![Ναυτιλία: Επιστροφή της ναυλαγοράς στην προ Covid εποχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/202012161629343302.jpg)
Μπορεί το G7 να εξακολουθεί να λαμβάνει μέτρα κατά της Ρωσίας και να επανεξετάζει θέματα της εφοδιαστικής αλυσίδας ώστε σταδιακά να μειώσουν οι δυτικές χώρες την εξάρτησή τους από την Κίνα, ωστόσο προς το παρόν δεν αναμένονται σημαντικές επιπτώσεις από τις αποφάσεις αυτές στις βασικές ναυτιλιακές αγορές του χύδην ξηρού φορτίου και των δεξαμενοπλοίων. Αντιθέτως οι αγορές επηρεάζονται από άλλες καταστάσεις, κυρίως συγκυριακές και εποχικές.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου το προηγούμενο διάστημα σημειώθηκε πτώση των ναύλων καθώς σταδιακά η αγορά επιστρέφει σε έναν κόσμο όπως ήταν πριν από την πανδημία.
Containerships: Μετά το «πάρτι» έρχεται το hangover
Ο μέσος ναύλος στα μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας πλοία, τα capesize, σε πέντε βασικές διαδρομές (Baltic Exchange Capesize 5TC) μειώθηκε κατά 13,9% την εβδομάδα και έφθασε τα 17.500 δολ. την ημέρα την προηγούμενη Παρασκευή, ενώ ο μέσος ναύλος των πλοίων panamax υποχώρησε 13,2%, σε περίπου 11.000 δολ. την ημέρα, την ίδια περίοδο. Πτώση σημείωσαν και οι ναύλοι των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων, αν και οι αναλυτές επιμένουν ότι το αμέσως επόμενο διάστημα και μέχρι τις αρχές Αυγούστου αναμένεται άνοδος της αγοράς, όπως δείχνει η ιστορική εμπειρία. Ρόλο πάντως παίζουν και απρόσμενα γεγονότα, όπως μια ξηρασία στην Αργεντινή που μείωσε την παραγωγή σιτηρών και έπληξε τη ζήτηση πλοίων panamax.
Θετικές ειδήσεις
Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές, υπάρχουν και άλλες «πηγές» θετικών ειδήσεων για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Οπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal, η Ινδία και οι εισαγωγές άνθρακα από τη χώρα αυτή είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει θετικά τη ναυτιλία. Η Ινδία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εισαγωγείς άνθρακα στον κόσμο. Η χώρα χρησιμοποιεί άνθρακα κυρίως για παραγωγή ενέργειας και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, καθιστώντας τον ζωτικό αγαθό. Σύμφωνα με το Reuters, η ζήτηση άνθρακα της χώρας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να είναι 821.000 χιλιάδες τόνοι το διάστημα 2023-2024, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με πέρυσι.
Εξετάζοντας τις θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι καταγράφεται αύξηση 19% από το 2021 έως το 2022, με τις εισαγωγές να ανέρχονται στους 208.034,13 χιλιάδες τόνους. Φέτος, η χώρα έχει ήδη εισαγάγει όγκους που ισοδυναμούν με το 37% των εισαγωγών του περασμένου έτους ή 76.728,95 χιλιάδες τόνους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς στο δεύτερο εξάμηνο του έτους θα χρειαστεί περισσότερος άνθρακας για την κάλυψη της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας. Ρίχνοντας μια ματιά στους κορυφαίους εισαγωγείς της Ινδίας, οι τέσσερις κορυφαίοι είναι η Ινδονησία, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και η Ρωσία. Τα φορτία από Αυστραλία και Νότια Αφρική μειώθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια, ενώ αντιθέτως αυξήθηκαν από Ινδονησία και Ρωσία.
Ωστόσο ειδικά φέτος τα περισσότερα φορτία που αποστέλλονται στην Ινδία προέρχονται από τη Νότια Αφρική και τη Ρωσία, υποδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον να συνεχιστεί αυτή η πορεία. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για τονομίλια αυξάνεται, γεγονός που με τη σειρά του υποστηρίζει τους ναύλους. Οι τύποι πλοίων που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε αυτό το εμπόριο είναι τα πλοία kamsarmax και capesize. Εάν η τάση συνεχιστεί και η Ινδία συνεχίσει να εισάγει περισσότερο άνθρακα από μακρινές χώρες, οι ναύλοι των πλοίων αυτών θα επηρεαστούν θετικά.
Τα δεξαμενόπλοια
Οσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, η Ευρωπαϊκή Ενωση πρότεινε στη σύνοδο του G7 την απαγόρευση της πρόσβασης στα λιμάνια της για πλοία που προσπαθούν να παρακάμψουν τις κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου. Με τα ανώτατα όρια τιμών για το ρωσικό αργό και τα προϊόντα πετρελαίου να έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ, η ΕΕ επικεντρώνεται τώρα στο κλείσιμο των κενών και στην αποτελεσματικότερη επιβολή των περιορισμών. Ανέφερε μια «απότομη αύξηση στις παραπλανητικές πρακτικές και τους σχετικούς περιβαλλοντικούς κινδύνους» από πλοία που προσπαθούν να παρακάμψουν το ανώτατο όριο τιμών του G7 και την απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου στο μπλοκ. Τα πλοία που είναι ύποπτα ή διαπιστώνεται ότι παραβιάζουν τις κυρώσεις πραγματοποιώντας μεταφορές από πλοίο σε πλοίο θα πρέπει να απαγορευθούν από τα ευρωπαϊκά λιμάνια, σύμφωνα με την ΕΕ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του