Μπορεί σε άλλες περιοχές του πλανήτη η χρήση του άνθρακα να περιορίζεται ή να γίνεται προσπάθεια να περιορισθεί, στην Ινδία όμως που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αποκτά όλο και πιο καθοριστικό ρόλο, επηρεάζοντας και τη ναυτιλία.

Η  Ινδία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εισαγωγείς άνθρακα στον κόσμο. Η χώρα χρησιμοποιεί άνθρακα κυρίως για παραγωγή ενέργειας και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, καθιστώντας τον ζωτικό αγαθό για την Ινδία. Σύμφωνα με το Reuters, η ζήτηση άνθρακα της χώρας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να είναι 821.000 kt το διάστημα 2023-2024, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με πέρυσι.

Εξετάζοντας τις θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι καταγράφεται αύξηση 19% από το 2021 έως το 2022, με τις εισαγωγές να ανέρχονται στους 208.034,13 τόνους. Φέτος, η χώρα έχει ήδη εισαγάγει όγκους που ισοδυναμούν με το 37% των εισαγωγών του περασμένου έτους, ή 76.728,95 kt, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς στο δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται ότι θα χρειαστεί περισσότερος άνθρακας για την κάλυψη της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας. Μια πιο προσεκτική ματιά στις τριμηνιαίες εισαγωγές άνθρακα δείχνει ότι το 2021 και το 2022, το δεύτερο τρίμηνο ήταν η ισχυρότερη περίοδος με 51.859,07 kt και 64.261,28 kt αντίστοιχα. Αυτό είναι λογικό καθώς η περίοδος αιχμής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ινδία είναι τους καλοκαιρινούς μήνες και απαιτείται αποθήκευση αποθεμάτων για να διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια.

Ρίχνοντας μια ματιά στους κορυφαίους εισαγωγείς της Ινδίας, οι τέσσερις  κορυφαίοι είναι η Ινδονησία, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και η Ρωσία. Τα φορτία από Αυστραλία και Νότια Αφρική μειώθηκαν τα δυο τελευταία χρόνια ενώ αντιθέτως αυξήθηκαν από Ινδονησία και Ρωσία. Ωστόσο ειδικά φέτος τα περισσότερα φορτία που αποστέλλονται στην Ινδία προέρχονται από τη Νότια Αφρική και τη Ρωσία, υποδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον να συνεχιστεί αυτή η πορεία. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για τονομίλια αυξάνεται, γεγονός που με τη σειρά του υποστηρίζει τους ναύλους. Οι τύποι πλοίων που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε αυτό το εμπόριο είναι τα πλοία  Kamsarmax και Capesize. Εάν η τάση συνεχιστεί και η Ινδία συνεχίσει να εισάγει περισσότερο άνθρακα από μακρινές χώρες, οι ναύλοι των πλοίων αυτών θα επηρεασθούν θετικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία