![Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών: Στρατηγικής σημασίας το νέο θεσμικό πλαίσιο προδιαγραφών για τα ναυαγοσωστικά πλοία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/salvage.jpg)
Την ικανοποίησή της για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 65, με το οποίο εκσυγχρονίζεται πλέον το θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής των ναυαγοσωστικών πλοίων, εκφράζει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαμτικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Συγκεκριμένα με το ΠΔ 65/2023 ρυθμίζονται, βάσει των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων, τα σχετικά θέματα με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης (Bollard Pull), τα κριτήρια ευστάθειας, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, τη δραστηριοποίηση, τον ναυαγοσωστικό εξοπλισμό, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και τις ειδικές απαιτήσεις ασφάλειας των ναυαγοσωστικών πλοίων. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αποτελεσματική και επιτυχής εκτέλεση των πάσης φύσεως επιχειρήσεων επιθαλάσσιας αρωγής κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 32 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του ν.δ. 187/1973, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Ένωση τονίζει ακόμη ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει αφενός το δίκαιο του αιτήματος, το οποίο έχει τεθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ταυτόχρονα αποδεικνύει πως είναι εφικτή η διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου που να περιλαμβάνει τα σύγχρονα και πλέον επίκαιρα δεδομένα στον χώρο της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στόχος για τον οποίο μάχεται διαχρονικά και θα συνεχίσει να μάχεται η Ένωση. Αφετέρου, επιβεβαιώνει πως ο ειλικρινής και έντιμος διάλογος των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων με την Πολιτεία, οδηγεί πάντα στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εν προκειμένω:
- Στην ασφάλεια των πληρωμάτων των σκαφών μας και των επιβατών και πληρωμάτων άλλων πλοίων, τα οποία συνδράμουμε σε έκτακτες συνθήκες.
- Στην αναβίωση των υπό ελληνική σημαία ναυαγοσωστικών πλοίων.
- Στην αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των ναυαγοσωστικών πλοίων.
- Στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Στην μείωση των ναυαγίων.
- Στην αποσαφήνιση του πλαισίου, με τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνειών, για τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται από τα ναυαγοσωστικά πλοία που συμμετέχουν, σε επιχειρήσεις για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας των εργαζομένων στα ναυαγοσωστικά πλοία.
- Στην προστασία και ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας και στην ανάπτυξη της χώρας, μέσω μίας εκσυγχρονισμένης και ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Αλλά και των λιμανιών της πατρίδας μας, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, τόσο ως τουριστικά όσο και ως διαμετακομιστικά κέντρα.
- Ενισχύει το γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό μας ρόλο στο Αιγαίο, καθώς η Τουρκία έχει ναυπηγήσει υπερσύγχρονα ναυαγοσωστικά πλοία, με στόχο να διεκδικήσει μέρος της έρευνας και διάσωσης στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/salvage-2-1.jpg)
Επιπλέον, η Ένωση εκφράζει τις ευχαριστίες της στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, για την κομβική συμβολή τους, όπως αναφέρει, στην έρευνα και διάσωση στις θάλασσές μας αλλά και για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, με αφορμή την έκδοση του ΠΔ δήλωσε: «Σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε αυτό το νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους τομείς της επιθαλάσσιας αρωγής, και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αντίστοιχες του επιπέδου των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών και της κορυφαίας παγκοσμίως Ναυτιλίας που διαθέτουμε.
Το ΠΔ ενισχύει σημαντικά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της εθνικής μας οικονομίας και των θαλάσσιων συνόρων μας. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι θα είχε αποφευχθεί ένας σημαντικός αριθμός ναυαγίων, εάν υπήρχαν επαγγελματικά ναυαγοσωστικά πλοία στην Ελλάδα, για τα οποία καλείτε σήμερα η Πολιτεία να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για την ανέλκυση τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν ναυαγοσωστικά πλοία, αντίστοιχα με τις απαιτήσεις του ΠΔ, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος αλλά και του δημόσιου συμφέροντος.
Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και μέρη, να προσαρμοσθούν το ταχύτερο δυνατό με τα νέα δεδομένα, για να υπηρετήσουμε όλοι μαζί, το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να στηρίζουμε αυτήν την προσπάθεια εκσυγχρονισμού προχωρώντας σε επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου, αλλά και σε τεκμηριωμένες προτάσεις.
Η Ένωσή μας δεσμεύεται να παραμείνει πιστή στην πάγια αρχή της. Η οποία δεν είναι άλλη, παρά η περαιτέρω ενίσχυση του διαλόγου με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και τις ηγεσίες των συναρμόδιων με τα θέματα που μας απασχολούν, Υπουργείων».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023