
Σημαντικό μερίδιo στην ιταλική αεροπορική εταιρεία ITA Airways, αποκτά η Lufthansa AG, σε ένα deal που επιτρέπει αφενός στην γερμανική αεροπορική εταιρεία να επεκταθεί στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών της Ευρώπης και αφετέρου απαλλάσσει τη Ρώμη από ένα περιουσιακό στοιχείο που απορροφά δισεκατομμύρια ευρώ σε κρατική υποστήριξη.
Ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, θα επενδύσει 325 εκατομμύρια ευρώ (349 εκατομμύρια δολάρια) μέσω αύξησης κεφαλαίου για μερίδιο 41%, με την ιταλική κυβέρνηση να συνεισφέρει επιπλέον 250 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με δήλωση της αεροπορικής εταιρείας. Η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το μερίδιό της ή να αγοράσει ολόκληρο την ITA, με την τιμή αγοράς να εξαρτάται από ορισμένες χρηματοοικονομικές μετρήσεις που πρέπει να πληρούνται.
«Μια ισχυρότερη ITA θα τονώσει τον ανταγωνισμό στην ιταλική αγορά», δήλωσε στη δήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr.
Στο «στρατόπεδο» των αισιόδοξων η Lufthansa – Επέστρεψε στα κέρδη μετά την πανδημία
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η ITA και η προκάτοχός της, η Alitalia SpA, αποτελεί βαρίδι στα κρατικά ταμεία εδώ και δεκαετίες. Η Alitalia, η οποία άρχισε να πετά δύο χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, διέκοψε επίσημα τη λειτουργία της το 2021 και έκτοτε αναγεννήθηκε [σε περιορισμένη έκταση] ως Italia Trasporto Aereo ή ITA και παρέμεινε υπό κρατική ιδιοκτησία.
Η ευρωπαϊκή αγορά
Η συμφωνία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο μίας ευρύτερης προσπάθειας εξυγίανσης στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, η οποία πλέον βασίζεται κυρίως σε τρεις κύριους ομίλους: τη Lufthansa, την Air France-KLM και την IAG SA, μητρική της British Airways και της Iberia.
Υπάρχουν επίσης εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair Holdings Plc, η EasyJet Plc και η Wizz Air Holdings Plc της Ουγγαρίας. Μερικές αεροπορικές εταιρείες παραμένουν ανεξάρτητες, μεταξύ των οποίων η TAP της Πορτογαλίας και η SAS AB στη Σκανδιναβία.
Η ανακοίνωση αναφέρει ότι η Lufthansa σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο σε 94 αεροσκάφη μέχρι το 2027 από 71 τώρα και να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων σε 5.500 μέχρι τότε.
Η ITA θα γίνει μέρος της στρατηγικής πολλαπλών κόμβων της Lufthansa που θα καθιερώσει τη Ρώμη ως σημαντικό αεροδρόμιο για τον όμιλο, με ιδιαίτερη έμφαση στην κίνηση μεγάλων αποστάσεων.
Το επιχειρηματικό σχέδιο
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, τα έσοδα της ITA θα αυξηθούν σε 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2027 από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ που αναμένονται για φέτος. Η Lufthansa είπε ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να πουλήσει το εναπομένον μερίδιό της στην ITA «μεσοπρόθεσμα εάν επιτευχθούν οι συμφωνημένοι οικονομικοί στόχοι για καθαρό χρέος και EBITDA».
Η προσθήκη της ITA επεκτείνει τον στόλο της Lufthansa με γερμανικές, ελβετικές, αυστριακές και βελγικές αερομεταφορείς. Θα επιτρέψει στην εταιρεία να βελτιστοποιήσει τα προγράμματα πτήσεων σε ευρωπαϊκά δρομολόγια, ενισχύοντας τις αποδόσεις.


Latest News

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα