
Σε χαμηλό διετίας έχουν υποχωρήσει οι τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ασία, ενώ στην Ευρώπη βρέθηκαν κάτω από το όριο των 10 δολ. ανά mmBtu, επίπεδο που είχε να δει από τον Ιούνιο του 2021. Τα υψηλά αποθεματικά και η υποτονική ζήτηση έφεραν αυτό το αποτέλεσμα επηρεάζοντας και τους ναύλους στη spot αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG.
Πάντως, όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal, μπορεί τις προηγούμενες ημέρες οι ναύλοι στη spot αγορά να διεύρυναν την πτωτική τους δυναμική, φτάνοντας σε ετήσια χαμηλά επίπεδα, τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό, στο όριο των 35.000 δολ. την ημέρα, ωστόσο το σταθερό κλίμα εξακολουθεί να επικρατεί στην αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και οι προβλέψεις για το υπόλοιπο 2023 και μετά επηρεάζονται θετικά από τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια και τον ρόλο του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέος δείκτης αναφοράς LNG
Οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν υποχωρήσει σε χαμηλά έτους, κοντά στα 35.000 δολ. την ημέρα, όταν τον Ιούνιο του 2022 έφταναν τα 100.000 δολ. την ημέρα και τον προηγούμενο Οκτώβριο «χτύπησαν» και τα 450.000 δολ. την ημέρα, εν μέσω αυξημένης ζήτησης για να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούσε στην ΕΕ το εμπάργκο στο ρωσικό αέριο. Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη spot αγορά δραστηριοποιούνται πολύ λίγα LNG carriers καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου είναι συνδεδεμένη με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με τους παραγωγούς LNG.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η παγκόσμια ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία διευρύνθηκε σημαντικά το 2022, συνεχίζει τη σταθερή αύξησή της και το 2023. Παρά κάποιες βραχυπρόθεσμες εποχικές πιέσεις στη spot αγορά, το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι τιμές ναύλωσης ήταν υψηλότερες σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι τιμές των προθεσμιακών ναύλων παραμένουν σε σταθερά επίπεδα, με την τιμή της προθεσμιακής ναύλωσης ενός έτους για ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων να διαμορφώνεται στα τέλη Απριλίου στα 175.000 δολ. την ημέρα, γεγονός που αποδεικνύει τη διαρθρωτική στενότητα της αγοράς.
Οσον αφορά το μέλλον, οι προοπτικές για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς LNG φαίνεται να είναι θετικές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, με τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας να αναμένεται να περιοριστεί τους επόμενους μήνες. Το εμπόριο σε τονοχιλιόμετρα αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5%, ενώ η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% το 2023, εκτιμούν οι εταιρείες με στόλους LNG.
Η έκθεση του ΙΕΑ
Εξάλλου, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) για την αγορά φυσικού αερίου, οι σταθερές προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους δεν θα εξαλείψουν τη μελλοντική μεταβλητότητα και δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν αποτρεπτικά από τη λήψη μέτρων για τη μείωση των πιθανών κινδύνων. Αυξημένη ζήτηση LNG αναμένεται από την περιοχή Ασίας – Ειρηνικού και τη Μέση Ανατολή. Οσον αφορά την προσφορά, σύμφωνα με τον ΙΕΑ, το 2023 προβλέπεται ότι οι ΗΠΑ θα αναλάβουν τη θέση του μεγαλύτερου προμηθευτή υγροποιημένου φυσικού αερίου και θα αντιπροσωπεύουν το 50% της αύξησης της προσφοράς λόγω της επέκτασης του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου Calcasieu Pass και της επανεκκίνησης του Freeport LNG, το οποίο επανήλθε σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Μαζί με τις ΗΠΑ, η επέκταση των πλωτών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου Coral South και Congo αναμένεται να διευρύνει την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αφρική, τη Νότια και την Κεντρική Αμερική κατά σχεδόν 10 δισ. κυβικά μέτρα. Αντίθετα, αναμένεται μείωση της παραγωγής LNG από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΕΑ, η αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας και ενδεχομένως η αυξημένη βιομηχανική χρήση φυσικού αερίου αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου της Κίνας κατά περισσότερο από 6% το 2023 και σε αύξηση των εισαγωγών της χώρας κατά 10%-15%.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες