Τα σύννεφα πυκνώνουν πάνω από την τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στον κόσμο. Η Go First της Ινδίας έχει χρεοκοπήσει – η δεύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας που χρεοκοπεί από το 2019. Η επακόλουθη δημόσια και πικρή διαμάχη της με προμηθευτές κινητήρων και εκμισθωτές θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε όλη τη βιομηχανία και στο εξωτερικό.
Η αφθονία φθηνών καυσίμων μεταξύ 2014 και 2018 βοήθησε την Go, καθώς και ανταγωνιστές της όπως η αξίας 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων,IndiGo της InterGlobe Aviation και η SpiceJet, να επεκταθούν επιθετικά. Η καθημερινή επιβατική κίνηση αυξάνεται στα ύψη, αλλά το οικονομικό άγχος αυξάνεται λόγω του σκληρού ανταγωνισμού, των υψηλών φόρων και τελών αεροδρομίου και άλλων ζητημάτων. Η ανάκαμψη των τιμών του αργού βλάπτει επίσης. Το 2019, ο κάποτε γίγαντας Jet Airways κατέβασε ρολά, μετά από πόλεμο τιμών. Αεροσκάφη με τα λογότυπα και των δύο εταιρειών που δεν επιχειρούν βρίσκονται πλέον καθηλωμένα σε ινδικά αεροδρόμια.
Η Go, η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας με μερίδιο αγοράς 7%, κατηγορεί τους «ελαττωματικούς» κινητήρες της Pratt & Whitney που υποστηρίζονται από την Raytheon Technologies. Ωστόσο, ο αερομεταφορέας εξαιρετικά χαμηλού κόστους έχει δημοσιεύσει τρία συνεχόμενα χρόνια βαριών απωλειών και καθυστερημένα σχέδια δημόσιας εγγραφής. Οφείλει περίπου 65 δισεκατομμύρια ρουπίες (798 εκατομμύρια δολάρια) σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Κεντρικής Τράπεζας της Ινδίας και της Deutsche Bank, και περισσότερα σε πωλητές και εκμισθωτές. Το χρέος του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του κόστους μίσθωσης, ανήλθε σε 12 δισεκατομμύρια δολάρια το έτος έως τον Μάρτιο του 2023 – στο ίδιο επίπεδο με τα συνολικά έσοδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου αξιολόγησης Icra.
Οι δυσαρεστημένοι εκμισθωτές αντεπιτίθενται. Δικαστήριο στο Νέου Δελχί απαγόρευσε σε εκμισθωτές να ανακτήσουν αεροπλάνα που η Go έχει «παρκάρει», προκαλώντας δικαστική διαμάχη μεταξύ του αερομεταφορέα και εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της SMBC Aviation Capital που υποστηρίζεται από τη Sumitomo. Μια παγκόσμια ένωση βιομηχανίας, η Aviation Working Group, έθεσε την Ινδία σε λίστα παρακολούθησης για παραβίαση παγκόσμιων συμβάσεων για την ανάκτηση αεροσκαφών. Αυτό μπορεί να αυξήσει τα ασφάλιστρα μίσθωσης για άλλες αεροπορικές εταιρείες ώστε να ληφθούν υπόψη οι αβεβαιότητες σχετικά με την ανάκτηση αεροσκαφών στη χώρα.
Όλα αυτά απειλούν να περιορίσουν τις φιλοδοξίες του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι να μετατρέψει την Ινδία σε παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο. Η κυβέρνησή του κατασκευάζει 73 νέα αεροδρόμια και πιέζει εγχώριους αερομεταφορείς να αποσπάσουν μερίδια πτήσεων μεγάλων αποστάσεων από τις Singapore Airlines και ανταγωνιστές του Κόλπου, όπως η Emirates και η Qatar Airways. Περισσότεροι Ινδοί θα επιλέξουν πτήσεις έναντι τρένων και λεωφορείων: επίσημες εκτιμήσεις αναμένουν ότι η κίνηση στα έξι μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας θα υπερδιπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η Air India που ελέγχεται από τον όμιλο Tata αγόρασε αριθμό ρεκόρ 470 νέων αεροσκαφών τον Μάρτιο και η IndiGo, η οποία κατέχει μερίδιο 57% της εγχώριας αγοράς, βρίσκεται σε συζητήσεις για αγορά 500 αεριωθουμένων. Τα προβλήματα της Go μπορεί να μην αναβάλει αυτά τα σχέδια, αλλά υπόσχεται κάποιες επιπλέον αναταράξεις στο μέλλον.
Latest News
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της