Η κυβέρνηση του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς πιέζει για να μειώσει την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα, αλλά τα αφεντικά των μεγαλύτερων εταιρειών της χώρας πιέζουν.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι από την BASF SE και τη Mercedes-Benz AG έως τη Siemens AG και τη Volkswagen AG επιδιώκουν να διαχωρίσουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα από τις πολιτικές ανησυχίες που ενισχύθηκαν από την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, η οποία αποκάλυψε την επικίνδυνη εξάρτηση της Γερμανίας από τη ρωσική ενέργεια, σύμφωνα με το Bloomberg.
Γερμανία, μια πλούσια χώρα με πολλούς… νεόπτωχους
Η θέση των επιχειρήσεων
Η ασιατική υπερδύναμη είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με συνολικές συναλλαγές πέρυσι, σχεδόν 300 δισεκατομμύρια ευρώ (323 δισεκατομμύρια δολάρια), ή σχεδόν το 8% της παραγωγής της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης. Εκτός από τις τεράστιες επενδύσεις σε τοπικά εργοστάσια, η Κίνα είναι κρίσιμος προμηθευτής ανταλλακτικών και υλικών, καθώς και σημαντικός αγοραστής αγαθών για γερμανικές εταιρείες.
Η BASF επενδύει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα χημικό εργοστάσιο στο Zhanjiang στη νότια ακτή της Κίνας. Η Volkswagen επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στη Xinjiang, παρά τις επίμονες ανησυχίες σχετικά με τη μεταχείριση των Μουσουλμάνων Ουιγούρων και άλλων εθνοτικών μειονοτήτων στη βορειοδυτική περιοχή.
«Δεν θα εγκαταλείψουμε την Κίνα», είπε ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής της VW, σε μια κλήση κερδών αυτόν τον μήνα, αφού η BYD την ξεπέρασε και έγινε η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας το πρώτο τρίμηνο.
«Παρακολουθούμε στενά αυτήν την αγορά», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens, Roland Busch, σε τηλεοπτική συνέντευξη στο Bloomberg νωρίτερα αυτόν τον μήνα. «Υπάρχει λίγη αβεβαιότητα σε αυτούς τους καιρούς. Αλλά είμαστε αρκετά βέβαιοι – και αυτό είναι επίσης αυτό που λένε και προβλέπουν άλλοι – ότι επιταχύνεται».
Η εγκατάλειψη της Κίνας είναι «αδιανόητη» για τη γερμανική βιομηχανία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes Ola Källenius σε συνέντευξή του στη Bild τον Απρίλιο. «Οι σημαντικότεροι παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας – Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα – είναι τόσο στενά συνδεδεμένοι που η αποσύνδεση από την Κίνα δεν έχει νόημα».
Η κινεζική αγορά αντιπροσωπεύει περίπου το 40% των παραδόσεων της Mercedes, με την πολυτελή αυτοκινητοβιομηχανία να πουλάει περισσότερο από τον διπλάσιο αριθμό οχημάτων εκεί από ό,τι στις ΗΠΑ.
«Ο κόσμος δεν γίνεται λιγότερο επικίνδυνος όταν τον χωρίζεις, μάλλον το αντίθετο», δήλωσε ο Stefan Hartung, επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού ανταλλακτικών αυτοκινήτων Robert Bosch GmbH, στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας νωρίτερα αυτό το μήνα.
Ομοίως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BASF, Martin Brudermüller, έχει προειδοποιήσει ότι είναι πιο επικίνδυνο να μην επεκταθεί κανείς στην οικονομία της Ασίας παρά να αποσυρθεί λόγω γεωπολιτικών ανησυχιών.
Η θέση Σολτς
Τα σχόλια από κορυφαίους επιχειρηματίες έρχονται σε αντίθεση με την έκκληση του Scholz για απομάκρυνση της Γερμανίας από την Κίνα. Η κυβέρνησή του έχει δώσει έμφαση στην «σταδιακή αποσύνδεση» και όχι στην αρχική έκκληση των ΗΠΑ για « απευθείας αποσύνδεση» – μια σιωπηρή παραδοχή ότι η Γερμανία δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά τη ζημιά αν διακόψει απότομα τη συνεργασία με τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
«Η αποσύνδεση δεν είναι προοπτική που επιδιώκει καμία μεμονωμένη χώρα εδώ», δήλωσε ο Scholz την περασμένη εβδομάδα στη σύνοδο κορυφής των G-7 στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Ωστόσο, οι εμπορικές σχέσεις θα πρέπει να αλλάξουν έτσι ώστε «οι κίνδυνοι εξαρτήσεων από μια μόνο χώρα ή μερικά μεμονωμένα κράτη να μην γίνουν μεγάλοι».
Latest News
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» για ανοικοδόμηση ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών
Κατρακυλά η δημοτικότητα του Μακρόν στη Γαλλία - Ο Μπαϊρού προσπαθεί να μη γίνει Μπαρνιέ
Η Γαλλία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση με τα οικονομικά της - Οι επόμενες κινήσεις Μπαϊρού
Το Ιράν αναζητά «θεραπεία - σοκ» μετά τα πλήγματα - Το δίλημμα με Τραμπ και πυρηνικά
Το Ιράν είναι πιο αδύναμο και πιο ευάλωτο από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια, αφού υπέστη μια σειρά από μεγάλα πλήγματα.
Νέα εποχή στις σχέσης Κίνας - Σερβίας - Ξεκίνησαν οι πτήσεις Σαγκάη - Βελιγράδι
Το δρομολόγιο Σαγκάη - Βελιγράδι θα εκτελείται από την Air Serbia δύο φορές την εβδομάδα συνδέοντας απευθείας Σερβία και Κίνα
«Αντάρτικο» από τους υπαλλήλους της JP Morgan για την επιστροφή στο γραφείο
Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Τζέιμι Ντίμον, είναι ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής στο γραφείο