Ο ρόλος της ναυτιλίας είναι αναντικατάστατος για την ευημερία των πολιτών. Η ελληνική ναυτιλία πρωτοστατεί στις προσπάθειες προστασίας του περιβάλλοντος.
Το διπλό αυτό μήνυμα εκπέμπει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας (20 Μαΐου).
Η ανάρτηση
Η ανάρτηση έχει ως εξής: «Γιορτάζοντας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας, αξίζει να επισημανθεί ο καταλυτικός και αναντικατάστατος ρόλος της ναυτιλίας για την ευημερία των πολιτών όλου του κόσμου. Η ναυτιλία ενώνει οικονομίες και χώρες, καθώς διακινεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, με το πλοίο να αποτελεί το οικονομικότερο, αλλά κι ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς αγαθών. Η ελληνική ναυτιλία, ως ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη, πρωτοστατεί των προσπαθειών προστασίας του περιβάλλοντος, προωθώντας ενεργά τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Διεθνής ημέρα για τις γυναίκες στη ναυτιλία – Το μήνυμα του ΙΜΟ και της ΕΕΕ
Πρωτοβουλία
Επισημαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαΐου από το 2008, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να τονίσει τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι ωκεανοί και οι θάλασσες στην καθημερινή ζωή των πολιτών της Ε.Ε. και στην ευρωπαϊκή προσπάθεια για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Παράλληλη η ευρωπαϊκή ναυτιλία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία της ΕΕ καθώς η ναυτιλία έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Σχεδόν το 90 % των παγκοσμίων αγαθών μεταφέρονται διά θαλάσσης. Επίσης, η παγκόσμια παρουσία της ενωσιακής ναυτιλίας αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα που επιτρέπει στην ΕΕ να διαφυλάσσει τη γεωπολιτική της ανεξαρτησία και να αυξάνει την οικονομική και βιομηχανική της ανθεκτικότητα, καθώς και την κυριαρχία της. Το 2019, περίπου 46% των εξαγωγών αγαθών σε τρίτες χώρες και 56% των εισαγωγών από τρίτες χώρες μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης (Eurostat, 2021).
Ο υπό ενωσιακό έλεγχο ναυτιλιακός στόλος φτάνει τα 810 εκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους, αποτελείται από 23.400 σκάφη και καταλαμβάνει μερίδιο 39,5 % του παγκοσμίου στόλου το 2020. Η συνολική οικονομική συμβολή της ναυτιλίας στο ενωσιακό ΑΕγχΠ φτάνει τα 149 δισεκατ. ευρώ και περίπου 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί πως για κάθε 1 εκατομμύριο ευρώ ΑΕγχΠ που δημιουργεί η ναυτιλία, στηρίζει άλλο 1,8 εκατομμύριο σε άλλους τομείς της οικονομίας της ΕΕ.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία