Τα σχέδια της Ford Motor για την επέκτασή της στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και την παράλληλη συνέχιση της παραδοσιακών δραστηριοτήτων της, παρουσίασε τη Δευτέρα σε εκδήλωση επενδυτών της Wall Street, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Φάρλεϊ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford αναφέρθηκε αρχικά στα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας στους τομείς των οχημάτων με φυσικό αέριο, τον στόλο των επαγγελματικών οχημάτων και των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.
Ferrari: Ψήφος εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση – Ρητό όχι στην αυτόνομη οδήγηση
Η Ford ανακοίνωσε νωρίς τη Δευτέρα ότι διατηρεί το guidance για το 2023 για προσαρμοσμένο ΕΒΙΤ μεταξύ 9 και 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ταμειακές ροές περίπου 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία πριν από την εκδήλωση ανακοίνωσε επίσης μια σειρά από νέες συμφωνίες για την προμήθεια προϊόντων λιθίου για την υποστήριξη του σχεδίου της να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, στοχεύει σε ένα περιθώριο EBIT 8% στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της και μια παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2026, σε σχέση με τα αναμενόμενα 600.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Γκρίνιες επενδυτών για «μη ρεαλιστικά σχέδια»
Η Ford προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις προσδοκίες της για τα κέρδη για κάθε μία από τις κύριες επιχειρηματικές της δραστηριότητες, αλλά δεν ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στα σχέδιά της, τα οποία ορισμένοι στη Wall Street επέκριναν ως φιλόδοξα, αν όχι μη ρεαλιστικά, όπως σημειώνει το CNBC.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να χάσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων «Model e» φέτος, αντισταθμίζοντας τα κέρδη της στις παραδοσιακές δραστηριότητες της «Blue» και «Pro». Η εταιρεία χώρισε τις δραστηριότητες αυτές και άρχισε να τις αναφέρει ξεχωριστά φέτος.
Για το πρώτο τρίμηνο, η Ford ανακοίνωσε ότι οι ζημίες στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διευρύνθηκαν στα 722 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο, από 380 εκατομμύρια δολάρια που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα. Η παραδοσιακή επιχείρηση αυτοκινήτων της εταιρείας κέρδισε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και οι δραστηριότητες του επαγγελματικού στόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέφεραν κέρδη 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία αναμένει να απλοποιήσει τις δραστηριότητές της και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους από παραδοσιακά προϊόντα σε χαμηλά διψήφια περιθώρια EBIT από 7,2% το 2022. Για παράδειγμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει αφαιρέσει περισσότερα από 2.400 εξαρτήματα από το F-150 επόμενης γενιάς σε σύγκριση με το τρέχον όχημα.
«Η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την παραγωγική μας ικανότητα για τα βασικά μας οχήματα [εσωτερικής καύσης]», είπε ο Kumar Galhotra, κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, ο οποίος πρόσθεσε ότι «στους επόμενους 10 μήνες, το Ford Blue θα αυξήσει τη δυναμικότητά του κατά περισσότερα από 160.000 οχήματα».
Αυτή η αύξηση μπορεί να προκαλεί έκπληξη, καθώς η εταιρεία επενδύει δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο Galhotra είπε ότι ενώ η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών οχημάτων της θα αρχίσουν να μειώνονται μετά το 2025 με τα ηλεκτρικά να ενισχύονται, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπουν κι αυτά δυναμικά στην επόμενη δεκαετία.
Η κερδοφόρα εξισορρόπηση της αλλαγής από τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες στα EV είναι μια ολοένα και πιο δύσκολη πρόκληση για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford.
Ο Doug Field, υπεύθυνος ανάπτυξης προηγμένων προϊόντων και τεχνολογίας, δήλωσε ότι το κλειδί για να γίνει αυτό είναι η αύξηση της απόδοσης στα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς των οποίων η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει το 2025.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης / Με πληροφορίες από CNBC
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων