![Το φιλόδοξο όραμα για την κυπριακή ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/cyprus-2048x1389.jpg)
Μήνυμα πως η ναυτιλία της Κύπρου πρέπει να είναι ανταγωνιστική, δυνατή, ανθεκτική στις κρίσεις και να προλαμβάνει τις προκλήσεις και τις νέες τάσεις, έστειλε η Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Μαρίνα Χατζημανώλη, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει ένα φιλόδοξο όραμα.
Σε χαιρετισμό της σε ναυτιλιακό συνέδριο με θέμα τις οικονομικές και νομικές προκλήσεις στη ναυτιλία, η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως η ναυτιλία αντιπροσωπεύει ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Κύπρο με σημαντικά πολιτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, και σημείωσε πως «το όραμά μας είναι να αναπτύξουμε περαιτέρω το ναυτιλιακό μας σύμπλεγμα».
Κύπρος: Προτείνει τη σύσταση Ευρωπαίου Επιτρόπου αρμόδιο για τη ναυτιλία
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/xatzimanoli-768x772-1-597x600.jpg)
Η Υφυπουργός πρόσθεσε ότι, πέραν από 200 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σήμερα τη βάση τους στην Κύπρο, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών, ενώ κατά την τελευταία δεκαετία υπήρξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των εταιρειών που εγγράφηκαν κάτω από το Ειδικό Φορολογικό Σύστημα που διέπει την κυπριακή ναυτιλία, από 95 σε 350.
Η Κύπρος, συνέχισε, έκανε σημαντική πρόοδο στην απλοποίηση των διαδικασιών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και σε μια ναυτιλιακή διοίκηση «χωρίς χαρτιά», σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλλά και να προσφέρει μια πιο ευέλικτη, αποδοτική πελατοκεντρική υπηρεσία, που θα συνεχίσει να αυξάνει την ελκυστικότητα του Κυπριακού Νηολογίου και των σχετικών υπηρεσιών.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Υπενθύμισε, επίσης, ότι το Υφυπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας πλαισίου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, ενώ η εφαρμογή του περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (Ν.Ε.Π.Ε.) Νόμου αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, αλλά και να απλοποιήσει τις διαδικασίες και το λειτουργικό καθεστώς των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών, με υπό κυπριακή σημαία πλοία.
Αναφερόμενη στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλία, μετά την πανδημία, την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ, η κ. Χατζημανώλη είπε πως η κυπριακή ναυτιλία αποδείχθηκε ανθεκτική, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η συνεργασία και οι κοινές προσπάθειες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Σε σχέση με την πράσινη μετάβαση και την ανάγκη για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, υπέδειξε πως η Κύπρος στηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία προς αυτό τον στόχο, μέσα από πράσινα φορολογικά κίνητρα σε πλοιοκτήτες και πλοιοδιαχειριστές, ενθαρρύνοντας τα υπό κυπριακή σημαία πλοία να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως βιοκαύσιμα και υδρογόνο.
«Πιστεύουμε πως ο ορθός δρόμος είναι μια ολιστική προσέγγιση και η μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες», συνέχισε, και τόνισε πως «θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε τις προσπάθειες και τους στόχους της ανθεκτικής ναυτιλιακής μας βιομηχανίας».
Αναμένουμε, πρόσθεσε, ότι τα βήματα που λαμβάνονται για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας της ναυτικής εκπαίδευσης και ενθάρρυνσης της καινοτομίας, θα συμβάλουν στο όραμά μας για ανάπτυξη του ναυτιλιακού μας συμπλέγματος, τόσο σε μέγεθος όσο και σε εύρος ποιοτικών δραστηριοτήτων.
«Η κυπριακή ναυτιλία πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ισχυρή, ανθεκτική στην κρίση και προληπτική στις προκλήσεις και τις νέες τάσεις. Έχουμε ένα φιλόδοξο όραμα και σαφείς στόχους για την Κυπριακή Ναυτιλία και είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση της Κύπρου στην παγκόσμια ναυτιλία», κατέληξε, στον χαιρετισμό της η Μαρίνα Χατζημανώλη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία