Εάν η πολιτική χρειάζεται μάρκετινγκ τότε, να πούμε ότι δεν έχουμε υποψηφιότητες αλλά τοποθετήσεις προϊόντων σε μια βιτρίνα.
Ότι δεν παίρνουμε πολιτικές αποφάσεις, αλλά διαλέγουμε γιαούρτι.
Ότι δεν κρίνουμε το μέλλον της χώρας, αλλά το είδος χαρτιού που θέλουμε στην τουαλέτα.
Δεν θα πω σε κανέναν τι θα ψηφίσει.
Μπορώ, όμως, να του πω ότι στο κόμμα που θα διαλέξει πρέπει να μαυρίσει τους υποψηφίους που συμπεριφέρονται ως προϊόντα.
Που επιδίδονται σε ένα χωρίς προηγούμενο διαφημιστικό κιτς.
Που έχουν κάνει τους διαφημιστές χαρούμενους και τους ψηφοφόρους απελπισμένους γιατί ψάχνουν να βρουν κάποια ή κάποιον που έχει κάτι να πει και δεν χαϊδεύει απλώς γατιά ή δεν χαμογελάει ή δεν χορεύει ή τραγουδά.
Και μην μου πει κανείς «ναι, αλλά τα views είναι χιλιάδες και οι κοινοποιήσεις πολλές δεκάδες», γιατί αυτό που δεν καταλαβαίνει είναι ότι οι άνθρωποι προφανώς και βλέπουν ή και κοινοποιούν πλήθος από χαζομάρες, προφανώς να τις παίρνουν σοβαρά.
Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση.
Σε άλλες εποχές ήταν πολύ πιο σαφές ότι οι πολίτες μπορούσαν να καταλάβουν τι είναι προεκλογικό μάρκετινγκ και τι είναι προεκλογική εκστρατεία.
Όμως, δεν ζούμε σε κανονικές συνθήκες.
Είναι τέτοιος ο καταιγισμός του πολιτικού μάρκετινγκ που οι ψηφοφόροι έχουν χάσει το μέτρο.
Αρχίζουν και πιστεύουν ότι αυτό είναι πια η πολιτική επικοινωνία.
Αυτό δεν πρέπει να γίνει.
Κάθε κόμμα έχει το περιεχόμενό του και τη στρατηγική του.
Και έχει και υποψηφίους που κυρίως έδωσαν έμφαση στο περιεχόμενο και υποψήφιους που επένδυση στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.
Στηρίξτε τους πρώτους και μαυρίστε τους δεύτερους.
Προσπεράστε το μάρκετινγκ, και ψάξτε την ουσία.
Είτε διαλέγετε κόμμα, είτε διαλέγετε υποψήφιο.
Το ξαναλέω: δεν διαλέγετε γιαούρτι, για τη ζωή σας αποφασίζετε.
Για το μέλλον το δικό σας αποφασίζετε και για το μέλλον των παιδιών σας, για τη χώρα στην οποία θέλετε να ζείτε, τη δημοκρατία που θέλετε να έχετε, το κοινωνικό κράτος που έχετε ανάγκη.
Μη χαραμίσετε την ψήφο σας.
Μην σπαταλήσετε τη δύναμή σας
«Η ψήφος είναι πιο δυνατή από τη σφαίρα. Με τη σφαίρα μπορεί να σκοτώσεις τον εχθρό σου. Με την ψήφο μπορεί να σκοτώσεις το μέλλον των παιδιών σου».
Αβραάμ Λίνκολν – Αμερικανός πρόεδρος
Latest News
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.
Χώρα παντοπωλείων…
Πλέον πήρε κεφάλι η δημιουργία παντοπωλείων, κοινώς μπακάλικα στην πιο εξευγενισμένη σημερινή μορφή
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Ελλάδα 2025: Από την ανθεκτικότητα στη βιώσιμη ανάπτυξη
Το 2025 αναμένεται να είναι έτος κρίσιμο για την αξιοποίηση των ευκαιριών και την εδραίωση της Ελλάδας ως κόμβου καινοτομίας και βιωσιμότητας
Ο καθοριστικός ρόλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ως ο επενδυτικός βραχίονας της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης, έχει επενδύσει περισσότερο από €13 δισ. στη χώρα τα τελευταία 10 χρόνια