
Σε εφαρμογή τίθεται ο νόμος που ψήφισε πριν από δύο χρόνια η Γαλλία για την απαγόρευση εσωτερικών πτήσεων σε δρομολόγια που καλύπτονται από τρένα σε λιγότερο από 2,5 ώρες, ένα αμφιλεγόμενο μέτρο με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η απαγόρευση ουσιαστικά καταργεί τις πτήσεις ανάμεσα στο Παρίσι και μεγάλες πόλεις όπως η Ναντ, η Λιόν και το Μπορντό, οι οποίες πάντως θα συνεχίσουν να δέχονται πτήσεις με ανταπόκριση.
Ρώμη: Ακτιβιστές για το κλίμα… μαύρισαν το νερό στη Φοντάνα ντι Τρέβι [Video]
Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ανακάμψει από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, αντιτίθενται στο μέτρο, με τον επικεφαλής του βιομηχανικού συνδέσμου Airlines for Europe (Α4Ε) να δηλώνει στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι «η απαγόρευση αυτών των δρομολογίων θα έχει ελάχιστη επίδραση» στις εκπομπές άνθρακα.
Από την άλλη πλευρά, περιβαλλοντικές οργανώσεις πίεζαν το Παρίσι για πιο δραστικά μέτρα. Η Συνέλευση Πολιτών για το Κλίμα, οργάνωση που ιδρύθηκε από τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν το 2019 με τη συμμετοχή 150 πολιτών, είχε ζητήσει κατάργηση των πτήσεων για δρομολόγια που καλύπτονται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Το όριο αναθεωρήθηκε στις 2,5 ώρες έπειτα από αντιδράσεις εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και αεροπορικών εταιρειών όπως η Air France-KLM.
Την απαγόρευση στήριξε και η οργάνωση καταναλωτών UFC-Que Choisir, η οποία επισήμανε πως «κατά μέσο όρο, τα αεροπλάνα εκπέμπουν 77 φορές περισσότερο CO2 ανά επιβάτη σε αυτά τα δρομολόγια, παρόλο που το τρένο είναι φθηνότερο και η απώλεια χρόνου περιορίζεται στα 40 λεπτά».
Σχέδια για κατάργηση σύντομων εσωτερικών πτήσεων εξετάζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ η Αυστρία έχει καταργήσει το δρομολόγιο Βιέννη-Σάλτσμπουργκ και επέβαλε τέλος 3ο ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 350 χιλιομέτρων.
Πηγή: in.gr


Latest News
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια