Επιστροφή στην αξιοποίηση του ανέμου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία είναι μία από τις λύσεις που εξετάζονται σε διεθνές επίπεδο από διάφορες ερευνητικές ομάδες και βιομηχανίες.
BIMCO: Την επόμενη δεκαετία θα διαλυθούν 15.000 πλοία (video)
Η βρετανική εταιρεία Anemoi, η οποία η οποία προήλθε από την ελληνική Blue Planet Shipping και η γαλλική Airseas είναι δυο εταιρείες που σχεδιάζουν συστήματα πρόωσης για πλοία με τη χρήση της αιολικής ενέργειας. Η πρώτη αξιοποιεί την τεχνολογία των περιστρεφόμενων κυλινδρικών αξόνων (Rotor Sail Technology) και η δεύτερη τα πτερύγια (wing) ή «χαρταετούς».
Η Anemoi κατασκευάζει συστήματα πρόωσης για μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοια, αξιοποιώντας τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία (κατάρτια). Η τεχνολογία βρίσκεται σε καλό δρόμο επισημαίνει εκπρόσωπος της εταιρείας και αποκαλύπτει ότι έχει παραγωγική δυνατότητα για την εγκατάσταση έως και 50 συστημάτων κυλινδρικών ιστίων ετησίως έως το τέλος του 2023.
Η εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει σήμερα στην παραγωγή 16 από τους μεγαλύτερους ρότορες διαμέτρου πέντε μέτρων που κυμαίνονται σε ύψος από 24 έως 35 μέτρα, με τους ψηλότερους να είναι κατάλληλοι για πλοία της κατηγορίας newcastlemaxes και VLOCs καθώς και για VLCCs.
Η απόφαση για την δραστηριότητα της Anemoi ως ξεχωριστή εταιρεία ελήφθη μόλις το 2019 και οι μεγαλύτεροι ρότορες δεύτερης γενιάς προβλέπεται να κάνουν εξοικονόμηση καυσίμων και εκπομπών στην περιοχή του 20% και πλέον, σύμφωνα με την εταιρεία
Ο διευθύνων σύμβουλος Kim Diederichsen δήλωσε στο TradeWinds σε συνέντευξή του ότι η εταιρεία συμμετέχει σε έναν αριθμό πολύ μεγάλων διαγωνισμών, πέραν των συμφωνιών που έχουν ήδη ανακοινωθεί με τις ναυτιλιακές Oldendorff Carriers και Berge Bulk για την τοποθέτηση ρότορων σε newcastlemaxes και Valemaxes.
Η τοποθέτηση «χαρταετών» σε πλοίο είναι η άλλη πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, που αξιοποιεί η εταιρεία Airseas, η οποία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι έχει εξελίξει σημαντικά το σύστημα Seawing. Πρόκειται για μια επιφάνεια πανιών 1000 τετραγωνικών μέτρων (πτερύγιο) που αξιοποιεί τη δύναμη του ανέμου για να έλκει τα πλοία. Με βάση τη μοντελοποίηση και τις προκαταρκτικές δοκιμές στην ξηρά, η Airseas εκτιμά ότι το σύστημα Seawing μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά μέσο όρο 20%.
Μέχρι τώρα, είχαμε επικυρώσει τις φάσεις απογείωσης, ανόδου, καθόδου και προσγείωσης του πανιού(wing). Κατά τη διάρκεια αυτής της τελευταίας φάσης, καταφέραμε να φέρουμε το πανί σε τέτοια θέσης τον ορίζοντα ώστε να μπορέσει ο «χαρταετός» να προσφέρει έλξη που θα βοηθήσει στην πρόωση του πλοίου, ανακοίνωσε πρόσφατα ο διευθυντής του έργου Mathieu Reguerre. Αυτό το τελευταίο ορόσημο είναι μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τις ομάδες τόσο επί του πλοίου όσο και στην ξηρά, οι οποίες εργάζονται ακούραστα για να μεταφέρουν αυτό το καινοτόμο σύστημα από την ιδέα στην πραγματικότητα, αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airseas Vincent Bernatets δήλωσε ότι ο σκοπός του Seawing είναι να παρέχει έλξη στα πλοία. Το να είμαστε σε θέση να το αποδείξουμε αυτό για πρώτη φορά είναι εξαιρετικά συναρπαστικό και είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώσαμε αυτό το βήμα.
Την περίοδο αυτή είναι σε εξέλιξη εργασίες που δοκιμάζουν το Seawing σε πραγματικά εμπορικά ταξίδια στον Ατλαντικό Ωκεανό. Οι δοκιμές αυτές διεξάγονται από μια ομάδα μηχανικών της Airseas επί του πλοίου, με την υποστήριξη της Louis Dreyfus Armateurs, η οποία διαχειρίζεται το πλοίο «Ville de Bordeaux», και της Airbus, η οποία ναυλώνει το πλοίο για τη μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών μεταξύ Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών.
Ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα, η Airseas σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο για την παραγωγή του Seawing το 2026 και αναπτύσσει επί του παρόντος ένα ειδικό βιομηχανικό τμήμα. Η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει 70 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του 2023, αυξάνοντας την ομάδα της από 120 σε 190 άτομα, καθώς προετοιμάζεται για την επιτάχυνση της παραγωγής του Seawing.
Πηγή: Έντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα
Νέα «όπλα» της ΔΕΗ για την πράσινη μετάβαση – Οι μονάδες «Peakers» και τα «Pumped Hydro»
Η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο CEO Γ. Στάσσης, στην τριετία 2025 -2027 θα εκτελέσει έργα ευέλικτης ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 1,8 GW