![Ford: Πώς σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και τα κέρδη της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/ford.jpg)
Τα σχέδια της Ford Motor για την επέκτασή της στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και την παράλληλη συνέχιση της παραδοσιακών δραστηριοτήτων της, παρουσίασε τη Δευτέρα σε εκδήλωση επενδυτών της Wall Street, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Φάρλεϊ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford αναφέρθηκε αρχικά στα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας στους τομείς των οχημάτων με φυσικό αέριο, τον στόλο των επαγγελματικών οχημάτων και των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.
Ferrari: Ψήφος εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση – Ρητό όχι στην αυτόνομη οδήγηση
Η Ford ανακοίνωσε νωρίς τη Δευτέρα ότι διατηρεί το guidance για το 2023 για προσαρμοσμένο ΕΒΙΤ μεταξύ 9 και 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ταμειακές ροές περίπου 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία πριν από την εκδήλωση ανακοίνωσε επίσης μια σειρά από νέες συμφωνίες για την προμήθεια προϊόντων λιθίου για την υποστήριξη του σχεδίου της να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, στοχεύει σε ένα περιθώριο EBIT 8% στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της και μια παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2026, σε σχέση με τα αναμενόμενα 600.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Γκρίνιες επενδυτών για «μη ρεαλιστικά σχέδια»
Η Ford προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις προσδοκίες της για τα κέρδη για κάθε μία από τις κύριες επιχειρηματικές της δραστηριότητες, αλλά δεν ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στα σχέδιά της, τα οποία ορισμένοι στη Wall Street επέκριναν ως φιλόδοξα, αν όχι μη ρεαλιστικά, όπως σημειώνει το CNBC.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να χάσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων «Model e» φέτος, αντισταθμίζοντας τα κέρδη της στις παραδοσιακές δραστηριότητες της «Blue» και «Pro». Η εταιρεία χώρισε τις δραστηριότητες αυτές και άρχισε να τις αναφέρει ξεχωριστά φέτος.
Για το πρώτο τρίμηνο, η Ford ανακοίνωσε ότι οι ζημίες στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διευρύνθηκαν στα 722 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο, από 380 εκατομμύρια δολάρια που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα. Η παραδοσιακή επιχείρηση αυτοκινήτων της εταιρείας κέρδισε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και οι δραστηριότητες του επαγγελματικού στόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέφεραν κέρδη 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία αναμένει να απλοποιήσει τις δραστηριότητές της και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους από παραδοσιακά προϊόντα σε χαμηλά διψήφια περιθώρια EBIT από 7,2% το 2022. Για παράδειγμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει αφαιρέσει περισσότερα από 2.400 εξαρτήματα από το F-150 επόμενης γενιάς σε σύγκριση με το τρέχον όχημα.
«Η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την παραγωγική μας ικανότητα για τα βασικά μας οχήματα [εσωτερικής καύσης]», είπε ο Kumar Galhotra, κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, ο οποίος πρόσθεσε ότι «στους επόμενους 10 μήνες, το Ford Blue θα αυξήσει τη δυναμικότητά του κατά περισσότερα από 160.000 οχήματα».
Αυτή η αύξηση μπορεί να προκαλεί έκπληξη, καθώς η εταιρεία επενδύει δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο Galhotra είπε ότι ενώ η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών οχημάτων της θα αρχίσουν να μειώνονται μετά το 2025 με τα ηλεκτρικά να ενισχύονται, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπουν κι αυτά δυναμικά στην επόμενη δεκαετία.
Η κερδοφόρα εξισορρόπηση της αλλαγής από τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες στα EV είναι μια ολοένα και πιο δύσκολη πρόκληση για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford.
Ο Doug Field, υπεύθυνος ανάπτυξης προηγμένων προϊόντων και τεχνολογίας, δήλωσε ότι το κλειδί για να γίνει αυτό είναι η αύξηση της απόδοσης στα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς των οποίων η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει το 2025.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης / Με πληροφορίες από CNBC
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard