Η αδύναμη ναυλαγορά των capesize πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2023 επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της Seanergy Maritime, που είδε τα έσοδα της να μειώνονται δραματικά σε σύγκριση με το 2022 και να καταγράφει ζημίες αντί για κέρδη.
Η εταιρεία ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έσοδα μειωμένα στα 18,0 εκατ. δολ από 29,7 εκατ. δολ πέρυσι το ίδιο διάστημα και ζημίες 4,2 εκατ. δολ. σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. δολ πέρυσι.
Ωστόσο όπως τονίζει ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, η αγορά έχει ξεπεράσει την κατάσταση αυτή και τώρα τα επίπεδα των ναύλων έχουν σχεδόν διπλασιαστεί στα 17.420 δολαρίων ανά ημέρα. Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 η αγορά των Capesize πλοίων διάνυσε μια περίοδο εποχικής αδυναμίας, με τους ναύλους να κυμαίνονται κατά μέσο όρο μόλις 9.144 δολάρια ανά ημέρα.
Παράλληλα, οι αξίες των Capesize πλοίων έχουν βελτιωθεί σημαντικά από την αρχή του έτους, ενώ παρατηρείται έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων. Είμαστε, συνεπώς, ικανοποιημένοι που βλέπουμε την αγορά να αποδίδει καλύτερα, σε μια περίοδο που εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από διακυμάνσεις στη ζήτηση και από μια δυσμενή εποχικότητα, προσθέτει ο κ. Τσαντάνης.
Βασιζόμενοι στη θετική προοπτική της αγοράς μας, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας ενέκρινε ένα ακόμη τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,025 δολαρίων, ενώ έχω επίσης αυξήσει την προσωπική μου επένδυση στις κοινές μετοχές της Εταιρείας και σκοπεύω να συνεχίσω τις αγορές μετοχών μετά την ανακοίνωση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων, καθότι είμαι πεπεισμένος ότι η τιμή της μετοχής υπολείπεται σημαντικά της πραγματικής αξίας της Εταιρείας, υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime.
Εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς
Ο ίδιος εκτιμά όσον αφορά την πορεία της αγοράς για το υπόλοιπο του έτους, ότι η αυξημένη προσφορά για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, σε συνδυασμό με τη μείωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα σε επίπεδα συγκρίσιμα με αυτά που παρατηρούνταν πριν από το 2021, «μας κάνουν αισιόδοξους για τη ζήτηση πλοίων Capesize. Επιπλέον, αναμένουμε ότι η ιστορικά χαμηλή αύξηση του στόλου θα διαμορφώσει ένα ισχυρό περιβάλλον κερδών για τα πλοία Capesize, ακόμη και σε περιόδους σταθερής ζήτησης. Εντός ενός τέτοιου περιβάλλοντος, στοχεύουμε στη διατήρηση μιας ισορροπίας μεταξύ της επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους και επιλεκτικών επενδύσεων σε πλοία που θα αποφέρουν υψηλή κεφαλαιακή απόδοση».
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι η μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από 16 πλοία τύπου Capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 2.846.965 dwt και με μέση ηλικία στόλου τα 12,3 περίπου έτη.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.