
Την ικανοποίησή της για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 65, με το οποίο εκσυγχρονίζεται πλέον το θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής των ναυαγοσωστικών πλοίων, εκφράζει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαμτικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Συγκεκριμένα με το ΠΔ 65/2023 ρυθμίζονται, βάσει των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων, τα σχετικά θέματα με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης (Bollard Pull), τα κριτήρια ευστάθειας, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, τη δραστηριοποίηση, τον ναυαγοσωστικό εξοπλισμό, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και τις ειδικές απαιτήσεις ασφάλειας των ναυαγοσωστικών πλοίων. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αποτελεσματική και επιτυχής εκτέλεση των πάσης φύσεως επιχειρήσεων επιθαλάσσιας αρωγής κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 32 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του ν.δ. 187/1973, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Ένωση τονίζει ακόμη ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει αφενός το δίκαιο του αιτήματος, το οποίο έχει τεθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ταυτόχρονα αποδεικνύει πως είναι εφικτή η διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου που να περιλαμβάνει τα σύγχρονα και πλέον επίκαιρα δεδομένα στον χώρο της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στόχος για τον οποίο μάχεται διαχρονικά και θα συνεχίσει να μάχεται η Ένωση. Αφετέρου, επιβεβαιώνει πως ο ειλικρινής και έντιμος διάλογος των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων με την Πολιτεία, οδηγεί πάντα στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εν προκειμένω:
- Στην ασφάλεια των πληρωμάτων των σκαφών μας και των επιβατών και πληρωμάτων άλλων πλοίων, τα οποία συνδράμουμε σε έκτακτες συνθήκες.
- Στην αναβίωση των υπό ελληνική σημαία ναυαγοσωστικών πλοίων.
- Στην αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των ναυαγοσωστικών πλοίων.
- Στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Στην μείωση των ναυαγίων.
- Στην αποσαφήνιση του πλαισίου, με τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνειών, για τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται από τα ναυαγοσωστικά πλοία που συμμετέχουν, σε επιχειρήσεις για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας των εργαζομένων στα ναυαγοσωστικά πλοία.
- Στην προστασία και ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας και στην ανάπτυξη της χώρας, μέσω μίας εκσυγχρονισμένης και ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Αλλά και των λιμανιών της πατρίδας μας, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, τόσο ως τουριστικά όσο και ως διαμετακομιστικά κέντρα.
- Ενισχύει το γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό μας ρόλο στο Αιγαίο, καθώς η Τουρκία έχει ναυπηγήσει υπερσύγχρονα ναυαγοσωστικά πλοία, με στόχο να διεκδικήσει μέρος της έρευνας και διάσωσης στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.

Επιπλέον, η Ένωση εκφράζει τις ευχαριστίες της στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, για την κομβική συμβολή τους, όπως αναφέρει, στην έρευνα και διάσωση στις θάλασσές μας αλλά και για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, με αφορμή την έκδοση του ΠΔ δήλωσε: «Σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε αυτό το νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους τομείς της επιθαλάσσιας αρωγής, και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αντίστοιχες του επιπέδου των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών και της κορυφαίας παγκοσμίως Ναυτιλίας που διαθέτουμε.
Το ΠΔ ενισχύει σημαντικά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της εθνικής μας οικονομίας και των θαλάσσιων συνόρων μας. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι θα είχε αποφευχθεί ένας σημαντικός αριθμός ναυαγίων, εάν υπήρχαν επαγγελματικά ναυαγοσωστικά πλοία στην Ελλάδα, για τα οποία καλείτε σήμερα η Πολιτεία να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για την ανέλκυση τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν ναυαγοσωστικά πλοία, αντίστοιχα με τις απαιτήσεις του ΠΔ, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος αλλά και του δημόσιου συμφέροντος.
Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και μέρη, να προσαρμοσθούν το ταχύτερο δυνατό με τα νέα δεδομένα, για να υπηρετήσουμε όλοι μαζί, το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να στηρίζουμε αυτήν την προσπάθεια εκσυγχρονισμού προχωρώντας σε επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου, αλλά και σε τεκμηριωμένες προτάσεις.
Η Ένωσή μας δεσμεύεται να παραμείνει πιστή στην πάγια αρχή της. Η οποία δεν είναι άλλη, παρά η περαιτέρω ενίσχυση του διαλόγου με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και τις ηγεσίες των συναρμόδιων με τα θέματα που μας απασχολούν, Υπουργείων».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ