Μπορεί σε άλλες περιοχές του πλανήτη η χρήση του άνθρακα να περιορίζεται ή να γίνεται προσπάθεια να περιορισθεί, στην Ινδία όμως που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αποκτά όλο και πιο καθοριστικό ρόλο, επηρεάζοντας και τη ναυτιλία.
Η Ινδία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εισαγωγείς άνθρακα στον κόσμο. Η χώρα χρησιμοποιεί άνθρακα κυρίως για παραγωγή ενέργειας και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, καθιστώντας τον ζωτικό αγαθό για την Ινδία. Σύμφωνα με το Reuters, η ζήτηση άνθρακα της χώρας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να είναι 821.000 kt το διάστημα 2023-2024, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με πέρυσι.
Εξετάζοντας τις θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι καταγράφεται αύξηση 19% από το 2021 έως το 2022, με τις εισαγωγές να ανέρχονται στους 208.034,13 τόνους. Φέτος, η χώρα έχει ήδη εισαγάγει όγκους που ισοδυναμούν με το 37% των εισαγωγών του περασμένου έτους, ή 76.728,95 kt, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς στο δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται ότι θα χρειαστεί περισσότερος άνθρακας για την κάλυψη της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας. Μια πιο προσεκτική ματιά στις τριμηνιαίες εισαγωγές άνθρακα δείχνει ότι το 2021 και το 2022, το δεύτερο τρίμηνο ήταν η ισχυρότερη περίοδος με 51.859,07 kt και 64.261,28 kt αντίστοιχα. Αυτό είναι λογικό καθώς η περίοδος αιχμής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ινδία είναι τους καλοκαιρινούς μήνες και απαιτείται αποθήκευση αποθεμάτων για να διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια.
Ρίχνοντας μια ματιά στους κορυφαίους εισαγωγείς της Ινδίας, οι τέσσερις κορυφαίοι είναι η Ινδονησία, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και η Ρωσία. Τα φορτία από Αυστραλία και Νότια Αφρική μειώθηκαν τα δυο τελευταία χρόνια ενώ αντιθέτως αυξήθηκαν από Ινδονησία και Ρωσία. Ωστόσο ειδικά φέτος τα περισσότερα φορτία που αποστέλλονται στην Ινδία προέρχονται από τη Νότια Αφρική και τη Ρωσία, υποδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον να συνεχιστεί αυτή η πορεία. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για τονομίλια αυξάνεται, γεγονός που με τη σειρά του υποστηρίζει τους ναύλους. Οι τύποι πλοίων που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε αυτό το εμπόριο είναι τα πλοία Kamsarmax και Capesize. Εάν η τάση συνεχιστεί και η Ινδία συνεχίσει να εισάγει περισσότερο άνθρακα από μακρινές χώρες, οι ναύλοι των πλοίων αυτών θα επηρεασθούν θετικά.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων