
Η Γιαπωνέζικη PowerX, Inc. αποκάλυψε το σχέδιο του πρώτου δεξαμενόπλοιου «Battery Tanker» στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση «Bariship» που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Imabari, στην Ιαπωνία.
Το πρώτο δεξαμενόπλοιο μπαταρίας “X” έχει προγραμματιστεί για εγχώριες και διεθνείς δοκιμές πεδίου από το 2026. Αυτό το σκάφος ηλεκτρικής πρόωσης διαθέτει μήκος 140 μέτρων και θα είναι εξοπλισμένο με 96 μπαταρίες σε εμπορευματοκιβώτια, παρέχοντας συνολική χωρητικότητα 241MWh. Με τα ενσωματωμένα συστήματα μπαταριών, τα Battery Tankers μπορούν να αξιοποιηθούν για την αποθήκευση και μεταφορά πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Οι παροπλισμένοι ή αδρανείς θερμοηλεκτρικοί σταθμοί που βρίσκονται κοντά σε λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε σημεία φόρτισης/εκφόρτισης για τα Battery Tankers, όπου η ενέργεια μεταδίδεται στους χρήστες μέσω συνδέσεων δικτύου στην ξηρά, επιτρέποντας την περαιτέρω αποτελεσματική χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία.
Θαλάσσια μεταφορά ενέργειας
Επιπλέον, οι περιοχές με υψηλό δυναμικό για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές είναι συχνά απομακρυσμένες από αστικές περιοχές και άλλες περιοχές με υψηλή ζήτηση ενέργειας. Η ενίσχυση των υποδομών μεταφοράς καθίσταται απαραίτητη σε αυτές τις περιπτώσεις. Δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής πυκνότητας των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου, το Battery Tanker αποτελεί βέλτιστη λύση για τη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας σε μικρές αποστάσεις από ξηρά σε ξηρά, συμπληρώνοντας τις υπάρχουσες γραμμές μεταφοράς διαπεριφερειακού δικτύου. Για παράδειγμα, στην Ιαπωνία, ένα Battery Tanker μπορεί να μεταφέρει ενέργεια από περιοχές με υψηλό δυναμικό παροχής ανανεώσιμης ενέργειας, όπως το Kyushu και το Hokkaido, σε περιοχές υψηλής ζήτησης του Honshu ή για τη μεταφορά ενέργειας μεταξύ νησιών.
Τα δεξαμενόπλοια μπαταριών θα δημιουργήσουν τα νέα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας μέσω της θάλασσας, προωθώντας την αποθήκευση, την παροχή και τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, εκτιμά η εταιρεία.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα