Μήνυμα πως η ναυτιλία της Κύπρου πρέπει να είναι ανταγωνιστική, δυνατή, ανθεκτική στις κρίσεις και να προλαμβάνει τις προκλήσεις και τις νέες τάσεις, έστειλε η Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Μαρίνα Χατζημανώλη, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει ένα φιλόδοξο όραμα.
Σε χαιρετισμό της σε ναυτιλιακό συνέδριο με θέμα τις οικονομικές και νομικές προκλήσεις στη ναυτιλία, η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως η ναυτιλία αντιπροσωπεύει ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Κύπρο με σημαντικά πολιτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, και σημείωσε πως «το όραμά μας είναι να αναπτύξουμε περαιτέρω το ναυτιλιακό μας σύμπλεγμα».
Κύπρος: Προτείνει τη σύσταση Ευρωπαίου Επιτρόπου αρμόδιο για τη ναυτιλία
Η Υφυπουργός πρόσθεσε ότι, πέραν από 200 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σήμερα τη βάση τους στην Κύπρο, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών, ενώ κατά την τελευταία δεκαετία υπήρξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των εταιρειών που εγγράφηκαν κάτω από το Ειδικό Φορολογικό Σύστημα που διέπει την κυπριακή ναυτιλία, από 95 σε 350.
Η Κύπρος, συνέχισε, έκανε σημαντική πρόοδο στην απλοποίηση των διαδικασιών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και σε μια ναυτιλιακή διοίκηση «χωρίς χαρτιά», σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλλά και να προσφέρει μια πιο ευέλικτη, αποδοτική πελατοκεντρική υπηρεσία, που θα συνεχίσει να αυξάνει την ελκυστικότητα του Κυπριακού Νηολογίου και των σχετικών υπηρεσιών.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Υπενθύμισε, επίσης, ότι το Υφυπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας πλαισίου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, ενώ η εφαρμογή του περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (Ν.Ε.Π.Ε.) Νόμου αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, αλλά και να απλοποιήσει τις διαδικασίες και το λειτουργικό καθεστώς των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών, με υπό κυπριακή σημαία πλοία.
Αναφερόμενη στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλία, μετά την πανδημία, την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ, η κ. Χατζημανώλη είπε πως η κυπριακή ναυτιλία αποδείχθηκε ανθεκτική, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η συνεργασία και οι κοινές προσπάθειες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Σε σχέση με την πράσινη μετάβαση και την ανάγκη για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, υπέδειξε πως η Κύπρος στηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία προς αυτό τον στόχο, μέσα από πράσινα φορολογικά κίνητρα σε πλοιοκτήτες και πλοιοδιαχειριστές, ενθαρρύνοντας τα υπό κυπριακή σημαία πλοία να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως βιοκαύσιμα και υδρογόνο.
«Πιστεύουμε πως ο ορθός δρόμος είναι μια ολιστική προσέγγιση και η μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες», συνέχισε, και τόνισε πως «θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε τις προσπάθειες και τους στόχους της ανθεκτικής ναυτιλιακής μας βιομηχανίας».
Αναμένουμε, πρόσθεσε, ότι τα βήματα που λαμβάνονται για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας της ναυτικής εκπαίδευσης και ενθάρρυνσης της καινοτομίας, θα συμβάλουν στο όραμά μας για ανάπτυξη του ναυτιλιακού μας συμπλέγματος, τόσο σε μέγεθος όσο και σε εύρος ποιοτικών δραστηριοτήτων.
«Η κυπριακή ναυτιλία πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ισχυρή, ανθεκτική στην κρίση και προληπτική στις προκλήσεις και τις νέες τάσεις. Έχουμε ένα φιλόδοξο όραμα και σαφείς στόχους για την Κυπριακή Ναυτιλία και είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση της Κύπρου στην παγκόσμια ναυτιλία», κατέληξε, στον χαιρετισμό της η Μαρίνα Χατζημανώλη.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα