![Ξενοδοχεία: Στο 63,7% η μέση πληρότητα στην Αθήνα στο τετράμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/hotels.jpeg)
Με μέση πληρότητα στο 75,7% έκλεισε ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 5% έναντι του Μαρτίου 2023 που προηγήθηκε, αλλά και κατά 16,6% έναντι του περυσινού Απριλίου. Ωστόσο, σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης μας δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά 5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετράμηνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο συγκρίνονται οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού τα οποία επεξεργάζονται με τη συνεργασία της GBR Consulting.
Εθνική Τράπεζα: Τριετία ισχυρής ανάπτυξης διαβλέπουν τα ελληνικά ξενοδοχεία
Σε επίπεδο τετραμήνου, σημειώθηκε αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου /ADR των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par κατά 10,3%. Σαφώς, οι επιδόσεις αυτές, εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο).
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/8416846f-9f32-9bb3-8513-16e0a6e305be-scaled.jpg)
Από τα ως άνω αποτελέσματα, όπως αυτά εξάγονται από την απλή, συστηματική σύγκριση ανά μήνα των επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων και των ανταγωνιστών τους, αλλά και από την «δια γυμνού οφθαλμού» παρατήρηση της πραγματικά αυξημένης τουριστικής κίνησης στους δρόμους και στ’ αξιοθέατα της Αθήνας, προκύπτει ξεκάθαρα το συμπέρασμα πως ειδικά για την πρωτεύουσα, έχει παγιωθεί πλέον μια νέα πραγματικότητα σε ότι αφορά στην διαμονή των επισκεπτών.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/d686d1e9-05c9-f7bf-2211-99d330a3eda6-scaled.jpg)
«Αυτό, το επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά, καθώς με το πέρας της περιόδου τουριστικής αιχμής και των όποιων θετικών αποτελεσμάτων καταγραφούν, θα βρεθούμε εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024, όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της Αθήνας – όπως για παράδειγμα με το αν προσανατολιζόμαστε προς “ποσοτικό’ Τουρισμό” ή/και “ποιοτικό’ Τουρισμό”», όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση.
«Μας αρκεί να συντηρείται απλά η οικονομία της πόλης κατά την εκάστοτε τουριστική περίοδο; ή επιθυμούμε να ‘απογειωθεί’ η τουριστική ταυτότητα και ποιότητα ενός μοναδικού στο είδος του 12μηνου προορισμού;
Ο ανταγωνισμός από τα… Airbnb
Όσον αφορά στον ανταγωνισμό που δέχονται από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb οι ξενοδόχοι της Αθήνας αναφέρουν: «Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων, είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, είτε απολύτως καινούργιων μονάδων, αλλά αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε συνυπάρχει με την συνεχή και ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα -που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες».
Κρίνουμε λοιπόν αναγκαίο να δρομολογηθούν εγκαίρως και σε θεσμικό πλέον επίπεδο, όσα κατ΄ αρχήν θα περιφρουρήσουν την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων.
Πέραν αυτού και καθώς ο στόχος όλων μας προφανώς θα πρέπει να είναι -και- ποιοτικός, επισημαίνουμε πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την πλήρη αξιοποίηση της αστείρευτης δυναμικής της Αθήνας – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Σε μια τέτοια προσπάθεια χρειαζόμαστε ως συμμάχους μας ένα νέο, ικανό θεσμικό πλαίσιο, σύγχρονες υποδομές, νέες προτάσεις για τους επισκέπτες και ρηξικέλευθη τουριστική πολιτική και στρατηγική – ανάπτυξης, προβολής και επέκτασης», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Elounda Hills: Ξεκίνησε η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή για το project των 800 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_elounda1-600x290.png)
Η Mirum αναζητά στρατηγικό επενδυτή για το project του Elounda Hills – Ξεκίνησαν οι επαφές
Η εταιρεία του Βιτάλι Μπορίσοφ άρχισε ήδη διερευνητικές επαφές με δυνητικούς επενδυτές για το Elounda Hills – Αισιοδοξία για την έκβαση της διαδικασίας
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Royal Caribbean International: Κάνει βάση κρουαζιέρας τον Πειραιά – Οι κρουαζιέρες του 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/εξω-600x259.png)
Η Royal Caribbean κάνει home port τον Πειραιά - Τα δρομολόγια του 2025
Η βιομηχανία της κρουαζιέρας συνεχίζει να επιλέγει την Ελλάδα ως έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στην Μεσόγειο, επισημαίνει η Royal Caribbean International
![Ξενοδοχεία της Αθήνας: Νέα υψηλά στις πληρότητες εν μέσω χειμώνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ksenodoxeio-600x337.jpg)
Νέα υψηλά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας εν μέσω χειμερινής περιόδου
Οι υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οδηγούν σε άλλη πίστα τον τουρισμό της πρωτεύουσας
![Zeus International: Ριζικό λίφτινγκ στη στρατηγική και στα ξενοδοχεία του ομίλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_siganos-600x352.png)
Τα «αλλάζει όλα» η Zeus του Σιγανού - Η αρχή από το Mirabello στην Κρήτη
Επανεκκίνηση για την Zeus International με αλλαγή στρατηγικής και ανανέωση της εικόνας των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται
![Τουρισμός: Πώς θα κινηθεί σε Ευρώπη και Ελλάδα- Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_tourismos_nisia-600x352.png)
Πώς θα κινηθεί ο τουρισμός σε Ευρώπη και Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ
Ο εισερχόμενος τουρισμός και οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές απασχολεί το ΙΝΣΕΤΕ
![Limnos Resort: Η επένδυση των 171 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της Λήμνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_boubouras-3-600x438.jpg)
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Σαντορίνη: Σύσκεψη Κεφαλογιάννη με τους τουριστικούς φορείς για το νησί – Τα μέτρα που έπεσαν στο τραπέζι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-600x400.jpg)
Το μήνυμα Κεφαλογιάννη για τη Σαντορίνη στη σύσκεψη με τουριστικούς φορείς
Στο επίκεντρο τα μέτρα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος στη Σαντορίνη
![Ξενοδοχεία: Πόσο συνεισφέρουν στην ελληνική οικονομία – Η Σαντορίνη… αντιστέκεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/XEE-600x395.jpg)
Πόσα προσφέρουν τα ξενοδοχεία στα κρατικά ταμεία - Ανθεκτική η Σαντορίνη [γραφήματα]
Τι έδειξε έρευνα του ΙΤΕΠ για τα ξενοδοχεία και την συμβολή τους στην ελληνική οικονομία - Καμία ακύρωση στη Σαντορίνη παρά το σεισμικό φαινόμενο