Για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα στον χώρο του retail συζήτησαν με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο οι Γιάννης Παπίδης, CTO της Dixons Κωτσόβολος, και Αναστάσιος Σπανίδης, Πρόεδρος & CEO της GPA.
«Κάθε διάσταση της δουλειάς μας επηρεάζεται από την τεχνολογία», είπε ο κ. Παπίδης σημειώνοντας ότι και το retail αλλάζει ραγδαία. Όπως είπε, η μετεξέλιξη του κλάδου είχε ξεκινήσει το διάστημα προ της πανδημίας του Covid με αγορές εντός και εκτός καταστήματος.
Φώτης Ρήγας: Το μέλλον της εργασίας υπό το πρίσμα της Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με τον κ. Παπίδη, το retail πλέον είναι πολύ πιο σύνθετο καθώς ένας retailer ουσιαστικά πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμος.
Σε ερώτημα για το λιανεμπόριο, είπε πως απλά θα μετασχηματιστεί ώστε φυσικό κατάστημα και ψηφιακό να συμβαδίζουν. «Το λεγόμενο phigital μίγμα (physical – digital) είναι αυτό που κερδίζει έδαφος», σημείωσε.
Από την πλευρά του ο Αναστάσιος Σπανίδης αναφέρθηκε στην GPA, έναν όμιλο που δραστηριοποιείται σε 24 χώρες και υπό την «ομπρέλα» της λειτουργούν 11 επιχειρήσεις. Ο όμιλος GPA παρέχει μια σειρά υπηρεσιών, όπως ψηφιακό μετασχηματισμό, ESG, ασφάλιση, μάρκετινγκ, εκπαίδευση και πολλά άλλα.
Ουσιαστικά, όπως είπε ο κ. Σπανίδης, πρόκειται για μια ελληνική πολυεθνική με βαθιά γνώση της τεχνολογίας, που προσφέρει πλήρεις υπηρεσίες δημιουργίας ηλεκτρονικών διαύλων επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους. Η δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων της GPA περιλαμβάνει πλήρες πακέτο υπηρεσιών από την εκπαίδευση του προσωπικού μέχρι την στρατηγική, τον ασφαλιστικό βραχίονα κλπ.
Σε ερώτημα για το κόστος του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις επιχειρήσεις, ο κ. Παπίδης τόνισε ότι πιο μεγάλο είναι το κόστος να μην κάνεις την μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Όπως είπε το κόστος είναι ανάλογο του τι ζητά η κάθε εταιρεία. «Η τεχνολογία είναι εκεί από εκεί και πέρα πρέπει να υπάρχει η κουλτούρα να προχωρήσεις και να εξελιχθείς», είπε χαρακτηριστικά.