
Περισσότεροι από 10.000 νέοι και νέες, 15-29 ετών, σε όλη την Ελλάδα έχουν ενημερωθεί για τις ευκαιρίες απασχόλησης που προσφέρει η γαλάζια οικονομία, από την HELMEPA και την ομάδα της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας Blue Generation και έχουν δωρεάν πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία, όπως το BlueCareer Job platform & τον Οδηγό Καριέρας BlueCareer Guide, καθώς και σε εξατομικευμένο mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού.
Πρόσφατα, ακόμα 500+ νέοι και νέες συμμετείχαν ενεργά στο ανοιχτό διαδραστικό εργαστήριο του Blue Generation, διερευνώντας την προοπτική επαγγελματικής σταδιοδρομίας στα επαγγέλματα της θάλασσας και ήρθαν σε άμεση επαφή με επαγγελματίες της γαλάζιας οικονομίας, της εκπαίδευσης και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Πολύπλευρο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς

Εντυπωσιακή ήταν η διάθεση των φοιτητών για άμεση αλληλεπίδραση με τους εκπροσώπους από τους κλάδους του Παράκτιου Τουρισμού, της Αλιείας και της Ιχθυοκαλλιέργειας, της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, της Ωκεάνιας Ενέργειας, των Θαλάσσιων Μεταφορών και της Ναυπηγικής κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με θέμα «ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ στη ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» που πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας (11 Μαΐου 2023).
Χαιρετισμούς απηύθυναν o κ. Γιώργος Καλλιάνης (Ειδικός Γραμματέας ΔΣ HELMEPA), ο κ. Απόστολος Καμαρινάκης (Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας), η κα Αλεξάνδρα Καρανταλή (Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ), ο κ. Ευάγγελος Λίγγος (Πρόεδρος Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας Δυτικής Αττικής / ΕΚΕΔΑ) και η κα Nora Mehsen (Sector Officer & Programme Manager, EEA & Norway Grants FMO).

Θέματα που αναδείχθηκαν είναι τα επαγγέλματα που έχουν μεγάλη ζήτηση σε όλους τους κλάδους, που απαιτούν διαφορετικού βαθμού εξειδίκευση, όπως: Μηχανικός λογισμικού στην δημιουργία εφαρμογών για τη Ναυτιλία και το Yachting, Ναύτης στη διαχείριση μαρινών, Δύτης ή Στέλεχος Marketing και Πωλήσεων στην Ιχθυοκαλλιέργεια, Τεχνίτης σωληνουργός ή ηλεκτροσυγκολλητής στη Ναυπήγηση και συντήρηση πλοίων, Νομικός για το κανονιστικό πλαίσιο στην επιθεώρηση πλοίων και τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, Υπεύθυνος αποθήκης και φόρτωσης στη διαχείριση λιμένων, Περιβαλλοντολόγος στο σχεδιασμό θαλάσσιων αιολικών πάρκων, Βιολόγος στην ανάπτυξη καλλυντικών από θαλάσσιους οργανισμούς. Τονίστηκε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βασικό πυλώνα της γαλάζιας οικονομίας και οι επαγγελματίες όλων των κλάδων οφείλουν να γνωρίζουν και να ενσωματώνουν τους στόχους της στις δραστηριότητες τους. Τέλος, μεγάλη σημασία από όλους τους ομιλητές δόθηκε στις ήπιες δεξιότητες (soft skills), όπως η ανθεκτικότητα, η ομαδικότητα, οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η επιθυμία για διαρκή μάθηση, χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που καλλιεργούνται μέσα από τον εθελοντισμό, την πρακτική εξάσκηση και τον πειραματισμό.

Οι διακεκριμένοι εκπρόσωποι της της γαλάζιας οικονομίας, που συμμετείχαν στο συνέδριο και μοιράστηκαν τη γνώση και τις εμπειρίες τους με το νεανικό κοινό ήταν οι: (παρουσιάζονται με αλφαβητική σειρά): Δρ. Βάλια Αυγουστίδη (Επικεφαλής Επιστήμης & Περιβάλλοντος, HELMEPA), Ειρήνη Βενιάμη (Director Golden Union Shipping), Σπύρος Ζολώτας (Marine Senior Director για τη Νότια Ευρώπη & Αφρική, RINA), Γιώργος Καλλιάνης (Ειδικός Γραμματέας ΔΣ HELMEPA), Απόστολος Καμαρινάκης (Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας), Γεώργιος Κοντούλης (Διεύθυνση Ποιότητας, Περιβάλλοντος, Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία, Ασφάλεια Πληροφοριών Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας), Δρ. Μάνος Κουτράκης (Βιολόγος – Ιχθυολόγos, Διευθυντής Ερευνών ΕΛΓΟ-ΙΝΑΛΕ Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας), Ιάσονας Λαΐνος (Maritime Manager, HELMEPA), Ευάγγελος Λίγγος, Πρόεδρος Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας Δυτικής Αττικής/ΕΚΕΔΑ), Ιωάννα-Αλεξία Μπέτση (Chief People Officer, Filosofish, Μέλος Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας/ ΕΛΟΠΥ), Κώστας Πανάγος (Co-Founder SEIL Science Ethics Intelligence Logic), Παυλίνα Πρωταίου (Founder / CEO, beyondCSR), Χριστίνα Σαμουλαδά (HR Director, D-Marin Global Services), Δρ. Στέλλα Τσάνη (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ), Μαριάννα Τερζιδάκη (BlueGeneration Project Coordinator, Militos Συμβουλευτική), Καπετάνιος Μιχαήλ Φραγκιάς (Επίτιμο Μέλος Επιμορφωτικής Επιτροπής HELMEPA).
Το εργαστήριο υλοποίησαν η Militos Consulting S.A., Leader της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGeneration σε συνεργασία με την HELMEPA, εταίρο στην κοινοπραξία.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.