Εδώ και καιρό η Σαουδική Αραβία δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια προβάλλοντας είδωλα της δυτικής κουλτούρας, για να ενισχύσει το ανάστημά της και να κυριαρχήσει στην παγκόσμια σκηνή .

Η χώρα ευελπιστεί ότι οι δαπάνες αυτές στα δυτικά πρότυπα, οι οποίες τροφοδοτούνται από τα πλεονάζοντα πετρελαϊκά έσοδα, θα ενθουσιάσουν την αναπτυσσόμενη νέα γενιά της και θα ενισχύσουν την τουριστική της βιομηχανία. Οι επικριτές λένε ότι οι προσπάθειες στοχεύουν στο να βελτιώσουν τη διεθνή εικόνα του κράτους.

Στο πλαίσιο αυτό, εδώ και περίπου πέντε χρόνια επενδύει στην δυτική κινηματογραφική βιομηχανία, ευελπιστώντας να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς. Και αυτό φάνηκε στο Φεστιβάλ των Καννών.

Πώς η Σαουδική Αραβία φτιάχνει το διεθνές image της – Πόσα χρήματα επενδύει

Ο Τζόνι Ντεπ επέστρεψε στο κόκκινο χαλί την περασμένη εβδομάδα,μετά την πολύκροτη δίκη με την πρώην σύζυγο του Άμπερ Χέρντ, με την ταινία του «Jeanne Du Barry». Η νέα αυτή παραγωγή, όπως και άλλες ταινίες που προβλήθηκαν στη γαλλική πόλη χρηματοδοτήθηκαν από τα πετροδολάρια του Ριάντ.

Η Σαουδική Αραβία δεν έμεινε μόνο στην παραγωγή,  αλλά υποστήριξε πολλές εκδηλώσεις στις Κάννες: μια βραδιά αφιέρωμα στον σαουδαραβικό κινηματογράφο ακολουθούμενη από κοκτέιλ και DJ, διαφημίσεις στα εξώφυλλα των ειδικών τευχών του Variety και του Hollywood Reporter, και ένα δίωρο φόρουμ όπου στελέχη από τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική συμμετείχαν., ανταλλάσσοντας συμβουλές για την εύρεση χρηματοδότησης, συνεργατών και τοποθεσιών στην περιοχή.

Αισιοδοξία

Στελέχη του κινηματογράφου της Σαουδικής Αραβίας, μιλώντας στο Bloomberg, δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι ο κινηματογράφος είναι ένας τρόπος να ανατραπεί η πεποίθηση της κυβέρνησης ότι  πρόκειται για ξένες αρνητικές ξένες επιρροές  για τη χώρα. Το να γίνεις μια περιφερειακή κινηματογραφική δύναμη είναι ένα εύκολα εφικτό πρώτο βήμα και το φεστιβάλ είναι μια ευκαιρία να αναδειχθεί η αναδυόμενη τεχνογνωσία και η προθυμία της χώρας να επεκταθεί, τοπικά και στο εξωτερικό, είπαν.

Η στρατηγική του βασιλείου είναι διπλή: ανάπτυξη εγχώριας αγοράς μέσω επιδοτήσεων και κινηματογραφικών στούντιο και επενδύσεων σε θέατρα και προσέλκυση του ενδιαφέροντος ξένων παραγωγών και διεθνών εταιρειών μέσων ενημέρωσης. Το Ταμείο Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε δύο κεφάλαια στις Κάννες αξίας 180 εκατομμυρίων δολαρίων για επενδύσεις σε υποδομές παραγωγής και κινηματογραφική βιομηχανία, ανέφερε το Variety.

«Είναι καλό που δεν μας χαρακτηρίζουν απλώς ως μια χώρα που έρχεται με χρήματα και ως το μεγαλύτερο περίπτερο στις Κάννες», δήλωσε ο Emad Eskander, επικεφαλής του Ταμείου Ερυθράς Θάλασσας και συμπαραγωγός ταινιών. «Αυτές οι ταινίες έχουν επιλεγεί από πάνελ, υπάρχει μεγάλη υπερηφάνεια».

Η επέκταση της χώρας στον κινηματογράφο θα ήταν αδιανόητη πριν από μερικά χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, οι ταινίες απαγορεύτηκαν υπό την πίεση των θρησκευόμενων συντηρητικών και οι Σαουδάραβες έπρεπε να ταξιδέψουν στο Μπαχρέιν ή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να δουν μια ταινία σε ένα θέατρο. Μόνο από το 2018 άρχισαν να ανοίγουν αίθουσες σε όλη τη χώρα, επαναλανσάροντας την τοπική αγορά ταινιών. Ο Μαύρος Πάνθηρας ήταν η πρώτη ταινία που προβλήθηκε στους κινηματογράφους μετά την άρση της απαγόρευσης.

Μεγάλο μέρος της αναγέννησης υποστηρίζεται από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας και την πρωτοβουλία του Neom. Το Neom είναι ένα έργο 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων που περιλαμβάνει μια ανάπτυξη στην ακτή της Ερυθράς Θάλασσας περίπου στο μέγεθος του Βελγίου που θα στοχεύει σε ταξιδιώτες πολυτελείας και βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας, αλλά περιλαμβάνει επίσης σχέδια για τη δημιουργία περισσότερου τουριστικού εμπορίου. Το Red Sea Fund συνεργάζεται με τη Neom για την προώθηση της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας στο βασίλειο και προσφέρει χρηματοδότηση για την προσέλκυση κινηματογραφιστών. Το βασίλειο έχει επίσης επενδύσει σε esports και βιντεοπαιχνίδια και έχει διαθέσει δισεκατομμύρια δολάρια σε αστέρες του ποδοσφαίρου, ομάδες και χορηγίες εκδρομών.

Ο «μεταρρυθμιστής» πρίγκιπας

Ο πρίγκιπας Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν προσπαθεί να μετασχηματίσει την εικόνα του βασιλείου, επενδύοντας επιθετικά σε βιομηχανίες εκτός της βασικής του δραστηριότητας της παραγωγής πετρελαίου, του εκσυγχρονισμού της οικονομίας και των νόμων της .

Η κωμωδία Sattar του Ibrahim Alkhairallah, για μια ομάδα παλαιστών ελεύθερου στυλ, έχει πουλήσει περίπου 900.000 εισιτήρια από τον Δεκέμβριο, ρεκόρ για ταινία της Σαουδικής Αραβίας. Ο συνιδρυτής του οίκου παραγωγής Telfaz11 βρισκόταν στην κινηματογραφική αγορά της εκδήλωσης των Καννών αναζητώντας διανομείς για πιθανή πώληση στην Κίνα, την Ινδονησία και τις ΗΠΑ. Η υποστήριξη του Alkhairallah παρέχεται εν μέρει από πλούσιες οικογένειες της Σαουδικής Αραβίας που συνδέονται με το Ταμείο της Ερυθράς Θάλασσας.

Η εταιρεία του έκλεισε μια συμφωνία οκτώ ταινιών με τη Netflix Inc. το 2020, ένα πρώιμο σημάδι ότι το Χόλιγουντ βλέπει τη χώρα και την αραβόφωνη αγορά ως ευκαιρία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus