Αναμνήσεις από το 2021 ξύπνησε η προσάραξη ενός πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου στη νότια είσοδο της Διώρυγας του Σουέζ, στις 04:00 τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας.
Διώρυγα του Σουέζ: Ατύχημα με σύγκρουση πλοίων στο κανάλι
Πρόκειται για το μήκους 190 μέτρων Xin Hai Tong 23, σημαίας Χονγκ Κονγκ, το οποίο αποκολλήθηκε σχεδόν 4 ώρες αργότερα, στις 07:40.
Σε ανακοίνωσή της η αρχή διαχείρισης της διώρυγας ανέφερε ότι ενημερώθηκε για δυσλειτουργία της μηχανής και ανέπτυξε ρυμουλκά για την επιτυχή επαναπλεύση του πλοίου. Η διαδικασία καθυστέρησε για λίγο λόγω της βλάβης σε βαρούλκο του πλοίου. Το Xin Hai Tong 23 οδηγήθηκε προς τη νότια έξοδο της Διώρυγας, με την αρχή διαχείρισης του συγκοινωνιακού κόμβου να ενημερώνει ότι «η ναυτιλιακή δραστηριότητα και στις δύο κατευθύνσεις θα επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ρυμούλκησης, ως προληπτικό μέτρο».
Το πλοίο προερχόταν από το λιμάνι της Ντούμπα στη Σαουδική Αραβία. Ανήκει στην Xiang B12 HK International Ship Lease, ενώ το διαχειρίζεται η Tosco Keymax International Ship Management.
Το Evergiven
Καθώς το 12% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, της συντομότερης ναυτιλιακής οδού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, οποιοσδήποτε αποκλεισμός της θαλάσσιας αρτηρίας μπορεί να προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.
Αυτό συνέβη το 2021, όταν ισχυροί άνεμοι οδήγησαν το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given να προσαράξει στις αμμώδεις όχθες της Διώρυγας, καθιστώντας την αρτηρία μη προσπελάσιμη για έξι ημέρες.
Πέρυσι, επιστρατεύτηκαν ρυμουλκά για να απομακρύνουν ένα πετρελαιοφόρο που έμεινε για λίγο ακυβέρνητο στη Διώρυγα λόγω τεχνικής βλάβης στο πηδάλιό του. Πριν δύο μήνες, τον Μάρτιο, μια βλάβη σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δημιούργησε καθυστερήσεις, χωρίς όμως να προκληθούν σοβαρότερες διαταραχές.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.