Ολική επαναφορά του κλάδου στα προ πανδημίας επίπεδα αναμένουν οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας καθώς όπως εκτιμούν οι προσεγγίσει κρουαζιερόπλοιων για φέτος θα είναι αυξημένες κατά 15% και οι πληρότητες των πλοίων θα ξεκινούν από το 85% και θα φτάνουν στο 100%.
Παράλληλα διευρύνεται η σεζόν, ενώ αναζητούνται και νέοι προορισμοί όπως είναι τα μικρότερα και λιγότερο γνωστά ελληνικά νησιά ωστόσο αγκάθι παραμένουν οι υποτυπώδεις υποδομές.
Κρουαζιέρα: Τουλάχιστον 61 νεότευκτα πλοία στην αγορά έως το 2028
Ο κλάδος ενισχύεται σε όλη την Νοτιοανατολική Μεσόγειο και πιστεύω ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 αναφέρει στον ot.gr ο κ. Σπύρος Αλμπέρτης Αντιπρόεδρος Λιμενικών Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού Διαδρομών & Διαχείρισης Καυσίμων, της Crystal Cruises, μιας εταιρείας κρουαζιέρας που έχει κάνει από φέτος home port τον Πειραιά με ένα της πλοίο και από το 2025 σχεδιάζει κάτι ανάλογο για την Θεσσαλονίκη.
Τα κρουαζιερόπλοια έχουν ανεβάσει τα ποσοστά πληρότητας για φέτος στα επίπεδα του 80%-85% τουλάχιστον ενώ και οι προσεγγίσεις έχουν αυξηθεί κατά 10-15% σε σύγκριση με πέρυσι, συνεχίζει ο κ. Αλμπέρτης, που συμμετείχε στην ετήσια συνέλευση της MedCruise Association (Ένωση Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου) που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κέρκυρα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κα. Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε και Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της MedCruise. Όπως σημειώνει στον ot.gr τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τις επιδόσεις της κρουαζιέρας το 2023 διεθνώς και σε προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναδεικνύουν συνεχόμενη αύξηση του κλάδου και ειδικότερα στην Ελλάδα δείχνουν πληρότητες που θα αγγίζουν το 100% με αυξημένες προσεγγίσεις κατά περίπου 15%.
Η σημαντική αυτή αύξηση θα πρέπει να μας αφυπνίσει και να βελτιώσουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων με στόχο την νέα σύσταση επίσκεψης των προορισμών, προσθέτει.
Στις υποδομές εστιάζει και ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι εταιρείες προσπαθούν να ανοίξουν νέους προορισμούς μοναδικούς για τις luxury εταιρείες κρουαζιέρας. Επίσης και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες μπαίνουν στο χώρο της κρουαζιέρας αξιοποιώντας το πελατολόγιο τους. Ωστόσο η εξεύρεση νέου προορισμού είναι μία δύσκολη υπόθεση. Για να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες υποδομές που πολλές φορές δεν υπάρχουν στον προορισμό τονίζει ο κ. Αλμπέρτης.
Πρέπει όλοι μαζί σαν μια ομάδα τα λιμάνια, η τοπική κοινότητα οι ναυτικοί πράκτορες και οι εταιρείες κρουαζιέρες να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε νέους προορισμούς αμβλύνοντας έτσι και τον υπερτουρισμό στους υφιστάμενους προορισμούς. Πάντως ο κ. Αλμπέρτης προσθέτει ότι αδίκως κατηγορείται η κρουαζιέρα για το φαινόμενο του υπερτουρισμού. Τα όποια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένοι προορισμοί δεν οφείλονται μόνο στην κρουαζιερόπλοια αλλά και στα ημερόπλοια αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο η κρουαζιέρα παραμένει εύκολος στόχος για δυσμενή σχόλια, αναφέρει.
Όσον αφορά τα σχέδια της εταιρείας του ο κ. Αλμπέρτης επισημαίνει ότι από φέτος ένα από τα δυο πλοία της Crystal το Crystal Symphony ξεκινάει κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα προσπαθήσει να ανοίξει νέους προορισμούς με ιστορία όπως είναι η Θεσσαλονίκη.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας καθώς βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση ως ένα από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδος (Αρχαία Πέλλα, Βεργίνα, Άγιο Όρος, Αμφίπολη κ.α.), λέει από την πλευρά της η κα. Ρήγα και συμπληρώνει ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη «άνοιξε» μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει την τιμή να αποτελεί ζωτικό μέρος αυτής της ανάπτυξης. Ο προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 αφίξεις, με 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους, καταλήγει.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση