![Ναυτιλία: Ολική επαναφορά στα προ Covid επίπεδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Cruises-1.jpg)
Ολική επαναφορά του κλάδου στα προ πανδημίας επίπεδα αναμένουν οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας καθώς όπως εκτιμούν οι προσεγγίσει κρουαζιερόπλοιων για φέτος θα είναι αυξημένες κατά 15% και οι πληρότητες των πλοίων θα ξεκινούν από το 85% και θα φτάνουν στο 100%.
Παράλληλα διευρύνεται η σεζόν, ενώ αναζητούνται και νέοι προορισμοί όπως είναι τα μικρότερα και λιγότερο γνωστά ελληνικά νησιά ωστόσο αγκάθι παραμένουν οι υποτυπώδεις υποδομές.
Κρουαζιέρα: Τουλάχιστον 61 νεότευκτα πλοία στην αγορά έως το 2028
Ο κλάδος ενισχύεται σε όλη την Νοτιοανατολική Μεσόγειο και πιστεύω ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 αναφέρει στον ot.gr ο κ. Σπύρος Αλμπέρτης Αντιπρόεδρος Λιμενικών Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού Διαδρομών & Διαχείρισης Καυσίμων, της Crystal Cruises, μιας εταιρείας κρουαζιέρας που έχει κάνει από φέτος home port τον Πειραιά με ένα της πλοίο και από το 2025 σχεδιάζει κάτι ανάλογο για την Θεσσαλονίκη.
Τα κρουαζιερόπλοια έχουν ανεβάσει τα ποσοστά πληρότητας για φέτος στα επίπεδα του 80%-85% τουλάχιστον ενώ και οι προσεγγίσεις έχουν αυξηθεί κατά 10-15% σε σύγκριση με πέρυσι, συνεχίζει ο κ. Αλμπέρτης, που συμμετείχε στην ετήσια συνέλευση της MedCruise Association (Ένωση Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου) που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κέρκυρα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κα. Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε και Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της MedCruise. Όπως σημειώνει στον ot.gr τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τις επιδόσεις της κρουαζιέρας το 2023 διεθνώς και σε προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναδεικνύουν συνεχόμενη αύξηση του κλάδου και ειδικότερα στην Ελλάδα δείχνουν πληρότητες που θα αγγίζουν το 100% με αυξημένες προσεγγίσεις κατά περίπου 15%.
Η σημαντική αυτή αύξηση θα πρέπει να μας αφυπνίσει και να βελτιώσουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων με στόχο την νέα σύσταση επίσκεψης των προορισμών, προσθέτει.
Στις υποδομές εστιάζει και ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι εταιρείες προσπαθούν να ανοίξουν νέους προορισμούς μοναδικούς για τις luxury εταιρείες κρουαζιέρας. Επίσης και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες μπαίνουν στο χώρο της κρουαζιέρας αξιοποιώντας το πελατολόγιο τους. Ωστόσο η εξεύρεση νέου προορισμού είναι μία δύσκολη υπόθεση. Για να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες υποδομές που πολλές φορές δεν υπάρχουν στον προορισμό τονίζει ο κ. Αλμπέρτης.
Πρέπει όλοι μαζί σαν μια ομάδα τα λιμάνια, η τοπική κοινότητα οι ναυτικοί πράκτορες και οι εταιρείες κρουαζιέρες να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε νέους προορισμούς αμβλύνοντας έτσι και τον υπερτουρισμό στους υφιστάμενους προορισμούς. Πάντως ο κ. Αλμπέρτης προσθέτει ότι αδίκως κατηγορείται η κρουαζιέρα για το φαινόμενο του υπερτουρισμού. Τα όποια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένοι προορισμοί δεν οφείλονται μόνο στην κρουαζιερόπλοια αλλά και στα ημερόπλοια αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο η κρουαζιέρα παραμένει εύκολος στόχος για δυσμενή σχόλια, αναφέρει.
Όσον αφορά τα σχέδια της εταιρείας του ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνει ότι από φέτος ένα από τα δυο πλοία της Crystal το Crystal Symphony ξεκινάει κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα προσπαθήσει να ανοίξει νέους προορισμούς με ιστορία όπως είναι η Θεσσαλονίκη.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας καθώς βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση ως ένα από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδος (Αρχαία Πέλλα, Βεργίνα, Άγιο Όρος, Αμφίπολη κ.α.), λέει από την πλευρά της η κα. Ρήγα και συμπληρώνει ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη «άνοιξε» μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει την τιμή να αποτελεί ζωτικό μέρος αυτής της ανάπτυξης. Ο προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 αφίξεις, με 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους, καταλήγει.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά