Η Σουηδία ετοιμάζει έναν μοναδικό τύπο υποδομής που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι μεταφορές και η βιώσιμη κινητικότητα στο μέλλον. Ήδη ξεκίνησε την κατασκευή υποδομής φόρτισης εν κινήσει στον αυτοκινητόδρομο Ε20 ανάμεσα στις μεγάλες πόλεις της Στοκχόλμης, του Γκέτεμποργκ και του Μάλμε.
Είναι η πρώτη υποδομή του είδους της στον κόσμο και αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025. Αν ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε η χώρα θα περάσει στην επόμενη φάση με την κατασκευή 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων με μόνιμη φόρτιση.
Tesla: Νέο σενάριο για εργοστάσιο στην Ινδία – Πώς εξελίσσονται οι διαπραγματεύσεις
Ο δρόμος δυναμικής φόρτισης θα μπορεί να χρησιμοποιείται από ηλεκτροκίνητα ΙΧ, ωστόσο κύριος σκοπός του είναι η διευκόλυνση των φορτηγών και βαρέων οχημάτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες.
Η δυναμική φόρτιση
Η δυναμική φόρτιση, δηλαδή η φόρτιση που πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της κίνησης μπορεί να κάνει τα φορτηγά και τις μεταφορές φορτίου περισσότερο ανεξάρτητα από τους στατικούς σταθμούς φόρτισης, δίνοντάς τους μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιστοποίηση.
Ειδικοί λένε επίσης ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στη φθηνότερη παραγωγή τέτοιων οχημάτων, καθώς δεν θα απαιτούν τόσο μεγάλες μπαταρίες.
Αν και έχει τεθεί η προθεσμία για την ολοκλήρωση του ηλεκτροδοτημένου δρόμου, ο τρόπος με τον οποίο ο δρόμος θα φορτίζει τα οχήματα δεν έχει αποφασιστεί. Υπάρχουν τρεις επιλογές που εξετάζονται και όλες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Μια επιλογή είναι τα εναέρια καλώδια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως λειτουργούν ορισμένα λεωφορεία και τραμ, η αγώγιμη φόρτιση που λειτουργεί τόσο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα όσο και για ιδιωτικά αυτοκίνητα εφόσον υπάρχει ένα σύστημα αγωγιμότητας και η επαγωγική φόρτιση, όπου ειδικός εξοπλισμός βρίσκεται κάτω από την άσφαλτο.
Ερευνητές από το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Chalmers τόνισαν ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν όλοι οι δρόμοι στη Σουηδία αλλά μόνο το 25%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας