
Σε συμφωνία απαγόρευσης της καταστροφής υφασμάτων που δεν έχουν πουληθεί, ώστε να μειωθούν τα απορρίμματα μέσω μεγαλύτερης επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης, συμφώνησαν οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ευρωεκλογές: Η ημερομηνία διεξαγωγής τους – Τι ανακοίνωσε η ΕΕ
Η κατανάλωση υφασμάτων στην Ευρώπη έχει τον τέταρτο μεγαλύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον και στην κλιματική αλλαγή μετά τα τρόφιμα, τη στέγαση και την κινητικότητα. Περίπου 5,8 εκατ. τόνοι υφασμάτων πετιούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, περίπου 11 κιλά ανά άτομο, με πολλά από αυτά να καταλήγουν στη χωματερή ή να αποτεφρώνονται.
Οι κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να συμφωνήσουν για τον κανονισμό Ecodesign for Sustainable Products προτού αυτός γίνει νόμος. Βάσει της αρχικής πρότασης, που κατέθεσε τον Μάρτιο 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ίδια η Επιτροπή θα καθόριζε σε μεταγενέστερο στάδιο αν θα έθετε σε εφαρμογή απαγορεύσεις καταστροφής.
Η συμφωνία
Ωστόσο οι κυβερνήσεις της ΕΕ συμφώνησαν πως η απαγόρευση καταστροφής ενδυμάτων που δεν έχουν πουληθεί θα πρέπει να εφαρμοστεί αμέσως, αντί να περιμένουν από την Επιτροπή να διενεργήσει αξιολόγηση η οποία θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι και τρία χρόνια.

Μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, με λιγότερους από 250 εργαζόμενους, θα έχουν μια μεταβατική περίοδο τεσσάρων ετών, ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις, που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζόμενους, θα εξαιρεθούν.
Η Ισπανία, η οποία θα αναλάβει την εξάμηνη προεδρία της ΕΕ από τον Ιούλιο, αναμένεται να διεξαγάγει διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το τελευταίο θα πρέπει ακόμη να καθορίσει τη θέση του, όμως φαίνεται ότι μπορεί να ταχθεί υπέρ της απαγόρευσης της καταστροφής υφασμάτων που δεν έχουν πουληθεί και ηλεκτρονικών συσκευών.
Το «ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος»
Ο νέος νόμος θα δημιουργήσει επίσης ένα νέο «ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος», που θα δείχνει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα ενός προϊόντος προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πει πως η καταστροφή καταναλωτικών προϊόντων που δεν έχουν πουληθεί, όπως τα είδη ένδυσης και υπόδησης, γίνεται ένα πρόβλημα που εκτείνεται σε όλη την ΕΕ, ιδιαίτερα λόγω της αύξησης των online πωλήσεων.
Η Γαλλία διαθέτει ήδη νομοθεσία κατά των απορριμμάτων βάσει της οποίας απαγορεύει την καταστροφή προϊόντων, εκτός των τροφίμων, που δεν έχουν πουληθεί.


Latest News

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων