Με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται το μερίδιο των πωλήσεων μέσω των εναλλακτικών δικτύων των τραπεζών, η χρήση των οποίων ενισχύθηκε σημαντικά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Πλέον, η πλειονότητα των πελατών των πιστωτικών ιδρυμάτων είναι εγγεγραμμένοι στις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες, τις οποίες χρησιμοποιούν τακτικά όχι μόνο για εγχρήματες συναλλαγές, σε ποσοστό που ξεπερνά το 95%, αλλά και για την απόκτηση νέων προγραμμάτων όλων των ειδών.
Τράπεζες: Πηγή χρηματοδότησης για όλες τις …δουλειές τα έσοδα από τόκους
Με τον τρόπο αυτό μειώνεται η κίνηση στα καταστήματά τους και οι τραπεζικοί σύμβουλοι επικεντρώνονται στην προώθηση πιο κερδοφόρων προϊόντων, επενδυτικών ή χορηγητικών.
Τόσο οι συστημικοί όμιλοι, όσο και τα μικρότερα σχήματα στο πλαίσιο του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, διαθέτουν μέσω e-banking και mobile banking μία μεγάλη γκάμα προγραμμάτων, καταθετικών, δανειακών, ασφαλιστικών και από τον τομέα των καρτών, την οποία εμπλουτίζουν συνεχώς.
Ταυτόχρονα, ενισχύουν τις υπηρεσίες εξ αποστάσεως συναντήσεων με τραπεζικούς συμβούλους, ενώ έχουν ξεκινήσει να θέτουν σε εφαρμογή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, η οποία εκτιμάται ότι θα καθιερωθεί μετά και την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων.
Τα τελευταία στοιχεία
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι τράπεζες, στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών καταστάσεων του α΄ τριμήνου της εφετινής χρήσης, είναι ενδεικτικά της προόδου που έχει συντελεστεί.
Συγκεκριμένα:
– Στην Alpha Bank οι ενεργοί χρήστες ηλεκτρονικών υπηρεσιών προσέγγισαν το 1,5 εκατομμύριο, καταγράφοντας ετήσια άνοδο της τάξης του 10%, ενώ σε σύγκριση με τις αρχές του 2020, ο αριθμός τους παρουσιάζει αύξηση 50%.
Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας περί τους 500.000 μη ενεργοί στα ψηφιακά κανάλια της πελάτες έγιναν συνδρομητές τους και πλέον περισσότεροι από τους μισούς ιδιώτες τα χρησιμοποιούν σε τακτική βάση.
Ακόμη μεγαλύτερη είναι η διείσδυση στους εταιρικούς πελάτες, το 67% των οποίων όχι μόνο είναι εγγεγραμμένο στις digital υπηρεσίες, αλλά κάνει και χρήση τους.
Ως αποτέλεσμα, έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις προϊόντων μέσω e-banking. Ειδικότερα, το μερίδιό τους έχει φτάσει στα ακόλουθα επίπεδα:
58% στις προπληρωμένες κάρτες
57% στα καταναλωτικά δάνεια
30% στις προθεσμιακές καταθέσεις
30% στις χρεωστικές κάρτες
– Στην Εθνική Τράπεζα οι ενεργοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που έκαναν χρήση τους μία φορά τουλάχιστον το μήνα, έφτασαν στο α΄ τρίμηνο του 2023 τα 2,3 εκατομμύρια.
Η σύγκριση σε σχέση με το τέλος του 2019 είναι εντυπωσιακή, καθώς ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά σχεδόν 100% ή 1,1 εκατομμύρια.
Επιπλέον, η τράπεζα προχώρησε σε 900.000 πωλήσεις προϊόντων μέσω e-banking και m-banking στο ξεκίνημα της εφετινής χρήσης έναντι μόλις 100.000 το 2019 και 300.000 το 2020.
Σημειώνεται ότι η Εθνική συγκαταλέγεται στο 10% των ψηφιακών πρωταθλητών στον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, βάση της λειτουργικότητας και των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές της υπηρεσίες.
Στην Ελλάδα δε εμφανίζει υψηλά μερίδια στις online πωλήσεις, τα οποία φτάνουν το 34% στις καταθέσεις, το 52% στις κάρτες, το 34% στα καταναλωτικά δάνεια και το 57% στα ασφαλιστικά προϊόντα.
–Η Τράπεζα Πειραιώς καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των ψηφιακών της εργασιών την τελευταία τριετία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 το 35% των πωλήσεων ολοκληρώθηκε είτε μέσω e-banking ή εξ αποστάσεως στην καταναλωτική πίστη έναντι μόλις 10% το 2020, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στις πιστωτικές κάρτες έφτασε το 18% από 14% τη χρονιά της πανδημίας.
Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει και ο αριθμός των ενεργών χρηστών στις ψηφιακές της πλατφόρμες, ο οποίος έχει ενισχυθεί σε σύγκριση με το 2020 κατά 30%.
Πέρυσι, περισσότεροι από 730.000 πελάτες της έκαναν εβδομαδιαία χρήση των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών, περισσότεροι κατά 211.000 ή 40% σε σχέση με δύο χρόνια νωρίτερα.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο όμιλος λάνσαρε μία ανανεωμένη έκδοση για το mobile banking, ενώ εντός της χρονιάς αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία μίας ανεξάρτητης digital τράπεζας, που θα δραστηριοποιείται αποκλειστικά στις online πωλήσεις προϊόντων.
Εξάλλου, διαθέτει πλέον χρηματοδοτήσεις σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις και μέσω e-banking.
–H Eurobank είναι πρωτοπόρος στην υπηρεσία video – banking, η οποία προσφέρει εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση στους πελάτες της, ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Σήμερα, ο όμιλος έχει περισσότερους από 2,2 εκατ. ψηφιακούς πελάτες και εξυπηρετεί μέσω των εναλλακτικών της δικτύων περισσότερους από 120.000 πελάτες την ώρα.
Μέσα σε λίγους μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας οι συναλλαγές μέσω του mobile banking αυξήθηκαν κατά 70%, ενώ υψηλά είναι τα μερίδια των online πωλήσεων.
Πρόσφατα δε ενεργοποίησε τις online πωλήσεις για πιο σύνθετα χρηματοδοτικά προγράμματα, όπως στεγαστικά, επιχειρηματικά και επαγγελματικά.
Latest News
Οι μαρίνες το next big thing στο shopping – Τι σχεδιάζεται
Οι επενδύσεις που δρομολογούνται στις μαρίνες στην Αττική και σε δημοφιλή νησιά αλλάζουν το τοπίο και στο λιανικό εμπόριο
SATO: Από τα τρίποντα των «χρυσών» 90’s στην εκκαθάριση και πάλι απ’ την αρχή
Τα έπιπλα, τα ακίνητα, το μπάσκετ και το γκολ που δεν μπήκε – Το τέλος και η αρχή της SATO της οικογένειας Θεοδωρίδη
Οριστικό τέλος για τη Tupperware στην Ελλάδα - Παραγγελίες μέχρι τις 8 Ιανουαρίου για τα θρυλικά ταπεράκια
Η (πολύ) δύσκολη επόμενη μέρα της Tupperware μέσω της εταιρείας Party Products LLC - Η κατάρρευση του ελληνικού τζίρου μετά το λουκέτο στο εργοστάσιο της Θήβας
HELLENiQ ENERGY – Motor Oil: Ρίχνουν άλλα 4 δισ. για πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό
Τα ελληνικά διυλιστήρια των HELLENiQ ENERGY και Motor Oil, συνεχίζουν τον μετασχηματισμό τους με συνολικές επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030
Η τραπεζική πυξίδα στο Χρηματιστήριο δείχνει τον… Βορρά
Οι τράπεζες, σύμφωνα με αναλυτές, θα συνεχίσουν και το 2025 να δίνουν τον τόνο στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και στις οικονομικές επιδόσεις συνολικά της αγοράς
Έλληνας ο κορυφαίος ελαιοπαραγωγός στον κόσμο το 2024
Μεγάλη επιτυχία για το ελληνικό ελαιόλαδο - Νο.1 ελαιοπαραγωγός χώρα διεθνώς η Ελλάδα στα γαστρονομικά ελαιόλαδα
Τζίρος 5,8 δισ. ευρώ από τις 2.000 ελληνικές εταιρείες στη Ρουμανία
Στα 4,2 δισ. το απόθεμα άμεσων ξένων επενδύσεων - Ποιες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν
Νέες αυξήσεις φωτιά στα ασφάλιστρα υγείας – Τα funds που φεύγουν, το ολιγοπώλιο και η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας και το 2025 – Η πολιτική αντιπαράθεση και η εκκρεμής έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Εκπτώσεις πριν τις… εκπτώσεις από μεγάλες αλυσίδες
Στη «μάχη» των προσφορών οι μεγάλοι λιανέμποροι πριν την επίσημη πρεμιέρα των εκπτώσεων στις 13/1 - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα - Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Πότε «βλέπει» το επιτόκιο της ΕΚΤ στο 2% ο Στουρνάρας
Ο κ. Στουρνάρας ανέφερε ότι «έχουμε κάνει τέσσερις μειώσεις στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, έχουμε πέσει από το 4% που ήταν το Ιούνιο σε 3%»