
Μήνυμα πως η ναυτιλία της Κύπρου πρέπει να είναι ανταγωνιστική, δυνατή, ανθεκτική στις κρίσεις και να προλαμβάνει τις προκλήσεις και τις νέες τάσεις, έστειλε η Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Μαρίνα Χατζημανώλη, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει ένα φιλόδοξο όραμα.
Σε χαιρετισμό της σε ναυτιλιακό συνέδριο με θέμα τις οικονομικές και νομικές προκλήσεις στη ναυτιλία, η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως η ναυτιλία αντιπροσωπεύει ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Κύπρο με σημαντικά πολιτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, και σημείωσε πως «το όραμά μας είναι να αναπτύξουμε περαιτέρω το ναυτιλιακό μας σύμπλεγμα».
Κύπρος: Προτείνει τη σύσταση Ευρωπαίου Επιτρόπου αρμόδιο για τη ναυτιλία

Η Υφυπουργός πρόσθεσε ότι, πέραν από 200 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σήμερα τη βάση τους στην Κύπρο, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών, ενώ κατά την τελευταία δεκαετία υπήρξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των εταιρειών που εγγράφηκαν κάτω από το Ειδικό Φορολογικό Σύστημα που διέπει την κυπριακή ναυτιλία, από 95 σε 350.
Η Κύπρος, συνέχισε, έκανε σημαντική πρόοδο στην απλοποίηση των διαδικασιών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και σε μια ναυτιλιακή διοίκηση «χωρίς χαρτιά», σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλλά και να προσφέρει μια πιο ευέλικτη, αποδοτική πελατοκεντρική υπηρεσία, που θα συνεχίσει να αυξάνει την ελκυστικότητα του Κυπριακού Νηολογίου και των σχετικών υπηρεσιών.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Υπενθύμισε, επίσης, ότι το Υφυπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας πλαισίου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, ενώ η εφαρμογή του περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (Ν.Ε.Π.Ε.) Νόμου αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, αλλά και να απλοποιήσει τις διαδικασίες και το λειτουργικό καθεστώς των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών, με υπό κυπριακή σημαία πλοία.
Αναφερόμενη στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλία, μετά την πανδημία, την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ, η κ. Χατζημανώλη είπε πως η κυπριακή ναυτιλία αποδείχθηκε ανθεκτική, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η συνεργασία και οι κοινές προσπάθειες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Σε σχέση με την πράσινη μετάβαση και την ανάγκη για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, υπέδειξε πως η Κύπρος στηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία προς αυτό τον στόχο, μέσα από πράσινα φορολογικά κίνητρα σε πλοιοκτήτες και πλοιοδιαχειριστές, ενθαρρύνοντας τα υπό κυπριακή σημαία πλοία να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως βιοκαύσιμα και υδρογόνο.
«Πιστεύουμε πως ο ορθός δρόμος είναι μια ολιστική προσέγγιση και η μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες», συνέχισε, και τόνισε πως «θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε τις προσπάθειες και τους στόχους της ανθεκτικής ναυτιλιακής μας βιομηχανίας».
Αναμένουμε, πρόσθεσε, ότι τα βήματα που λαμβάνονται για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας της ναυτικής εκπαίδευσης και ενθάρρυνσης της καινοτομίας, θα συμβάλουν στο όραμά μας για ανάπτυξη του ναυτιλιακού μας συμπλέγματος, τόσο σε μέγεθος όσο και σε εύρος ποιοτικών δραστηριοτήτων.
«Η κυπριακή ναυτιλία πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ισχυρή, ανθεκτική στην κρίση και προληπτική στις προκλήσεις και τις νέες τάσεις. Έχουμε ένα φιλόδοξο όραμα και σαφείς στόχους για την Κυπριακή Ναυτιλία και είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση της Κύπρου στην παγκόσμια ναυτιλία», κατέληξε, στον χαιρετισμό της η Μαρίνα Χατζημανώλη.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα