Μετά το deal που συμφωνήθηκε την περασμένη εβδομάδα για την εξαγορά μειοψηφικού πακέτου στον ιταλικό αερομεταφορέα, η γερμανική Lufthansa ξεκινά πλέον ένα δύσκολο ταξίδι για να πετύχει μια γρήγορη ανάκαμψη της ITA Airways της διαδόχου της Alitalia και να ξεπεράσει δύο δεκαετίες συνεχών απωλειών.
Η Lufthansa συμφώνησε την Πέμπτη να αγοράσει μερίδιο στην ITA και τα στελέχη της πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν εκεί όπου οι άλλοι μάνατζερ απέτυχαν: να αποκομίσουν κέρδος από την αεροπορική εταιρεία που έφερε εδώ και καιρό τη σημαία της Ιταλίας, της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς της Ευρώπης.
Mega deal στις αερομεταφορές: H Lufthansa αγοράζει το 41% της ΙΤΑ – Option για το 100%
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε ότι η ITA θα μπορούσε να γίνει κερδοφόρα εντός δύο ετών. Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του παγκόσμιου μάρκετινγκ, τα προγράμματα αφοσίωσης και το δίκτυο πτήσεων ανταπόκρισης για να ενισχύσει τα έσοδα της ITA.
«Η ITA δεν είναι η παλιά Alitalia», είπε ο Spohr. «Θα κάνουμε αυτή την επιχείρηση επιτυχή».
Καταστροφικό παρελθόν
Το ιστορικό της Alitalia είναι καταστροφικό. Η εταιρεία δεν έχει καταγράψει ετήσιο κέρδος εδώ και 20 χρόνια, έχει χρεοκοπήσει δύο φορές από το 2008 και μετατράπηκε σε τεράστιο βάρος για την Etihad Airways αφού ο βαρύς αερομεταφορέας από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε ένα μερίδιο αλλά δεν κατάφερε να ανατρέψει την πορεία της επιχείρησης. Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα τη λειτουργία της στα τέλη του 2021, όταν αναγεννήθηκε ως ITA Airways.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ειδικού αεροπορίας Andrea Giuricin του Πανεπιστημίου του Milano Bicocca, οι απώλειες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών άρχισε να αυξάνεται.
Οι απώλειες της ITA Airways περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς. Ο νέος αερομεταφορέας έχασε 486 εκατομμύρια ευρώ το 2022.
Για τη Lufthansa, η συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα στοίχημα σε μια ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική από ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας, μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Μάιο, οι επενδυτές της Lufthansa εξέφρασαν ανησυχία για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, προειδοποιώντας τη διοίκηση ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να επιθυμεί να παρέμβει στη λειτουργία της εταιρείας.
Για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο της, η Lufthansa σχεδιάζει να αγοράσει την ITA σε διάφορα βήματα και η ιταλική κυβέρνηση θα συνεισφέρει μια προίκα περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ITA θα προστεθεί σε μια ομάδα εθνικών αερομεταφορέων που βρίσκονται ήδη υπό την ομπρέλα της Lufthansa, συμπεριλαμβανομένων των Swiss και Austrian Airlines.
Latest News
Άσπονδοι φίλοι - Γιατί ο Ρόθτσιλντ κατέθεσε μήνυση κατά του Λαρς Ρόθτσαϊλντ
Έξι μήνες νωρίτερα, ο γόνος της τραπεζικής δυναστείας Ρόθτσαϊλντ συμφώνησε να προεδρεύσει στην εταιρεία γερμανικών χρηματοπιστωτών
Διάσημοι μπροστά στην καταστροφή - Τι συμβαίνει στην Καλιφόρνια
Δεκάδες είναι οι ηθοποιοί, σταρ και διασημότητες που είδαν τα σπίτια και τις περιουσίες τους να καταστρέφονται από την πυρκιαγιά στην Καλιφόρνια
Το TikTok προειδοποιεί - «Ενός κακού, μύρια έπονται»
Η ByteDance έχει προθεσμία μέχρι τις 19 Ιανουαρίου για να πουλήσει το TikTok ή να αντιμετωπίσει απαγόρευση για λόγους εθνικής ασφάλειας
Όταν οι ασφαλιστικές δεν καλύπτουν - Ποιος θα πληρώσει τελικά την ανοικοδόμηση στην Καλιφόρνια
Η πυρκαγιά που σάρωσε μια από τις πλουσιότερες ακτές στην Καλιφόρνια, έχει προκαλέσει ζημιές άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Αμερικανική... έξοδος από τη Γερμανία - Ποιος λιανοπωλητής αποεπενδύει
Η επιτυχία του παίκτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, επισκίασε τις επιδόσεις του στη Γερμανία
Και ξαφνικά η Wall άρχισε και πάλι να μιλά για αυξήσεις στα επιτόκια
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η απόφαση της Fed να αφήσει αμετάβλητα τα επιτόκια στο τέλος του μήνα θεωρείται ειλημμένη
Πώς τα λούτρινα παιχνίδια έγιναν μόδα μεταξύ των Gen Z και Millennials
Τα λούτρινα παιχνίδια αποτελούν μια αγορά αξίας σχεδόν 12 δισ. δολάρια, βάσει στοιχείων του 2023
«Οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερη αρσενική ενέργεια» - Τι εννοεί ο Ζάκερμπεργκ
Ο Ζάκερμπεργκ της Meta εκφράζει τη λύπη του για την άνοδο των «πολιτιστικά στειρωμένων» εταιρειών και ζητά «λίγη επιθετικότητα»
Ο παράξενος λόγος που η Birkenstock κυνηγάει «μαϊμούδες»
Ο Γερμανός κατασκευαστής μοντέρνων υποδημάτων με βάση το φελλό κατέθεσε τρεις αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη