Μήνυμα πως η ναυτιλία της Κύπρου πρέπει να είναι ανταγωνιστική, δυνατή, ανθεκτική στις κρίσεις και να προλαμβάνει τις προκλήσεις και τις νέες τάσεις, έστειλε η Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Μαρίνα Χατζημανώλη, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει ένα φιλόδοξο όραμα.
Σε χαιρετισμό της σε ναυτιλιακό συνέδριο με θέμα τις οικονομικές και νομικές προκλήσεις στη ναυτιλία, η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως η ναυτιλία αντιπροσωπεύει ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Κύπρο με σημαντικά πολιτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, και σημείωσε πως «το όραμά μας είναι να αναπτύξουμε περαιτέρω το ναυτιλιακό μας σύμπλεγμα».
Κύπρος: Προτείνει τη σύσταση Ευρωπαίου Επιτρόπου αρμόδιο για τη ναυτιλία
Η Υφυπουργός πρόσθεσε ότι, πέραν από 200 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σήμερα τη βάση τους στην Κύπρο, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών, ενώ κατά την τελευταία δεκαετία υπήρξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των εταιρειών που εγγράφηκαν κάτω από το Ειδικό Φορολογικό Σύστημα που διέπει την κυπριακή ναυτιλία, από 95 σε 350.
Η Κύπρος, συνέχισε, έκανε σημαντική πρόοδο στην απλοποίηση των διαδικασιών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και σε μια ναυτιλιακή διοίκηση «χωρίς χαρτιά», σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλλά και να προσφέρει μια πιο ευέλικτη, αποδοτική πελατοκεντρική υπηρεσία, που θα συνεχίσει να αυξάνει την ελκυστικότητα του Κυπριακού Νηολογίου και των σχετικών υπηρεσιών.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Υπενθύμισε, επίσης, ότι το Υφυπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας πλαισίου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, ενώ η εφαρμογή του περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (Ν.Ε.Π.Ε.) Νόμου αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, αλλά και να απλοποιήσει τις διαδικασίες και το λειτουργικό καθεστώς των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών, με υπό κυπριακή σημαία πλοία.
Αναφερόμενη στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλία, μετά την πανδημία, την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ, η κ. Χατζημανώλη είπε πως η κυπριακή ναυτιλία αποδείχθηκε ανθεκτική, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η συνεργασία και οι κοινές προσπάθειες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Σε σχέση με την πράσινη μετάβαση και την ανάγκη για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, υπέδειξε πως η Κύπρος στηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία προς αυτό τον στόχο, μέσα από πράσινα φορολογικά κίνητρα σε πλοιοκτήτες και πλοιοδιαχειριστές, ενθαρρύνοντας τα υπό κυπριακή σημαία πλοία να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως βιοκαύσιμα και υδρογόνο.
«Πιστεύουμε πως ο ορθός δρόμος είναι μια ολιστική προσέγγιση και η μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες», συνέχισε, και τόνισε πως «θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε τις προσπάθειες και τους στόχους της ανθεκτικής ναυτιλιακής μας βιομηχανίας».
Αναμένουμε, πρόσθεσε, ότι τα βήματα που λαμβάνονται για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας της ναυτικής εκπαίδευσης και ενθάρρυνσης της καινοτομίας, θα συμβάλουν στο όραμά μας για ανάπτυξη του ναυτιλιακού μας συμπλέγματος, τόσο σε μέγεθος όσο και σε εύρος ποιοτικών δραστηριοτήτων.
«Η κυπριακή ναυτιλία πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ισχυρή, ανθεκτική στην κρίση και προληπτική στις προκλήσεις και τις νέες τάσεις. Έχουμε ένα φιλόδοξο όραμα και σαφείς στόχους για την Κυπριακή Ναυτιλία και είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση της Κύπρου στην παγκόσμια ναυτιλία», κατέληξε, στον χαιρετισμό της η Μαρίνα Χατζημανώλη.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη