Με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται το μερίδιο των πωλήσεων μέσω των εναλλακτικών δικτύων των τραπεζών, η χρήση των οποίων ενισχύθηκε σημαντικά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Πλέον, η πλειονότητα των πελατών των πιστωτικών ιδρυμάτων είναι εγγεγραμμένοι στις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες, τις οποίες χρησιμοποιούν τακτικά όχι μόνο για εγχρήματες συναλλαγές, σε ποσοστό που ξεπερνά το 95%, αλλά και για την απόκτηση νέων προγραμμάτων όλων των ειδών.
Τράπεζες: Πηγή χρηματοδότησης για όλες τις …δουλειές τα έσοδα από τόκους
Με τον τρόπο αυτό μειώνεται η κίνηση στα καταστήματά τους και οι τραπεζικοί σύμβουλοι επικεντρώνονται στην προώθηση πιο κερδοφόρων προϊόντων, επενδυτικών ή χορηγητικών.
Τόσο οι συστημικοί όμιλοι, όσο και τα μικρότερα σχήματα στο πλαίσιο του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, διαθέτουν μέσω e-banking και mobile banking μία μεγάλη γκάμα προγραμμάτων, καταθετικών, δανειακών, ασφαλιστικών και από τον τομέα των καρτών, την οποία εμπλουτίζουν συνεχώς.
Ταυτόχρονα, ενισχύουν τις υπηρεσίες εξ αποστάσεως συναντήσεων με τραπεζικούς συμβούλους, ενώ έχουν ξεκινήσει να θέτουν σε εφαρμογή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, η οποία εκτιμάται ότι θα καθιερωθεί μετά και την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων.
Τα τελευταία στοιχεία
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι τράπεζες, στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών καταστάσεων του α΄ τριμήνου της εφετινής χρήσης, είναι ενδεικτικά της προόδου που έχει συντελεστεί.
Συγκεκριμένα:
– Στην Alpha Bank οι ενεργοί χρήστες ηλεκτρονικών υπηρεσιών προσέγγισαν το 1,5 εκατομμύριο, καταγράφοντας ετήσια άνοδο της τάξης του 10%, ενώ σε σύγκριση με τις αρχές του 2020, ο αριθμός τους παρουσιάζει αύξηση 50%.
Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας περί τους 500.000 μη ενεργοί στα ψηφιακά κανάλια της πελάτες έγιναν συνδρομητές τους και πλέον περισσότεροι από τους μισούς ιδιώτες τα χρησιμοποιούν σε τακτική βάση.
Ακόμη μεγαλύτερη είναι η διείσδυση στους εταιρικούς πελάτες, το 67% των οποίων όχι μόνο είναι εγγεγραμμένο στις digital υπηρεσίες, αλλά κάνει και χρήση τους.
Ως αποτέλεσμα, έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις προϊόντων μέσω e-banking. Ειδικότερα, το μερίδιό τους έχει φτάσει στα ακόλουθα επίπεδα:
58% στις προπληρωμένες κάρτες
57% στα καταναλωτικά δάνεια
30% στις προθεσμιακές καταθέσεις
30% στις χρεωστικές κάρτες
– Στην Εθνική Τράπεζα οι ενεργοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που έκαναν χρήση τους μία φορά τουλάχιστον το μήνα, έφτασαν στο α΄ τρίμηνο του 2023 τα 2,3 εκατομμύρια.
Η σύγκριση σε σχέση με το τέλος του 2019 είναι εντυπωσιακή, καθώς ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά σχεδόν 100% ή 1,1 εκατομμύρια.
Επιπλέον, η τράπεζα προχώρησε σε 900.000 πωλήσεις προϊόντων μέσω e-banking και m-banking στο ξεκίνημα της εφετινής χρήσης έναντι μόλις 100.000 το 2019 και 300.000 το 2020.
Σημειώνεται ότι η Εθνική συγκαταλέγεται στο 10% των ψηφιακών πρωταθλητών στον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, βάση της λειτουργικότητας και των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές της υπηρεσίες.
Στην Ελλάδα δε εμφανίζει υψηλά μερίδια στις online πωλήσεις, τα οποία φτάνουν το 34% στις καταθέσεις, το 52% στις κάρτες, το 34% στα καταναλωτικά δάνεια και το 57% στα ασφαλιστικά προϊόντα.
–Η Τράπεζα Πειραιώς καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των ψηφιακών της εργασιών την τελευταία τριετία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 το 35% των πωλήσεων ολοκληρώθηκε είτε μέσω e-banking ή εξ αποστάσεως στην καταναλωτική πίστη έναντι μόλις 10% το 2020, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στις πιστωτικές κάρτες έφτασε το 18% από 14% τη χρονιά της πανδημίας.
Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει και ο αριθμός των ενεργών χρηστών στις ψηφιακές της πλατφόρμες, ο οποίος έχει ενισχυθεί σε σύγκριση με το 2020 κατά 30%.
Πέρυσι, περισσότεροι από 730.000 πελάτες της έκαναν εβδομαδιαία χρήση των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών, περισσότεροι κατά 211.000 ή 40% σε σχέση με δύο χρόνια νωρίτερα.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο όμιλος λάνσαρε μία ανανεωμένη έκδοση για το mobile banking, ενώ εντός της χρονιάς αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία μίας ανεξάρτητης digital τράπεζας, που θα δραστηριοποιείται αποκλειστικά στις online πωλήσεις προϊόντων.
Εξάλλου, διαθέτει πλέον χρηματοδοτήσεις σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις και μέσω e-banking.
–H Eurobank είναι πρωτοπόρος στην υπηρεσία video – banking, η οποία προσφέρει εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση στους πελάτες της, ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Σήμερα, ο όμιλος έχει περισσότερους από 2,2 εκατ. ψηφιακούς πελάτες και εξυπηρετεί μέσω των εναλλακτικών της δικτύων περισσότερους από 120.000 πελάτες την ώρα.
Μέσα σε λίγους μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας οι συναλλαγές μέσω του mobile banking αυξήθηκαν κατά 70%, ενώ υψηλά είναι τα μερίδια των online πωλήσεων.
Πρόσφατα δε ενεργοποίησε τις online πωλήσεις για πιο σύνθετα χρηματοδοτικά προγράμματα, όπως στεγαστικά, επιχειρηματικά και επαγγελματικά.
Latest News
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της