η οποία εξυπηρετεί τους στρατηγικούς μας στόχους», λέει στον «ΟΤ» ο Σοφοκλής Παναγιώτου απαντώντας στην ερώτηση για τους λόγους που οδήγησαν στη λήψη μιας τέτοιας απόφασης τη δεδομένη στιγμή.
Η απόκτηση του μικροζυθοποιείου της «Έλιξις» στην Χαλκίδα, εξηγεί ο ίδιος, ανοίγονται νέες παραγωγικές δυνατότητες ενώ δημιουργείται και νέα δυναμική στις εξαγωγές. Ήδη, έχει ξεκινήσει η διαδικασία αναπροσαρμογής των συνταγών ενώ έχουν τοποθετηθεί σύγχρονος εξοπλισμός για την ποιοτική αναβάθμιση του παραγόμενου προϊόντος.
Στα πλάνα είναι η παραγωγή κάποιων ειδικών κωδικών, όπως μπύρα χωρίς αλκοόλ που σήμερα δεν παράγεται στη μονάδα της Septem αλλά και η ενδυνάμωση του brand Delphi, το οποίο τυγχάνει καλής αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό. Συνολικά, σε ορίζοντα τριετίας στόχος είναι ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου της «Έλιξις» με επτά ή οκτώ νέα προϊόντα, με την παράλληλη προώθησή τους στο εξωτερικό μέσα από το δίκτυο της Septem.
«Έχουμε ένα ευρώ δίκτυο συνεργατών στις 12 με 13 χώρες που εξάγουμε σήμερα, οι οποίοι δείχνουν διάθεση να απορροφήσουν και νέα προϊόντα μας. Έχουν όρεξη να δουλέψουν και άλλα brand που θα τους προτείνουμε», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιώτου. Για κάποια brands πάντως θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο τοποθέτησης στα ράφια κάποιων επιλεγμένων σούπερ μάρκετ.
Τα πρώτα προϊόντα με την καινούρια συνταγή υπολογίζεται πως θα κυκλοφορήσουν μέσα στο καλοκαίρι.
Στα σχέδια των αδελφών Παναγιώτου είναι και η μετατροπή του ζυθοποιείου σε επισκέψιμο για το κοινό. Πρόκειται άλλωστε για μονάδα που βρίσκεται πολύ κοντά στην πόλη της Χαλκίδας, ένα αρκετά δημοφιλή προορισμό για τους Αθηναίους.
Τα ντεσού του deal
Αναφορικά με το χρονικό της προσέγγισης και τις λεπτομέρειες του deal, ο κ. Παναγιώτου σημειώνει ότι η μεταβίβαση της επιχείρησης από τον πρώην ιδιοκτήτη, Παντελή Αβραμίδη ολοκληρώθηκε στα μέσα Μαρτίου ενώ οι διαπραγματεύσεις διήρκησαν περίπου έξι μήνες.
Η εξαγορά αφορά στο 100% της «Έλιξις» συμπεριλαμβανομένων των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Χαλκίδα και τα δικαιώματα των σημάτων Delphi Beer και Marea καθώς επίσης των υποχρεώσεων και των απαιτήσεων. Η Ελιξις θα συνεχίσει να λειτουργεί ως αυτόνομη οντότητα αφού δεν υπάρχει πρόθεση συγχώνευσης με την Septem τουλάχιστον για την επόμενη 5ετία.
Για το μέλλον της μικροζυθοποιίας
Ο κ. Παναγιώτου δηλώνει πεπεισμένος πως υπάρχει πολύ μέλλον για την μικροζυθοποιία στην Ελλάδα παρόλες τις αντιξοότητες. Δεν είναι τυχαίο, λέει, πως τα τελευταία χρόνια το μερίδιο τους ανήλθε στο 2,5% παρά τον σκληρό ανταγωνισμό ενώ χαρακτηρίζει εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των περίπου 70 μικροζυθοποιίων λειτουργεί στην επαρχία.
Αναγνωρίζει πάντως πως χρειάζεται χρόνος για να εμπεδωθεί η μικροζυθοποιία ως διακριτός παίκτης στην εγχώρια αγορά μπύρας. Επί 40 και πλέον χρόνια, όπως λέει κυριαρχούσαν οι main stream μπύρες και είναι δύσκολο ο καταναλωτής να αλλάξει συνήθειες.
Από το Ωρολόγιο Ευβοίας στα εστιατόρια του εξωτερικού
Η ιδέα για τη δημιουργία της Septem ξεκίνησε στο μακρινό 2005, όταν τα αδέρφια Σοφοκλής και Γιώργος Παναγιώτου, χημικός – οινολόγος κι οικονομολόγος αντίστοιχα, οραματίστηκαν τη δημιουργία ενός πρότυπου μικροζυθοποιείου, που θα παράγει μπύρα με την λογική του κρασιού. Την εποχή εκείνη, η craft μπύρα στην Ελλάδα ήταν μια άγνωστη έννοια.
Επέλεξαν να υλοποιήσουν την επένδυση στο τόπο καταγωγής τους, με στόχο να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και απασχόληση.
Η υλοποίηση αυτής της ιδέας ολοκληρώθηκε το 2009 στο Ωρολόγιο Ευβοίας, οπότε η Μικροζυθοποιία Septem παρουσίασε τα δύο πρώτα προϊόντα της. Η «οινολογική» προσέγγιση της παραγωγής, το πάθος για έντονα αρωματικές γεύσεις και η αντίληψη ότι ο λυκίσκος αποτελεί το «σταφύλι» της μπύρας, ανέδειξαν από την πρώτη στιγμή την ιδιαιτερότητα των προϊόντων της.
Septem στα λατινικά σημαίνει επτά, ο αριθμός που συμβολίζει τη δημιουργία και αποτέλεσε έμπνευση για τους ιδρυτές της, καθώς κάθε τύπος μπύρας φέρει το όνομα μιας ημέρας. Από το 2009 μέχρι σήμερα, η Septem έχει κάνει αρκετά βήματα ανάπτυξης, καταφέρνοντας να παρουσιάζει σήμερα τζίρο ύψους 1,75 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2022) και να απασχολεί περίπου 12 άτομα προσωπικό. Ένα σημαντικό κομμάτι της παραγωγής της εξάγεται στις διεθνείς αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Σουηδία και η Κύπρος.
Latest News
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m