
Ως τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της εταιρείας που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό δήλωσε μιλώντας στον ραδιοσταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9Fm», ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» (μετά την επίσημη μετονομασία της Αττικό Μετρό) Νίκος Ταχιάος.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Βίντεο με τη δοκιμαστική κίνηση συρμού
«Είμαστε στο τέλος και αυτής της επιλογής, της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε ο προσωρινός ανάδοχος να υποβάλει τα δικαιολογητικά ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο που είναι η ανακήρυξη του ως οριστικού αναδόχου», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε, ότι ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη «μία κοινοπραξία που συμμετέχουν η εταιρία ATM, που λειτουργεί το Μετρό του Μιλάνο, και ο γαλλικός όμιλος EGIS, με την εμπειρία της Metro Service, που λειτουργεί το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ίδιο με το δικό μας μετρό. Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καλή εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά». Συμπλήρωσε ακόμα πως «ποτέ δεν ήταν στις προθέσεις της Αττικό Μετρό να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αναδείκνυε μια διαγωνιστική διαδικασία», αποκλείοντας την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.

Σε λειτουργία στα μέσα του 2024
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το έργο «προχωρά από τη φάση των μεμονωμένων δοκιμών στη συνδυαστική λειτουργία και έλεγχο για να δοθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2024. Τώρα αρχίζει η διαδικασία της ταυτόχρονης λειτουργίας όλων των συστημάτων και μπαίνουν στη σήραγγα παραπάνω από ένα τρένο. Αυτό γίνεται σταδιακά για να είναι σίγουρο ότι διασφαλίζονται όλες οι απαιτήσεις ασφαλείας».
Υπογράμμισε ακόμη πως οι περισσότεροι χώροι το επόμενο διάστημα θα απελευθερωθούν από τις λαμαρίνες και θα προχωρήσει η αποκατάσταση στο επίπεδο των οδών, ενώ ειδικότερα για το σταθμό της Βενιζέλου ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί καθώς «όλα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς».
Οι επεκτάσεις
Ερωτηθείς για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως για τη βορειοδυτική επέκταση, ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχει και το εργαλείο της συμφωνίας – πλαίσιο για τις διερευνήσεις δικτύων και τις πρόδρομες εργασίες που χρειάζονται. Για την Καλαμαριά είπε πως έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν την παράδοση αυτού του έργου. «Πιστεύουμε ότι έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι ένας εύλογος χρόνος που θα μας επιτρέψει να την εντάξουμε στο δίκτυο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Latest News

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ