
Με μέση πληρότητα στο 75,7% έκλεισε ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 5% έναντι του Μαρτίου 2023 που προηγήθηκε, αλλά και κατά 16,6% έναντι του περυσινού Απριλίου. Ωστόσο, σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης μας δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά 5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετράμηνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο συγκρίνονται οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού τα οποία επεξεργάζονται με τη συνεργασία της GBR Consulting.
Εθνική Τράπεζα: Τριετία ισχυρής ανάπτυξης διαβλέπουν τα ελληνικά ξενοδοχεία
Σε επίπεδο τετραμήνου, σημειώθηκε αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου /ADR των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par κατά 10,3%. Σαφώς, οι επιδόσεις αυτές, εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο).

Από τα ως άνω αποτελέσματα, όπως αυτά εξάγονται από την απλή, συστηματική σύγκριση ανά μήνα των επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων και των ανταγωνιστών τους, αλλά και από την «δια γυμνού οφθαλμού» παρατήρηση της πραγματικά αυξημένης τουριστικής κίνησης στους δρόμους και στ’ αξιοθέατα της Αθήνας, προκύπτει ξεκάθαρα το συμπέρασμα πως ειδικά για την πρωτεύουσα, έχει παγιωθεί πλέον μια νέα πραγματικότητα σε ότι αφορά στην διαμονή των επισκεπτών.

«Αυτό, το επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά, καθώς με το πέρας της περιόδου τουριστικής αιχμής και των όποιων θετικών αποτελεσμάτων καταγραφούν, θα βρεθούμε εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024, όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της Αθήνας – όπως για παράδειγμα με το αν προσανατολιζόμαστε προς “ποσοτικό’ Τουρισμό” ή/και “ποιοτικό’ Τουρισμό”», όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση.
«Μας αρκεί να συντηρείται απλά η οικονομία της πόλης κατά την εκάστοτε τουριστική περίοδο; ή επιθυμούμε να ‘απογειωθεί’ η τουριστική ταυτότητα και ποιότητα ενός μοναδικού στο είδος του 12μηνου προορισμού;
Ο ανταγωνισμός από τα… Airbnb
Όσον αφορά στον ανταγωνισμό που δέχονται από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb οι ξενοδόχοι της Αθήνας αναφέρουν: «Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων, είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, είτε απολύτως καινούργιων μονάδων, αλλά αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε συνυπάρχει με την συνεχή και ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα -που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες».
Κρίνουμε λοιπόν αναγκαίο να δρομολογηθούν εγκαίρως και σε θεσμικό πλέον επίπεδο, όσα κατ΄ αρχήν θα περιφρουρήσουν την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων.
Πέραν αυτού και καθώς ο στόχος όλων μας προφανώς θα πρέπει να είναι -και- ποιοτικός, επισημαίνουμε πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την πλήρη αξιοποίηση της αστείρευτης δυναμικής της Αθήνας – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Σε μια τέτοια προσπάθεια χρειαζόμαστε ως συμμάχους μας ένα νέο, ικανό θεσμικό πλαίσιο, σύγχρονες υποδομές, νέες προτάσεις για τους επισκέπτες και ρηξικέλευθη τουριστική πολιτική και στρατηγική – ανάπτυξης, προβολής και επέκτασης», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού.


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»