Ακόμη και οι πιο στενοί σύμμαχοι της Ρωσίας ανησυχούν για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Voretxa ανέφερε ότι τα κινεζικά λιμάνια αυξάνουν τους ελέγχους όταν πρόκειται για παλαιότερα δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο λιμάνι που πήρε την απόφαση να εφαρμόσει αυστηρότερα μέτρα είναι το λιμάνι του Qingdao, το οποίο βάζει στο «στόχαστρο» τα δεξαμενόπλοια με ξένη σημαία και ηλικίας άνω των 10 ετών που άλλαξαν χέρια τα τελευταία τρία χρόνια.
Η Maersk Broker ανέφερε για παράδειγμα ένα δεξαμενόπλοιο, το οποίο κρατήθηκε στο Qingdao για ένα μήνα, αφού απέτυχε σε 20 ελέγχους ασφαλείας. Όπως επισημαίνεται, άλλα πλοία έχουν επίσης κρατηθεί για αρκετές εβδομάδες κάθε φορά.
G7: Πώς προσπαθεί να περιορίσει τον σκοτεινό στόλο
Ένα πλοίο φέρεται να μετονομάστηκε επτά φορές και οι τωρινοί ιδιοκτήτες του είναι δύσκολο να εντοπιστούν, ενώ το καθεστώς ασφάλισης παραμένει θολό.
«Αν και η ανεπαρκής τεκμηρίωση και τα κενά ασφαλείας είναι τυπικά για πλοία που δραστηριοποιούνται σε αδιαφανείς αγορές που μεταφέρουν αργό από τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βενεζουέλα, ο αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων που κρατούνται στα ασιατικά λιμάνια θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια πιθανή αλλαγή στη στάση απέναντι στα γηρασμένα σκάφη που δραστηριοποιούνται στον αόρατο στόλο», ανέφερε χαρακτηριστικά η Maersk Broker.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa εκτίμησε, από τις αρχές Μαΐου, ότι ακριβώς 1.000 δεξαμενόπλοια λειτουργούσαν στην αδιαφανή αγορά από τον Ιανουάριο του 2021, εκ των οποίων τα 745 ήταν ακόμη ενεργά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
758 δεξαμενόπλοια
Εν τω μεταξύ, στη χρηματιστηριακή εταιρεία BRS, η τελευταία ανάλυση δείχνει ότι ο «αόρατος» στόλος εξακολουθεί να επεκτείνεται, αλλά με πιο αργό ρυθμό από ό,τι νωρίτερα. Η τελευταία ενημέρωση δείχνει ότι υπάρχουν 758 δεξαμενόπλοια στον λεγόμενο αόρατο στόλο, σε σχέση με 731 πριν από έναν μήνα. «Αυτό υποδηλώνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται», σχολίασε ο Andrew Wilson, επικεφαλής έρευνας της BRS, μια άποψη που συμμερίζονται πολλοί χρηματιστές της S&P.
Ο «αόρατος» στόλος έχει υπερτριπλασιαστεί σε μέγεθος από την έναρξη του πολέμου μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, με το TankerTrackers.com να προτείνει πρόσφατα ότι ένα στα πέντε VLCC είναι «καθόλου καλό».
Το TankerTrackers.com, μια από τις κορυφαίες αρχές στον κόσμο για την παράνομη θαλάσσια διακίνηση πετρελαίου, έχει τους δικούς της αποδεδειγμένους αριθμούς για τον «αόρατο» στόλο, ο οποίος πριν από δύο εβδομάδες αριθμούσε 544 πλοία.
«Το απλό γεγονός είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο είναι ασφαλισμένα και ταξινομημένα σε ιδρύματα και χώρες που δεν παρέχουν την ίδια τεχνική και κανονιστική εποπτεία όπως θα περιμέναμε, ενώ η ασφαλιστική κάλυψη που παρέχεται στερείται της εμπειρίας και πιθανότατα της οικονομικής ικανότητας να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό περιστατικό», σχολίασε στο splash247 ο Mike Salthouse, ειδικός σε κυρώσεις και επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων της NorthStandard.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International