
Τα αποθέματα υγροποιημένου φυσικού αερίου μπορεί να βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της χαμηλής ζήτησης, αλλά οι εισαγωγείς σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια.
Η άνοδος της αγοράς spot πέρυσι ανέδειξε τη σημασία της ενεργειακής ασφάλειας για τους εισαγωγείς, ιδιαίτερα τους εισαγωγείς στην Ασία.
Και καθώς περισσότερο LNG εγκλωβίζεται σε μακροπρόθεσμες συμφωνίες, οι ευρωπαίοι εισαγωγείς που διστάζουν να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες μπορεί να βρεθούν να πληρώνουν πολύ υψηλότερες τιμές.
Όπως επισημαίνει το oilprice.com, τα παγκόσμια αποθέματα LNG μπορεί να βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ εν μέσω χαμηλής ζήτησης, αλλά οι σοβαροί αγοραστές προσβλέπουν στο να κλείσουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας για να εξασφαλίσουν αρκετό LNG για το μέλλον χωρίς να εκτίθενται στην ευμετάβλητη αγορά spot.
Ιστορικό βήμα για την ΕΕ: Πρώτη κοινή αγορά φυσικού αερίου
Το ασιατικό ενδιαφέρον
Ενώ οι Ευρωπαίοι μπορεί να μην είναι μεγάλοι οπαδοί των μακροπρόθεσμων συμφωνιών λόγω των σχεδίων μετάβασης, στους Ασιάτες αρέσουν σίγουρα οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες LNG. Και το ίδιο κάνουν και οι εταιρείες κολοσσοί που θα πουλήσουν στη συνέχεια αυτό το LNG σε Ευρωπαίους που αποστρέφονται μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Wood Mackenzie, από την αρχή του έτους, έχουν κλείσει μακροπρόθεσμες συμφωνίες για περίπου 13 εκατ. τόνους. Η ερευνητική σημειώνει επίσης, ότι το περασμένο έτος έκλεισαν μακροπρόθεσμα deals για 81 εκατομμύρια τόνους LNG.
Το παράκανε η Ευρώπη με τους σταθμούς LNG;
Τα deals της Κίνας
Μεταξύ των συμφωνιών που υπογράφηκαν φέτος ήταν το 20ετές συμβόλαιο της Κίνας με την Venture Global, η οποία θα προμηθεύει 2 τόνους LNG ετησίως στην China Gas Holdings ξεκινώντας το 2027. Η κινεζική εταιρεία έχει επίσης 25ετή συμφωνία με την Energy Transfer για την παράδοση 700.000 τόνους LNG ετησίως.
Εκτός από την Κίνα, η Ινδία είναι ένας άλλος μεγάλος αγοραστής LNG με μεράκι για μακροπρόθεσμη ασφάλεια εφοδιασμού. Το Bloomberg ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι οι εισαγωγείς ενέργειας αναζητούσαν μακροπρόθεσμες συμφωνίες για να μειώσουν την έκθεση στις διακυμάνσεις των τιμών και ήταν σε συζητήσεις με παραγωγούς από τη Μέση Ανατολή.
Αγώνας δρόμου
Η βιασύνη αυτή που καταγράφεται, έρχεται μετά την περσινή άνοδο των τιμών του LNG στην αγορά spot, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση έσπευσε να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου. Αυτό ώθησε τις διεθνείς τιμές σε τόσο υψηλά επίπεδα ώστε, ορισμένες χώρες αναγκάστηκαν να στραφούν από το φυσικό αέριο στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας.
Η Ιαπωνία είναι επίσης μεγάλος αγοραστής LNG. Η ενεργειακά φτωχή χώρα εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από εισαγωγές για την ενεργειακή της κατανάλωση και το LNG αποτελεί μεγάλο μέρος του μείγματος εισαγωγών. Εξαιτίας αυτού, η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο, κατακτώντας εκ νέου την πρώτη θέση από την Κίνα πέρυσι, παρόλο που οι συνολικές εισαγωγές LNG μειώθηκαν ελαφρά.
Το Κατάρ είναι δημοφιλής προορισμός για τους αγοραστές LNG, όπως και το Ομάν, σύμφωνα με την Wood Mackenzie.
Ανοδος στις τιμές
Αποτέλεσμα αυτού του ανανεωμένου ενδιαφέροντος, σημειώνει η ερευνητική εταιρεία, είναι η νέα αύξηση που παρατηρείται στις τιμές.
Τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια LNG αναπροσαρμόζονται κανονικά στις τιμές του αργού Brent, και κατά τα έτη 2020 και 2021 η μέση τιμολόγηση ήταν περίπου 10% του σημείου αναφοράς ανά 1 εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες. Τώρα, οι πωλητές ζητούν 12,5% του Brent και άνω, με ορισμένες προσφορές να φτάνουν το 17%, αναφέρει η Wood Mackenzie.
Με τις τιμές του πετρελαίου να βρίσκονται στο σημείο που βρίσκονται αυτή τη στιγμή, η όρεξη για μακροπρόθεσμες συμφωνίες LNG πιθανότατα θα ενταθεί περαιτέρω, καθώς οι πωλητές μπορεί να θέλουν να κλειδώσουν χαμηλότερες τιμές πετρελαίου εν μέσω προβλέψεων για αυξήσεις τιμών αργότερα μέσα στο έτος.
Όσο περισσότερο το LNG είναι κλειδωμένο σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, ωστόσο, τόσο λιγότερο LNG υπάρχει στην αγορά spot, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι τιμές ενδέχεται να σημειώσουν νέα άνοδο κάποια στιγμή καθώς τα συμβόλαια που λήγουν σε τρία έως τέσσερα χρόνια αντικαθίστανται επί του παρόντος με νέα.


Latest News

Πυρηνική ενέργεια: Amazon, Google και Meta υποστηρίζουν τον τριπλασιασμό της έως το 2050
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν τις τράπεζες ζητώντας νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με πυρηνική ενέργεια για την κάλυψη των αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

LNG: Πως ο υγρός «χρυσός» αναβάθμισε τις ΗΠΑ [γράφημα]
Για τις ΗΠΑ η εξόρυξη LNG είναι το ιερό δισκοπότηρο - Που ποντάρει ο Τραμπ

Οι 6 πυλώνες της πολιτικής Παπασταύρου για την ενέργεια και το περιβάλλον
Ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου στη διάρκεια παραλαβής των αρμοδιοτήτων του τόνισε τη σημασία της ενέργειας στα εθνικά ζητήματα

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης