Ο καθηγητής και ερευνητής του Παντείου Πανεπιστημίου, Κώστας Καρπούζης, φιλοξενήθηκε από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο στο πλαίσιο της Beyond 2023 και ανέλυσε την έννοια της διαλογικής τεχνητής νοημοσύνης και τη δημιουργία περιεχομένου.
Ο κ. Καρπούζης ξεκαθάρισε ότι η διαφορά συστημάτων σαν το ChatGTP είναι ότι «πλέον μιλάμε για συστήματα που έχουν εφοδιαστεί με μεγάλο όγκο δεδομένων, άρα πλέον φτιάχνεται κείμενο για κάθε είδος περιεχομένου, σαν να μας απαντάει άνθρωπος». Όπως διευκρίνισε ο κ. Καρπούζης ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να μιμηθεί το στιλ ανθρώπων αλλά σαν μηχανή που είναι δεν έχει συναίσθημα.
Beyond 2023: Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στον κόσμο του retail
Στο ερώτημα αν θα χαθούν θέσεις εργασίας, διευκρίνισε ότι «αν χάσω τη δουλειά μου, θα τη χάσω από συνάδελφο που θα εκμεταλλευθεί μία μηχανή».
Αναφερόμενος στο ζήτημα αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ξεχωρίσει τα fake news, η απάντηση του κ. Καρπούζη ήταν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει καθώς οτιδήποτε υπάρχει ήδη στο Διαδίκτυο, άρα και τα fake news, το σύστημα θα τα «πάρει» σαν πληροφορία.
Σύμφωνα με τον ερευνητή του Παντείου Πανεπιστημίου, η μηχανή δεν μπορεί να κάνει διασταύρωση στοιχείων, για αυτό το λόγο υπάρχουν πλέον τα plug in που τους δίνουν τις πιο πρόσφατες πληροφορίες. Μελλοντικά, όπως είπε, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούν να κάνουν αξιολόγηση κάποιων στοιχείων.
Στο ερώτημα αν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, υπενθύμισε ότι ανάλογη συζήτηση γινόταν πριν αρκετά χρόνια με την ευρεία χρήση του Photoshop. Όπως είπε δεν πρέπει να υπάρχει φόβος, το θέμα είναι πώς θα αξιοποιηθούν τα νέα εργαλεία.
Σημείωσε ακόμη ότι οι φοιτητές θα πρέπει να ξέρουν τόσο τις δυνατότητες όσο και τους περιορισμούς αυτών των τεχνολογιών ενώ υπάρχει και το θέμα ότι και η τεχνητή νοημοσύνη έχει στερεότυπα γιατί έχει εκπαιδευτεί με δεδομένα που υπάρχουν στο διαδίκτυο
Στο θέμα της διασύνδεσης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, ο κ. Καρπούζης είπε ότι η αλληλεπίδραση είναι πολυεπίπεδη. Όπως ανέφερε, από το σχολείο μπορεί να υπάρξει μια πιο προσωποποιημένη εκπαίδευση ανάλογα με την κλίση που έχει κάποιο παιδί ώστε να του δίνεται η πληροφορία με ανάλογο τρόπο. «Αυτή η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται ακόμη και μαζί με την τυπική γραφή και ανάγνωση», είπε χαρακτηριστικά, ωστόσο τόνισε ότι ανάλογα εφόδια θα πρέπει να έχουν και οι δάσκαλοι.
Ο κ. Καρπούζης σημείωσε ότι το 50% των ικανοτήτων που προκύπτουν είναι να ξέρεις τα εργαλεία που υπάρχουν, τις δυνατότητές τους και τους περιορισμούς τους. «Κάθε είδους εργασία μπορεί να επιταχυνθεί με τις νέες τεχνολογίες», είπε ενώ συμπλήρωσε ότι στο πλαίσιο της προσωποποιημένης εκπαίδευσης θα μπορούν να βοηθηθούν και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.