![Ναυτιλία: Η βουτιά των τιμών παρέσυρε τους ναύλους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/lng-1.jpg)
Σε χαμηλό διετίας έχουν υποχωρήσει οι τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ασία, ενώ στην Ευρώπη βρέθηκαν κάτω από το όριο των 10 δολ. ανά mmBtu, επίπεδο που είχε να δει από τον Ιούνιο του 2021. Τα υψηλά αποθεματικά και η υποτονική ζήτηση έφεραν αυτό το αποτέλεσμα επηρεάζοντας και τους ναύλους στη spot αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG.
Πάντως, όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal, μπορεί τις προηγούμενες ημέρες οι ναύλοι στη spot αγορά να διεύρυναν την πτωτική τους δυναμική, φτάνοντας σε ετήσια χαμηλά επίπεδα, τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό, στο όριο των 35.000 δολ. την ημέρα, ωστόσο το σταθερό κλίμα εξακολουθεί να επικρατεί στην αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και οι προβλέψεις για το υπόλοιπο 2023 και μετά επηρεάζονται θετικά από τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια και τον ρόλο του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέος δείκτης αναφοράς LNG
Οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν υποχωρήσει σε χαμηλά έτους, κοντά στα 35.000 δολ. την ημέρα, όταν τον Ιούνιο του 2022 έφταναν τα 100.000 δολ. την ημέρα και τον προηγούμενο Οκτώβριο «χτύπησαν» και τα 450.000 δολ. την ημέρα, εν μέσω αυξημένης ζήτησης για να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούσε στην ΕΕ το εμπάργκο στο ρωσικό αέριο. Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη spot αγορά δραστηριοποιούνται πολύ λίγα LNG carriers καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου είναι συνδεδεμένη με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με τους παραγωγούς LNG.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η παγκόσμια ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία διευρύνθηκε σημαντικά το 2022, συνεχίζει τη σταθερή αύξησή της και το 2023. Παρά κάποιες βραχυπρόθεσμες εποχικές πιέσεις στη spot αγορά, το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι τιμές ναύλωσης ήταν υψηλότερες σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι τιμές των προθεσμιακών ναύλων παραμένουν σε σταθερά επίπεδα, με την τιμή της προθεσμιακής ναύλωσης ενός έτους για ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων να διαμορφώνεται στα τέλη Απριλίου στα 175.000 δολ. την ημέρα, γεγονός που αποδεικνύει τη διαρθρωτική στενότητα της αγοράς.
Οσον αφορά το μέλλον, οι προοπτικές για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς LNG φαίνεται να είναι θετικές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, με τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας να αναμένεται να περιοριστεί τους επόμενους μήνες. Το εμπόριο σε τονοχιλιόμετρα αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5%, ενώ η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% το 2023, εκτιμούν οι εταιρείες με στόλους LNG.
Η έκθεση του ΙΕΑ
Εξάλλου, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) για την αγορά φυσικού αερίου, οι σταθερές προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους δεν θα εξαλείψουν τη μελλοντική μεταβλητότητα και δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν αποτρεπτικά από τη λήψη μέτρων για τη μείωση των πιθανών κινδύνων. Αυξημένη ζήτηση LNG αναμένεται από την περιοχή Ασίας – Ειρηνικού και τη Μέση Ανατολή. Οσον αφορά την προσφορά, σύμφωνα με τον ΙΕΑ, το 2023 προβλέπεται ότι οι ΗΠΑ θα αναλάβουν τη θέση του μεγαλύτερου προμηθευτή υγροποιημένου φυσικού αερίου και θα αντιπροσωπεύουν το 50% της αύξησης της προσφοράς λόγω της επέκτασης του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου Calcasieu Pass και της επανεκκίνησης του Freeport LNG, το οποίο επανήλθε σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Μαζί με τις ΗΠΑ, η επέκταση των πλωτών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου Coral South και Congo αναμένεται να διευρύνει την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αφρική, τη Νότια και την Κεντρική Αμερική κατά σχεδόν 10 δισ. κυβικά μέτρα. Αντίθετα, αναμένεται μείωση της παραγωγής LNG από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΕΑ, η αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας και ενδεχομένως η αυξημένη βιομηχανική χρήση φυσικού αερίου αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου της Κίνας κατά περισσότερο από 6% το 2023 και σε αύξηση των εισαγωγών της χώρας κατά 10%-15%.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του