![Η νέα «βιτρίνα» του Ηρωδείου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/herodion.jpg)
Το Φεστιβάλ Αθηνών επιφυλάσσει στο κοινό του – και όχι μόνο – μία έκπληξη με την έναρξη των εκδηλώσεών του την 1η Ιουνίου, στην πρεμιέρα της όπερας «Μαντάμα Μπατερφλάι» του Πουτσίνι, σε παραγωγή της Λυρικής Σκηνής και σκηνοθεσία του Ολιβιέ Πι.
Η αλλαγή αφορά έναν από τους «κόμβους» του φεστιβαλικού θεάματος, ο οποίος δεν είναι άλλος από το Ηρώδειο. Το «λευκό κουτί», η μέχρι πρότινος παρουσία του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στην είσοδο του ρωμαϊκού ωδείου, αλλάζει όψη με βάση τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ενός εφήμερου περιπτέρου (pavilion).
Η λιτής αισθητικής κατασκευή τεσσάρων λυόμενων στοιχείων φτιαγμένη με ξύλο και πολυκαρβουνικό υλικό, χωροθετείται στον υπαίθριο πλακοστρωμένο χώρο, κατά μήκος της όψης του Ηρωδείου φιλοξενώντας στο εξής το εκδοτήριο εισιτηρίων, το πωλητήριο και τα κυλικεία.
Οι τέσσερις αυτόνομες αυτές κατασκευές θα λειτουργούν ως «δορυφόροι» του πέμπτου κεντρικού χώρου που θα βρίσκεται στο μετασκήνιο του Ωδείου. Τον σχεδιασμό του pavillion, σε χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης, ανέλαβε η ομάδα του αρχιτεκτονικού γραφείου Flux Office: Εύα Μανιδάκη, Θανάσης Δεμίρης, Ευθύμης Δούγκας, Ραμίν Αντωνιάδης.
Τα σχέδια αφορούν επιπλέον τον χώρο που θα στεγάζει βοηθητικά καμαρίνια, γραφεία, αποθήκες, καθώς και τις κλίμακες που οδηγούν στον υφιστάμενο – διαμορφωμένο – χώρο υπογείου, όπου φιλοξενούνται τα κύρια καμαρίνια, υγροί χώροι και γραφεία.
Η Εύα Μανιδάκη τονίζει στα «ΝΕΑ» ότι «ο χαρακτήρας της κατασκευής είναι εφήμερος, γι’ αυτό και θα παραμείνει μόνο για τη διάρκεια του φεστιβάλ. Η πρόκληση για οποιαδήποτε αρχιτεκτονική χειρονομία είναι μεγάλη όταν συνομιλείς με ένα μνημείο του βεληνεκούς του Ηρωδείου» λέει χαρακτηριστικά.
«Θελήσαμε οτιδήποτε προτείνουμε να είναι εξαιρετικά διακριτικό. Η ιδέα μας για αυτή την κατασκευή του περιπτέρου-pavilion μοιάζει με τα στοιχεία των παιχνιδιών Lego που εύκολα κουμπώνουν και λύνονται μεταξύ τους. Η δομή του ίδιου του μνημείου, οι καθετότητές του, η ελαφρότητα και ο ρυθμός του μας οδήγησαν στη διαπερατότητα που είναι και η κεντρική ιδέα του σχεδιασμού μας. Ετσι ώστε οι μικρές σχισμές της κατασκευής σου επιτρέπουν να δεις ανεμπόδιστα το μνημείο».
Τα υλικά των κατασκευών
Η κεντρική κατασκευή, που βρίσκεται σε απόσταση από την όψη του Ηρωδείου, ορίζει μια ζώνη κυκλοφορίας, δεν έρχεται σε επαφή με τις υφιστάμενες λίθους του μετασκηνίου (αρχαίες και μεταγενέστερης αναστήλωσης). Οι τέσσερις κατασκευές-δορυφόροι χωροθετούνται στις θέσεις των υφισταμένων, κρατώντας αποστάσεις από το μνημείο και φέρουν υπερυψωμένο δάπεδο. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι το ξύλο για τις όψεις και τις εσωτερικές επιφάνειες.
«Το ξύλο, ένα φυσικό υλικό που συνδιαλέγεται με την πέτρα, είναι επίσης υλικό που «γερνά» πολύ ωραία, αλλάζοντας χρώμα και υφή» προσθέτει η αρχιτέκτονας. Χρησιμοποιείται επίσης το μέταλλο, ως στατικός φορέας, με βαφή στην απόχρωση της πέτρας. Επίσης το πολυκαρβονικό, ένα γαλακτερής απόχρωσης υλικό που εισάγει τις κατακόρυφες πτυχώσεις, για τη διαφάνεια και διάχυση του φωτός. Και για την επιστέγαση το Flux Office επέλεξε θερμομονωτικά Πανέλα.
Ολες οι κατασκευές εδράζονται σε βάσεις με ελαστικές απολήξεις. Η κεντρική κατασκευή αποτελείται από τρεις μονάδες με ανεξάρτητες στέγες, όπου η απορροή των ομβρίων πραγματοποιείται κατά τον άξονα του κεντρικού τοίχου του μετασκηνίου. Το πωλητήριο, που βρίσκεται απέναντι από την κεντρική μονάδα, έχει πάρει στοιχεία από το πτυχωτό τμήμα της στον σχεδιασμό του. Είναι ανοιχτό και έχει βιτρίνες ώστε το Φεστιβάλ Αθηνών να παρουσιάζει υλικό από το πρόγραμμα των εκδηλώσεών του, αφίσες, προγράμματα, εκδόσεις και άλλα συναφή αντικείμενα.
«Διορθώνουμε μια ανορθογραφία που αδικούσε το μνημείο»
Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., Δημήτρης Πασσάς, δήλωσε τα εξής: «Οι νέες κατασκευές που ήδη τοποθετούνται στον εξωτερικό χώρο του Ηρωδείου είναι ένα έργο για το οποίο είμαστε όλοι περήφανοι στο Φεστιβάλ. Με σχετικά χαμηλό κόστος, στο πλαίσιο των περιορισμένων πόρων του φορέα μας, διορθώνουμε μια ανορθογραφία που αδικούσε το μνημείο αλλά και τους καλλιτέχνες που φιλοξενεί κάθε χρόνο. Συγχαρητήρια στην Κατερίνα Ευαγγελάτου για την πρωτοβουλία καθώς και το αρχιτεκτονικό γραφείο των Εύας Μανιδάκη και Θανάση Δεμίρη για τον καλαίσθητο σχεδιασμό των νέων εγκαταστάσεων. Σειρά έχει τώρα η εξίσου αναγκαία αναμόρφωση των υπόγειων καμαρινιών για την οποία αναμένουμε την έγκριση της Εφορείας Αρχαιοτήτων της πόλης των Αθηνών».
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φάρμακα: Εκτροχιάζονται οι δαπάνες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/farmaka-600x390.jpg)
Εκτροχιάζονται οι δαπάνες για φάρμακα
Ξεπερνούν τον προϋπολογισμό από 44-74% οι ανάγκες για φάρμακα στα νοσοκομεία, στον ΕΟΠΥΥ και στα φαρμακεία – Σύμφωνο Συνεργασίας προτείνει η φαρμακοβιομηχανία
![KPMG: Η αβεβαιότητα σε Εξαγορές και Συγχωνεύσεις δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336-1.jpg)
Η αβεβαιότητα σε M&A δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG - Ανάλυση KPMG
Περισσότεροι από τους μισούς dealmakers αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια το due diligence στο ESG θα εντάσσεται στις περισσότερες συναλλαγές
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
![Μόνα Λίζα: Το σπίτι της γυναίκας που ενέπνευσε τον πίνακα πωλείται στην Ιταλία – Δείτε το εσωτερικό του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/20240626114228-100-600x400.jpg)
Το ιλιγγειώδες ποσό για το οποίο πωλείται το σπίτι της «πραγματικής» Μόνα Λίζα στην Ιταλία
Το κτίσμα του 16ου αιώνα ανήκε στην οικογένεια του Francesco del Giocondo, συζύγου της Μόνα Λίζα
![Γερμανία: Η γλυκόπικρη γεύση που αφήνει το Euro 2024 στους διογανωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/euro2024-1-600x341.jpg)
Τι γεύση αφήνει το Euro 2024 στους γερμανούς διοργανωτές
Ο απολογισμός του Euro 2024 αρχίζει - Το ποτήρι φαίνεται «μισοάδειο» ή «μισογεμάτο», είναι θέμα οπτικής γωνίας.
![Τελικός Euro 2024: Γιατί η Ισπανία υπερέχει της Αγγλίας κι εκτός γηπέδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Euro-2024-600x400.jpg)
Οι φιναλίστ του Euro 2024 σε αριθμούς – Ποια υπερτερεί; Ισπανία ή Αγγλία;
Ο τελικός Euro 2024 και τι δείχνουν οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες του πληθυσμού για τις χώρες της Ισπανίας και της Αγγλίας
![Betshop.gr: Αναστέλλει τη λειτουργία της η πλατφόρμα διαδικτυακού στοιχήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
Αναστέλλει τη λειτουργία της η Betshop.gr - Κατάσχεσε η εφορία τον τραπεζικό λογαριασμό εξυπηρέτησης πελατών της
Η εταιρεία B2B GAMING SERVICES που διαχειρίζεται τη Betshop.gr κάνει γνωστή την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού των πελατών της από τις φορολογικές αρχές
![Εργαζόμενοι: Περισσότεροι από 7 στους 10 νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ergasia-ergazomenos-600x300.jpg)
Περισσότεροι από 7 στους 10 εργαζόμενους νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Τι δείχνει έρευνα της Reborrn
![Τζιμ Κάρεϊ: Πωλείται σε δημοπρασία η συλλογή έργων τέχνης του ηθοποιού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/carey-600x329.jpg)
Η συλλογή έργων τέχνης του Τζιμ Κάρεϊ πωλείται σε δημοπρασία
Ο Τζιμ Κάρεϊ θα παρουσιάσει μια επιλογή από την εκλεκτική συλλογή τέχνης που αντικατοπτρίζει το ζωντανό και δημιουργικό πνεύμα του
![Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/h0541458-1-600x398.jpg)
Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»
Ρεχάγκελ και Βρύζας μιλούν στην DW με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θρίαμβο της Πορτογαλίας και τον αγώνα που δίνουν σήμερα τα αστέρια του 2004 με ομάδα επιλέκτων από όλη την Ευρώπη