Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων πάντα λειτουργούσε με έναν απώτερο σκοπό, το κέρδος. Το μάρκετινγκ της οδοντόκρεμας Crest από την Colgate-Palmolive γίνεται με γνώμονα το σκοπό. Η εταιρεία κατασκευής προμηθειών εργαστηρίου Danaher βρίσκεται στη μέση ενός «μετασχηματισμού χαρτοφυλακίου με γνώμονα το σκοπό». Στον γίγαντα της υγειονομικής περίθαλψης AmerisourceBergen, εν τω μεταξύ, σχεδόν τα πάντα καθοδηγούνται από το σκοπό: η κουλτούρα, οι ομάδες, ακόμη και τα οικονομικά του αποτελέσματα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αλλά ισχύει πλέον το ίδιο για τους εργαζόμενους; Αποσκοπούν στην υψηλή αμοιβή ή μήπως τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν;
Εργασιακή κουλτούρα: Γιατί οι «σπουδαίοι» υπάλληλοι εγκαταλείπουν τις «χλιδάτες εταιρείες»
«Βάσει σκοπού»
Οι αναφορές «βάσει σκοπού» στις κλήσεις κερδών εταιρειών του S&P 500 αυξήθηκαν σε καθένα από τα δύο τελευταία χρόνια, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Υπάρχει καλός λόγος – ή, θα μπορούσαμε να πούμε, ένας σκοπός – πίσω από όλα αυτά.
Η αναζωπύρωση του καπιταλισμού, σε συνδυασμό με την αναζήτηση κουλτούρας στον χώρο εργασίας, που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έθεσαν ως επίκεντρο τον κοινωνικό αντίκτυπο μιας εταιρείας.
Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες από το The Harris Poll πέρυσι είπαν ότι το να έχουν «νόημα» στη δουλειά τους είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ, και ότι θα εργάζονταν μόνο σε μια εταιρεία με σκοπό. Ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στελεχών συμφώνησε ότι εάν ο οργανισμός τους ήταν πιο επικεντρωμένος στον σκοπό, θα ήταν πιο επιτυχημένος.
Αλλά υπάρχει ένα μέρος όπου τα χρήματα και ο αλτρουισμός δεν σμίγουν, και αυτό είναι η συνέντευξη για δουλειά. Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι οι υποψήφιοι για εργασία είναι πρόθυμοι να δεχτούν μικρότερες αμοιβές σε αντάλλαγμα με αυτό που θεωρούν ότι έχει νόημα – ας πούμε, σε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Μα γιατί? Και τι θα συμβεί αν κάθε οργανισμός ισχυριστεί ότι έχει κάποιο θετικό κοινωνικό αντίκτυπο;
Latest News
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Τεχνητή νοημοσύνη: 1 στους 7 έχει χάσει την εργασία του - Αποκαλυπτική έρευνα
Ο χρόνος που εξοικονομείται από την τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει στους εργαζόμενους περισσότερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες
Από το «βερεσέ» των κρατών στο «τεφτέρι» των καταναλωτών - Πώς αλλάζει η τάση BNPL
Το μεγάλο όφελος του BNPL είναι επίσης το μεγαλύτερο πιθανό του πρόβλημα
Το νέο παράδοξο στην αγορά εργασίας: Θέσεις «χωρίς πτυχίο» που απαιτούν... πτυχίο
Ορισμένοι εργοδότες παραιτούνται από τις απαιτήσεις πτυχίου, ωστόσο αυτό δεν οδηγεί σε εκτεταμένες προσλήψεις.
Η πενταετία που ανέτρεψε τα πάντα - Από την τηλεργασία έως την AI
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Adecco Group για τις συνθήκες εργασίας και τις νέες τάσεις - Η έρευνα έγινε σε 82.800 εργαζόμενους σε 25 χώρες
Πώς να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά - Οι τρεις κινήσεις
Μπορείς να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά σου, απ’ όλους τους συναδέρφους σου. Αρκεί να να το θέλεις…
Καραδοκεί η «σιωπηλή παραίτηση» - Από τι κινδυνεύουν οι εταιρείες
Η απώλεια κινήτρου στην εργασία και η μη υβριδική εργασία αποτελεί σοβαρή απειλή για την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων
Συγχωνεύσεις και εξαγορές σχεδιάζουν 4 στους 10 CEOs στο επόμενο 12μηνο
Αισιόδοξοι για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας τους επόμενους 12 μήνες δήλωσαν ότι αισθάνονται σχεδόν 7 στους 10 CEOs