
Η αδύναμη ναυλαγορά των capesize πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2023 επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της Seanergy Maritime, που είδε τα έσοδα της να μειώνονται δραματικά σε σύγκριση με το 2022 και να καταγράφει ζημίες αντί για κέρδη.
Η εταιρεία ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έσοδα μειωμένα στα 18,0 εκατ. δολ από 29,7 εκατ. δολ πέρυσι το ίδιο διάστημα και ζημίες 4,2 εκατ. δολ. σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. δολ πέρυσι.
Ωστόσο όπως τονίζει ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, η αγορά έχει ξεπεράσει την κατάσταση αυτή και τώρα τα επίπεδα των ναύλων έχουν σχεδόν διπλασιαστεί στα 17.420 δολαρίων ανά ημέρα. Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 η αγορά των Capesize πλοίων διάνυσε μια περίοδο εποχικής αδυναμίας, με τους ναύλους να κυμαίνονται κατά μέσο όρο μόλις 9.144 δολάρια ανά ημέρα.
Παράλληλα, οι αξίες των Capesize πλοίων έχουν βελτιωθεί σημαντικά από την αρχή του έτους, ενώ παρατηρείται έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων. Είμαστε, συνεπώς, ικανοποιημένοι που βλέπουμε την αγορά να αποδίδει καλύτερα, σε μια περίοδο που εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από διακυμάνσεις στη ζήτηση και από μια δυσμενή εποχικότητα, προσθέτει ο κ. Τσαντάνης.
Βασιζόμενοι στη θετική προοπτική της αγοράς μας, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας ενέκρινε ένα ακόμη τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,025 δολαρίων, ενώ έχω επίσης αυξήσει την προσωπική μου επένδυση στις κοινές μετοχές της Εταιρείας και σκοπεύω να συνεχίσω τις αγορές μετοχών μετά την ανακοίνωση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων, καθότι είμαι πεπεισμένος ότι η τιμή της μετοχής υπολείπεται σημαντικά της πραγματικής αξίας της Εταιρείας, υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime.
Εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς
Ο ίδιος εκτιμά όσον αφορά την πορεία της αγοράς για το υπόλοιπο του έτους, ότι η αυξημένη προσφορά για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, σε συνδυασμό με τη μείωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα σε επίπεδα συγκρίσιμα με αυτά που παρατηρούνταν πριν από το 2021, «μας κάνουν αισιόδοξους για τη ζήτηση πλοίων Capesize. Επιπλέον, αναμένουμε ότι η ιστορικά χαμηλή αύξηση του στόλου θα διαμορφώσει ένα ισχυρό περιβάλλον κερδών για τα πλοία Capesize, ακόμη και σε περιόδους σταθερής ζήτησης. Εντός ενός τέτοιου περιβάλλοντος, στοχεύουμε στη διατήρηση μιας ισορροπίας μεταξύ της επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους και επιλεκτικών επενδύσεων σε πλοία που θα αποφέρουν υψηλή κεφαλαιακή απόδοση».
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι η μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από 16 πλοία τύπου Capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 2.846.965 dwt και με μέση ηλικία στόλου τα 12,3 περίπου έτη.


Latest News

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση