Τα σχέδια της Ford Motor για την επέκτασή της στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και την παράλληλη συνέχιση της παραδοσιακών δραστηριοτήτων της, παρουσίασε τη Δευτέρα σε εκδήλωση επενδυτών της Wall Street, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Φάρλεϊ.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford αναφέρθηκε αρχικά στα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας στους τομείς των οχημάτων με φυσικό αέριο, τον στόλο των επαγγελματικών οχημάτων και των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.

Ferrari: Ψήφος εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση – Ρητό όχι στην αυτόνομη οδήγηση

Η Ford ανακοίνωσε νωρίς τη Δευτέρα ότι διατηρεί το guidance για το 2023 για προσαρμοσμένο ΕΒΙΤ μεταξύ 9 και 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ταμειακές ροές περίπου 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η εταιρεία πριν από την εκδήλωση ανακοίνωσε επίσης μια σειρά από νέες συμφωνίες για την προμήθεια προϊόντων λιθίου για την υποστήριξη του σχεδίου της να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, στοχεύει σε ένα περιθώριο EBIT 8% στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της και μια παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2026, σε σχέση με τα αναμενόμενα 600.000 μέχρι το τέλος του έτους.

Γκρίνιες επενδυτών για «μη ρεαλιστικά σχέδια»

Η Ford προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις προσδοκίες της για τα κέρδη για κάθε μία από τις κύριες επιχειρηματικές της δραστηριότητες, αλλά δεν ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στα σχέδιά της, τα οποία ορισμένοι στη Wall Street επέκριναν ως φιλόδοξα, αν όχι μη ρεαλιστικά, όπως σημειώνει το CNBC.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να χάσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων «Model e» φέτος, αντισταθμίζοντας τα κέρδη της στις παραδοσιακές δραστηριότητες της «Blue» και «Pro». Η εταιρεία χώρισε τις δραστηριότητες αυτές και άρχισε να τις αναφέρει ξεχωριστά φέτος.

Για το πρώτο τρίμηνο, η Ford ανακοίνωσε ότι οι ζημίες στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διευρύνθηκαν στα 722 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο, από 380 εκατομμύρια δολάρια που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα. Η παραδοσιακή επιχείρηση αυτοκινήτων της εταιρείας κέρδισε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και οι δραστηριότητες του επαγγελματικού στόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέφεραν κέρδη 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η εταιρεία αναμένει να απλοποιήσει τις δραστηριότητές της και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους από παραδοσιακά προϊόντα σε χαμηλά διψήφια περιθώρια EBIT από 7,2% το 2022. Για παράδειγμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει αφαιρέσει περισσότερα από 2.400 εξαρτήματα από το F-150 επόμενης γενιάς σε σύγκριση με το τρέχον όχημα.
«Η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την παραγωγική μας ικανότητα για τα βασικά μας οχήματα [εσωτερικής καύσης]», είπε ο Kumar Galhotra, κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, ο οποίος πρόσθεσε ότι «στους επόμενους 10 μήνες, το Ford Blue θα αυξήσει τη δυναμικότητά του κατά περισσότερα από 160.000 οχήματα».

Αυτή η αύξηση μπορεί να προκαλεί έκπληξη, καθώς η εταιρεία επενδύει δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο Galhotra είπε ότι ενώ η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών οχημάτων της θα αρχίσουν να μειώνονται μετά το 2025 με τα ηλεκτρικά να ενισχύονται, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπουν κι αυτά δυναμικά στην επόμενη δεκαετία.

Η κερδοφόρα εξισορρόπηση της αλλαγής από τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες στα EV είναι μια ολοένα και πιο δύσκολη πρόκληση για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford.

Ο Doug Field, υπεύθυνος ανάπτυξης προηγμένων προϊόντων και τεχνολογίας, δήλωσε ότι το κλειδί για να γίνει αυτό είναι η αύξηση της απόδοσης στα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς των οποίων η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει το 2025.

Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης / Με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα