
Αναμνήσεις από το 2021 ξύπνησε η προσάραξη ενός πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου στη νότια είσοδο της Διώρυγας του Σουέζ, στις 04:00 τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας.
Διώρυγα του Σουέζ: Ατύχημα με σύγκρουση πλοίων στο κανάλι
Πρόκειται για το μήκους 190 μέτρων Xin Hai Tong 23, σημαίας Χονγκ Κονγκ, το οποίο αποκολλήθηκε σχεδόν 4 ώρες αργότερα, στις 07:40.
Σε ανακοίνωσή της η αρχή διαχείρισης της διώρυγας ανέφερε ότι ενημερώθηκε για δυσλειτουργία της μηχανής και ανέπτυξε ρυμουλκά για την επιτυχή επαναπλεύση του πλοίου. Η διαδικασία καθυστέρησε για λίγο λόγω της βλάβης σε βαρούλκο του πλοίου. Το Xin Hai Tong 23 οδηγήθηκε προς τη νότια έξοδο της Διώρυγας, με την αρχή διαχείρισης του συγκοινωνιακού κόμβου να ενημερώνει ότι «η ναυτιλιακή δραστηριότητα και στις δύο κατευθύνσεις θα επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ρυμούλκησης, ως προληπτικό μέτρο».
Το πλοίο προερχόταν από το λιμάνι της Ντούμπα στη Σαουδική Αραβία. Ανήκει στην Xiang B12 HK International Ship Lease, ενώ το διαχειρίζεται η Tosco Keymax International Ship Management.
Το Evergiven
Καθώς το 12% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, της συντομότερης ναυτιλιακής οδού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, οποιοσδήποτε αποκλεισμός της θαλάσσιας αρτηρίας μπορεί να προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.

Αυτό συνέβη το 2021, όταν ισχυροί άνεμοι οδήγησαν το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given να προσαράξει στις αμμώδεις όχθες της Διώρυγας, καθιστώντας την αρτηρία μη προσπελάσιμη για έξι ημέρες.
Πέρυσι, επιστρατεύτηκαν ρυμουλκά για να απομακρύνουν ένα πετρελαιοφόρο που έμεινε για λίγο ακυβέρνητο στη Διώρυγα λόγω τεχνικής βλάβης στο πηδάλιό του. Πριν δύο μήνες, τον Μάρτιο, μια βλάβη σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δημιούργησε καθυστερήσεις, χωρίς όμως να προκληθούν σοβαρότερες διαταραχές.


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά