Μπορεί σε άλλες περιοχές του πλανήτη η χρήση του άνθρακα να περιορίζεται ή να γίνεται προσπάθεια να περιορισθεί, στην Ινδία όμως που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αποκτά όλο και πιο καθοριστικό ρόλο, επηρεάζοντας και τη ναυτιλία.
Η Ινδία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εισαγωγείς άνθρακα στον κόσμο. Η χώρα χρησιμοποιεί άνθρακα κυρίως για παραγωγή ενέργειας και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, καθιστώντας τον ζωτικό αγαθό για την Ινδία. Σύμφωνα με το Reuters, η ζήτηση άνθρακα της χώρας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να είναι 821.000 kt το διάστημα 2023-2024, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με πέρυσι.
Εξετάζοντας τις θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι καταγράφεται αύξηση 19% από το 2021 έως το 2022, με τις εισαγωγές να ανέρχονται στους 208.034,13 τόνους. Φέτος, η χώρα έχει ήδη εισαγάγει όγκους που ισοδυναμούν με το 37% των εισαγωγών του περασμένου έτους, ή 76.728,95 kt, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς στο δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται ότι θα χρειαστεί περισσότερος άνθρακας για την κάλυψη της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας. Μια πιο προσεκτική ματιά στις τριμηνιαίες εισαγωγές άνθρακα δείχνει ότι το 2021 και το 2022, το δεύτερο τρίμηνο ήταν η ισχυρότερη περίοδος με 51.859,07 kt και 64.261,28 kt αντίστοιχα. Αυτό είναι λογικό καθώς η περίοδος αιχμής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ινδία είναι τους καλοκαιρινούς μήνες και απαιτείται αποθήκευση αποθεμάτων για να διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια.
Ρίχνοντας μια ματιά στους κορυφαίους εισαγωγείς της Ινδίας, οι τέσσερις κορυφαίοι είναι η Ινδονησία, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και η Ρωσία. Τα φορτία από Αυστραλία και Νότια Αφρική μειώθηκαν τα δυο τελευταία χρόνια ενώ αντιθέτως αυξήθηκαν από Ινδονησία και Ρωσία. Ωστόσο ειδικά φέτος τα περισσότερα φορτία που αποστέλλονται στην Ινδία προέρχονται από τη Νότια Αφρική και τη Ρωσία, υποδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον να συνεχιστεί αυτή η πορεία. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για τονομίλια αυξάνεται, γεγονός που με τη σειρά του υποστηρίζει τους ναύλους. Οι τύποι πλοίων που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε αυτό το εμπόριο είναι τα πλοία Kamsarmax και Capesize. Εάν η τάση συνεχιστεί και η Ινδία συνεχίσει να εισάγει περισσότερο άνθρακα από μακρινές χώρες, οι ναύλοι των πλοίων αυτών θα επηρεασθούν θετικά.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα