
Στα €45,90 εκ. διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της Κρι-Κρι το α΄ τρίμηνο του 2023, έναντι €30,73 εκ. το 2022 (αυξημένος +49,3%). Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €9,71 εκ. έναντι €1,75 εκ. το 2022.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €8,46 εκ., έναντι €0,55 εκ. το 2022.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €6,68 εκ., έναντι €0,45 εκ. το 2022.
Τι απαντάει η Κρι Κρι για το ομόλογο ύψους 4,2 εκατ. ευρώ που εξέδωσε
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +48,6% σε αξία και +18,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη +52,9%, αγγίζοντας τα €23 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.
Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +43,3%, ξεπερνώντας τα €17,5εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-2,7%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,5% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2023]. Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +5,6 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια. Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,3 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2023]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, χαμηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής επιλογής της εταιρείας να βρίσκεται κοντά στον καταναλωτή και εφόσον συνεχιστεί η εξομάλυνση των πληθωριστικών πιέσεων, προγραμματίζονται και περαιτέρω προωθητικές ενέργειες πέρα από τις μειώσεις τιμών που έχουν ήδη ανακοινωθεί.
Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε €3,49εκ. έναντι €1,93εκ. της προηγούμενης χρονιάς.
Η ανάπτυξη που εμφανίζουν τα μεγέθη της επιχείρησης δημιουργεί την ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγικής της δυναμικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εντός του 2023, προγραμματίζει επενδύσεις σε παραγωγικό εξοπλισμό ύψους €20εκ., ενώ έχει ήδη προχωρήσει στην πρόσληψη 100 επιπλέον εργαζομένων.


Latest News

Γιάννης Βρέντζος: «Η εισαγωγή της Alter Ego Media στο ΧΑ διαμορφώνει μία νέα σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών με τα media»
Ο Γιάννης Βρέντζος, CEO της Alter Ego Media συμμετέχοντας στο Delphi Economic Forum X μίλησε για το ρόλο του Χρηματιστηρίου στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων

Μαργώνης (Παπαστράτος): Εξάγουμε το 85% της παραγωγής - Εισφέρουμε πάνω από 1 δισ. στα κρατικά έσοδα
Ο Γιώργος Μαργώνης, διευθύνων σύμβουλος της Παπαστράτος μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X για τα επενδυτικά σχέδια και την συνεισφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία

Κοντόπουλος: «Το ΧΑ αντιδρά καλύτερα στον θόρυβο των αγορών – Ενδιαφέρον για νέα IPOS»
Για την αντίδραση του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις έντονες διακυμάνσεις στις διεθνείς αγορές μίλησε ο Γιάννος Κοντόπουλος στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Η Zara έκανε ποδαρικό στο Μινιόν - Επιστροφή για το ιστορικό κτίριο μετά από 27 χρόνια
Στο ισόγειο του ιστορικού κτιρίου του Μινιόν, βρίσκεται το Zara Minion με τη νοσταλγική αναφορά σε δύο εμβληματικά λογότυπα

Νέα αμυντικά deals στην Ευρώπη από τη Metlen - Οι «δύο εκπλήξεις» στο Λονδίνο
Για τα σχέδια της Metlen και την IPO στο Λονδίνο μίλησε ο πρόεδρος και CEO Ευάγγελος Μυτιληναίος

Morgan Stanley: Φθηνές οι ελληνικές τράπεζες μετά την πτώση
Πώς θα επηρεαστούν από τη νέα πραγματικότητα οι ελληνικές τράπεζες, σύμφωνα με την Morgan Stanley

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

Όμιλος Alter Ego Media: Χρονιά εντυπωσιακής ανάπτυξης των οικονομικών μεγεθών το 2024
Μέρισμα 0,10 ευρώ ανά μετοχή και τριετές πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος (scrip)

Εκτόξευση εσόδων και EBITDA για την Austriacard από το 2019 έως σήμερα
«Όπλο» για την περαιτέρω ανάπτυξη της Austriacard είναι τα ταμειακά διαθέσιμα περίπου 90 εκατ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν για εξαγορές και επενδύσεις, σύμφωνα με τον CEO Μανώλη Κοντό