Στο πλαίσιο των προσπαθειών για τη μεταρρύθμιση του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, η επικεφαλής του διεθνούς οργανισμού Ngozi Okonjo-Iweala προέτρεψε για «διαφοροποίηση» στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

«Υπάρχει υπερσυγκέντρωση της μεταποίησης σε ορισμένους τομείς σε ορισμένες χώρες», είπε στο CNBC, στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της G7 (Ομάδα των Επτά) το Σαββατοκύριακο στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας. «Συμφωνώ ότι πρέπει να χτίσουμε ανθεκτικότητα, ότι ο κόσμος δεν μπορεί να βασίζεται σε λίγες χώρες για μερικά βασικά προϊόντα».

Μάλιστα, έδωσε το παράδειγμα των φαρμακευτικών προϊόντων και την έλλειψη εμβολίων Covid-19 σε ορισμένες περιοχές, καθώς οι παραγωγοί υιοθέτησαν περιορισμούς στις εξαγωγές κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αναφέρθηκε επίσης στην παγκόσμια έλλειψη κρίσιμων ημιαγωγών, η οποία έχει δημιουργήσει προβλήματα στην παραγωγή στην τεχνολογική βιομηχανία και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία επαναχάραξε τους δρόμους του παγκόσμιου εμπορίου

Η επικεφαλής του ΠΟΕ υποστηρίζει ότι θα υπάρξουν διπλά οφέλη από την επιδίωξη διαφοροποίησης στις αναπτυσσόμενες χώρες, ώστε να τονωθεί ταυτόχρονα η οικονομική τους ανάπτυξη και να ανταποκριθούν στις παγκόσμιες απαιτήσεις εφοδιασμού.

Με έναν σμπάρο, δυό τρυγόνια

«Ας επαναπαγκοσμιοποιηθούμε τοποθετώντας διαφοροποιούμενες βιομηχανίες σε αυτές τις χώρες. Με μια πέτρα σκοτώνουμε δύο πουλιά. Το ένα είναι ότι χτίζουμε παγκόσμια ανθεκτικότητα πέρα ​​από τους γείτονές μας και τους φίλους μας, γιατί ποτέ δεν ξέρεις ποιος είναι ο φίλος σου. Ο φίλος σου σήμερα μπορεί να μην είναι φίλος σου αύριο», υποστήριξε.

«Ας αναζητήσουμε τις περιοχές όπου έχουμε το κατάλληλο περιβάλλον, ας διαφοροποιηθούμε και ας το χρησιμοποιήσουμε για να τις φέρουμε από το περιθώριο στο παγκόσμιο σύστημα. Αυτό θα τονώσει εκ νέου την ανάπτυξη σε αυτές τις χώρες και στον κόσμο».

«Επαναπαγκοσμιοποίηση»

Η έμφαση στην «επαναπαγκοσμιοποίηση» έρχεται καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις και η πρόσφατη νομοθεσία των ΗΠΑ έχουν πυροδοτήσει ανησυχίες για τον πιθανό κατακερματισμό του παγκόσμιου εμπορίου.

Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ — μια σαρωτική πράσινη δέσμη νομοθεσίας για τη φορολογία, την υγεία και το κλίμα που υπεγράφη από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν τον Αύγουστο του περασμένου έτους — εισήγαγε επιδοτήσεις για να κινητοποιήσει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, πυροδοτώντας ταυτόχρονα «σοβαρές ανησυχίες» στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις προοπτικές για τα δικά τους εξαγόμενα αγαθά.

Η σχέση του δυτικού εμπορίου με τον βασικό μεταποιητικό κόμβο της Κίνας έχει τεθεί επίσης υπό αμφισβήτηση, αν και οι ηγέτες της G7 επανέλαβαν ρητά ότι δεν ακολουθούν πολιτική οικονομικής αποσύνδεσης από το Πεκίνο στην τελευταία τους ανακοίνωση του Σαββάτου .

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»