![CCFI: Συνεχίζεται η πτώση των ναύλων στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/ImgSrc-15.jpg)
Νέα υποχώρηση της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σηματοδοτεί ο σύνθετος δείκτης China Containerized Freight Index (CCFI) της Κίνας για τις μεταφορές containers.
Ο CCFI υποχώρησε την εβδομάδα που έληξε στις 19 Μαΐου, σύμφωνα με το Shanghai Shipping Exchange κατά 1% από την προηγούμενη εβδομάδα στις 946,18 μονάδες, σύμφωνα με το κινεζικό ναυτιλιακό χρηματιστήριο. Ο επιμέρους δείκτης που αφορά στις γραμμές από Κίνα προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ κατέγραψε μείωση 5% ενώ αντιθέτως η γραμμή προς Νότιο Αφρική αυξήθηκε κατά 3,1% από την προηγούμενη εβδομάδα.
Η MSC σπάει όλα τα ρεκόρ – Μια ανάσα από το ορόσημο των 5 εκατ. TEUs
Ο δείκτης CCFI αποτυπώνει την πορεία των φορτίων και ναύλων στη spot αλλά και την αγορά χρονοναύλωσης από κινεζικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων σε 12 ναυτιλιακές διαδρομές σε όλο τον κόσμο με βάση δεδομένα από 22 διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Οι μειώσεις συνεχίζουν να συσσωρεύονται στην εφοδιαστική αλυσίδα
Όπως έγραφε ο ΟΤ την περασμένη εβδομάδα, οι «μέρες της δόξας» για τα containerships, ως απόρροια ενός συνδυασμού ισχυρής ζήτησης, παγκόσμιας έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων, περιορισμένου capacity και συμφόρησης στα λιμάνια, φαίνεται πως έφτασαν στο τέλος τους. Πλέον, σύμφωνα με τους αναλυτές, καταγράφεται ένα hangover διαρκείας, καθώς οι διψήφιες μειώσεις συνεχίζουν να συσσωρεύονται στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τα στοιχεία σε παγκόσμιο επίπεδο προδιαθέτουν μια καταιγίδα, αλλά δεν λένε όλη την ιστορία. Το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς ανακοίνωσε ότι οι εισαγωγές του Απριλίου μειώθηκαν κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Την περασμένη εβδομάδα, η Maersk ανέφερε μια πτώση 66% ετησίως στα καθαρά έσοδα του πρώτου τριμήνου, ενώ η Hapag-Lloyd κατέγραψε μείωση 57%. Την ίδια ώρα, τα κέρδη των ναυτιλιακών κολοσσών Evergreen και Yang Ming για το πρώτο τρίμηνο κατέρρευσαν κατά 95% και 94% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα. Καθώς η παγκόσμια οικονομία πασχίζει να ανακάμψει από τον σφοδρό αντίκτυπο της πανδημίας, τα «νούμερα» αυτά στην αγορά των containerships δείχνουν μια τεράστια πτώση. Αλλά πρέπει να σημειωθεί πως είναι πτώση από τα καλύτερα κέρδη στην Iστορία και από τους άνευ προηγουμένου όγκους εμπορευμάτων.
Τα κέρδη και οι ναύλοι (συμπεριλαμβανομένων των μακροπρόθεσμων συμβολαίων και της spot αγοράς) για τις περισσότερες εταιρείες κορυφώθηκαν μετά το 3ο τρίμηνο του 2022. Ο όγκος των εισαγωγών στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ άρχισε να μειώνεται μόλις τον Ιούνιο του 2022, ενώ τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής είδαν αυξήσεις μέχρι τον Αύγουστο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του