Πενήντα δύο (52) b2b συναντήσεις, καθώς και συζήτηση στρογγυλής τραπέζης (breakfast roundtable) με τη συμμετοχή 65 εκπροσώπων εταιρειών, διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) κατά τη διάρκεια του International Hotel Investment Forum, του κορυφαίου event για την τουριστική επενδυτική βιομηχανία, το οποίο διεξήχθη από 15 ως 17 Μαΐου στο Βερολίνο.
Το IHIF διοργανώθηκε για 25η συνεχή χρονιά, συγκεντρώνοντας πάνω από 2.500 υψηλόβαθμα στελέχη απ’ όλο τον κόσμο με το 30% εξ’ αυτών να συμμετέχουν για πρώτη φορά. Προσέλκυσε επίσης περισσότερους από 500 επενδυτές, που διαχειρίζονται περίπου 75 δις. δολάρια, μεταξύ των οποίων και οι ADIA, Axa IM, Bain Capital, Extendam, Hines, Pandox και Stonewge SA.
Η Ελλάδα συμμετείχε και φέτος με μια παρουσία που κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά και επιβεβαίωσε το διαρκώς εντεινόμενο ενδιαφέρον αφενός για είσοδο στη χώρα μας περισσότερων ομίλων του κλάδου και αφετέρου για επέκταση των ήδη εγκατεστημένων αλυσίδων ξενοδοχείων.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Enterprise Greece είχε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο προβολής (booth) στον οποίο είχε προγραμματίσει ένα πλήρες πρόγραμμα 52 κατ’ ιδίαν συναντήσεων, κάποιες εκ των οποίων, αφορούσαν follow up με ήδη ώριμες επαφές (leads), οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν επενδύσεις στη χώρα μας.
Αναφερόμενη στην επιτυχημένη εθνική παρουσία, η Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece, κα Βασιλική (Βίκυ) Λοΐζου, δήλωσε ότι: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το ότι σε ένα τέτοιο forum όλοι αναγνωρίζουν τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα. Ακόμη περισσότερο στον τουριστικό κλάδο, που όχι μόνο άντεξε μετά την πανδημία, αλλά βγήκε ενισχυμένος. Η Ελλάδα είναι πρωταγωνιστής, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες και προσφέροντας επενδυτικές ευκαιρίες σε μια πορεία προς μία βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η Enterprise Greece αξιοποιεί τις δυνατότητες της χώρας προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και δημιουργώντας τις συνθήκες για συνεργασία και επενδύσεις ανάμεσα σε ξένους κολοσσούς και ελληνικές επιχειρήσεις.»
Στρογγυλή τράπεζα αφιερωμένη στην Ελλάδα
Η εταιρεία διοργάνωσε επίσης συζήτηση στρογγυλής τραπέζης (Breakfast roundtable) αφιερωμένης στην Ελλάδα με τίτλο: «The Resort Market in Greece: Investment, Innovation, Opportunities», στην οποία συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι του κλάδου, αριθμός που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Μιλώντας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, κ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις για την ελληνική οικονομία, τα στρατηγικά σχέδια στον τουριστικό κλάδο, αλλά και στις εξαιρετικές προοπτικές που προσφέρει η χώρα μας. «Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει εξελιχθεί, η Ελλάδα γίνεται προορισμός για όλο το χρόνο και προσφέρει νέες και καινοτόμες τουριστικές εμπειρίες προστιθέμενης αξίας. Με τους επισκέπτες να αγγίζουν αισίως τα 30 εκατομμύρια ετησίως, η χώρα μας αναδεικνύεται πλέον στους 10 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί success story για την προσέλκυση επενδύσεων στον κλάδο του real estate».
Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης με ομιλία εκπρόσωποι ελληνικών και διεθνών εταιρειών του κλάδου, όπως οι κ.κ. Gonzalo Garcia-Lago, Partner στην Azora, Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος HOTREC & ΞΕΕ, κα Ναταλία Στράφτη, Deputy CEO της Grivalia Hospitality καθώς και ο Alexander Robinson, Senior Manager Industry Partners της STR.
Όπως επισημάνθηκε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι εταιρείες ανάπτυξης έργων, αλλά και τα επενδυτικά ταμεία, βλέπουν την Ελλάδα ως έναν προορισμό για επενδύσεις μακροπρόθεσμου ορίζοντα, ενώ εστιάζουν το ενδιαφέρον τους σε έργα με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υψηλή αισθητική.
Ταυτόχρονα, αναδείχθηκε η τάση για ανάπτυξη ultra luxury μονάδων στη Μεσόγειο και φυσικά και στην Ελλάδα, για την οποία παραμένει ισχυρό το ενδιαφέρον για τη λειτουργία και budget hotels. Παράλληλα επισημάνθηκε πως η ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ εξίσου έντονο είναι όμως και το ενδιαφέρον για branded residences, με γνωστές διεθνείς εταιρείες να διαπραγματεύονται ήδη την δραστηριοποίησή τους στη χώρα μας.
Κατά τη διάρκεια του IHIF, πραγματοποιήθηκε δείπνο εργασίας, στο οποίο συμμετείχαν η ΑΕ Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο, κα Μάρα Μαρινάκη, η Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece, κα Βασιλική (Βίκυ) Λοΐζου, στελέχη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Βερολίνο, καθώς και στελέχη διεθνών και ελληνικών επιχειρήσεων.
Latest News
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece