Την ικανοποίησή της για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 65, με το οποίο εκσυγχρονίζεται πλέον το θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής των ναυαγοσωστικών πλοίων, εκφράζει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαμτικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Συγκεκριμένα με το ΠΔ 65/2023 ρυθμίζονται, βάσει των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων, τα σχετικά θέματα με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης (Bollard Pull), τα κριτήρια ευστάθειας, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, τη δραστηριοποίηση, τον ναυαγοσωστικό εξοπλισμό, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και τις ειδικές απαιτήσεις ασφάλειας των ναυαγοσωστικών πλοίων. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αποτελεσματική και επιτυχής εκτέλεση των πάσης φύσεως επιχειρήσεων επιθαλάσσιας αρωγής κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 32 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του ν.δ. 187/1973, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Ένωση τονίζει ακόμη ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει αφενός το δίκαιο του αιτήματος, το οποίο έχει τεθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ταυτόχρονα αποδεικνύει πως είναι εφικτή η διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου που να περιλαμβάνει τα σύγχρονα και πλέον επίκαιρα δεδομένα στον χώρο της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στόχος για τον οποίο μάχεται διαχρονικά και θα συνεχίσει να μάχεται η Ένωση. Αφετέρου, επιβεβαιώνει πως ο ειλικρινής και έντιμος διάλογος των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων με την Πολιτεία, οδηγεί πάντα στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εν προκειμένω:
- Στην ασφάλεια των πληρωμάτων των σκαφών μας και των επιβατών και πληρωμάτων άλλων πλοίων, τα οποία συνδράμουμε σε έκτακτες συνθήκες.
- Στην αναβίωση των υπό ελληνική σημαία ναυαγοσωστικών πλοίων.
- Στην αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των ναυαγοσωστικών πλοίων.
- Στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Στην μείωση των ναυαγίων.
- Στην αποσαφήνιση του πλαισίου, με τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνειών, για τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται από τα ναυαγοσωστικά πλοία που συμμετέχουν, σε επιχειρήσεις για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας των εργαζομένων στα ναυαγοσωστικά πλοία.
- Στην προστασία και ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας και στην ανάπτυξη της χώρας, μέσω μίας εκσυγχρονισμένης και ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Αλλά και των λιμανιών της πατρίδας μας, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, τόσο ως τουριστικά όσο και ως διαμετακομιστικά κέντρα.
- Ενισχύει το γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό μας ρόλο στο Αιγαίο, καθώς η Τουρκία έχει ναυπηγήσει υπερσύγχρονα ναυαγοσωστικά πλοία, με στόχο να διεκδικήσει μέρος της έρευνας και διάσωσης στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.
Επιπλέον, η Ένωση εκφράζει τις ευχαριστίες της στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, για την κομβική συμβολή τους, όπως αναφέρει, στην έρευνα και διάσωση στις θάλασσές μας αλλά και για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, με αφορμή την έκδοση του ΠΔ δήλωσε: «Σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε αυτό το νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους τομείς της επιθαλάσσιας αρωγής, και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αντίστοιχες του επιπέδου των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών και της κορυφαίας παγκοσμίως Ναυτιλίας που διαθέτουμε.
Το ΠΔ ενισχύει σημαντικά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της εθνικής μας οικονομίας και των θαλάσσιων συνόρων μας. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι θα είχε αποφευχθεί ένας σημαντικός αριθμός ναυαγίων, εάν υπήρχαν επαγγελματικά ναυαγοσωστικά πλοία στην Ελλάδα, για τα οποία καλείτε σήμερα η Πολιτεία να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για την ανέλκυση τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν ναυαγοσωστικά πλοία, αντίστοιχα με τις απαιτήσεις του ΠΔ, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος αλλά και του δημόσιου συμφέροντος.
Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και μέρη, να προσαρμοσθούν το ταχύτερο δυνατό με τα νέα δεδομένα, για να υπηρετήσουμε όλοι μαζί, το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να στηρίζουμε αυτήν την προσπάθεια εκσυγχρονισμού προχωρώντας σε επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου, αλλά και σε τεκμηριωμένες προτάσεις.
Η Ένωσή μας δεσμεύεται να παραμείνει πιστή στην πάγια αρχή της. Η οποία δεν είναι άλλη, παρά η περαιτέρω ενίσχυση του διαλόγου με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και τις ηγεσίες των συναρμόδιων με τα θέματα που μας απασχολούν, Υπουργείων».
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%