
Ακόμη και οι πιο στενοί σύμμαχοι της Ρωσίας ανησυχούν για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Voretxa ανέφερε ότι τα κινεζικά λιμάνια αυξάνουν τους ελέγχους όταν πρόκειται για παλαιότερα δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο λιμάνι που πήρε την απόφαση να εφαρμόσει αυστηρότερα μέτρα είναι το λιμάνι του Qingdao, το οποίο βάζει στο «στόχαστρο» τα δεξαμενόπλοια με ξένη σημαία και ηλικίας άνω των 10 ετών που άλλαξαν χέρια τα τελευταία τρία χρόνια.
Η Maersk Broker ανέφερε για παράδειγμα ένα δεξαμενόπλοιο, το οποίο κρατήθηκε στο Qingdao για ένα μήνα, αφού απέτυχε σε 20 ελέγχους ασφαλείας. Όπως επισημαίνεται, άλλα πλοία έχουν επίσης κρατηθεί για αρκετές εβδομάδες κάθε φορά.
G7: Πώς προσπαθεί να περιορίσει τον σκοτεινό στόλο
Ένα πλοίο φέρεται να μετονομάστηκε επτά φορές και οι τωρινοί ιδιοκτήτες του είναι δύσκολο να εντοπιστούν, ενώ το καθεστώς ασφάλισης παραμένει θολό.
«Αν και η ανεπαρκής τεκμηρίωση και τα κενά ασφαλείας είναι τυπικά για πλοία που δραστηριοποιούνται σε αδιαφανείς αγορές που μεταφέρουν αργό από τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βενεζουέλα, ο αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων που κρατούνται στα ασιατικά λιμάνια θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια πιθανή αλλαγή στη στάση απέναντι στα γηρασμένα σκάφη που δραστηριοποιούνται στον αόρατο στόλο», ανέφερε χαρακτηριστικά η Maersk Broker.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa εκτίμησε, από τις αρχές Μαΐου, ότι ακριβώς 1.000 δεξαμενόπλοια λειτουργούσαν στην αδιαφανή αγορά από τον Ιανουάριο του 2021, εκ των οποίων τα 745 ήταν ακόμη ενεργά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
758 δεξαμενόπλοια
Εν τω μεταξύ, στη χρηματιστηριακή εταιρεία BRS, η τελευταία ανάλυση δείχνει ότι ο «αόρατος» στόλος εξακολουθεί να επεκτείνεται, αλλά με πιο αργό ρυθμό από ό,τι νωρίτερα. Η τελευταία ενημέρωση δείχνει ότι υπάρχουν 758 δεξαμενόπλοια στον λεγόμενο αόρατο στόλο, σε σχέση με 731 πριν από έναν μήνα. «Αυτό υποδηλώνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται», σχολίασε ο Andrew Wilson, επικεφαλής έρευνας της BRS, μια άποψη που συμμερίζονται πολλοί χρηματιστές της S&P.
Ο «αόρατος» στόλος έχει υπερτριπλασιαστεί σε μέγεθος από την έναρξη του πολέμου μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, με το TankerTrackers.com να προτείνει πρόσφατα ότι ένα στα πέντε VLCC είναι «καθόλου καλό».
Το TankerTrackers.com, μια από τις κορυφαίες αρχές στον κόσμο για την παράνομη θαλάσσια διακίνηση πετρελαίου, έχει τους δικούς της αποδεδειγμένους αριθμούς για τον «αόρατο» στόλο, ο οποίος πριν από δύο εβδομάδες αριθμούσε 544 πλοία.
«Το απλό γεγονός είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο είναι ασφαλισμένα και ταξινομημένα σε ιδρύματα και χώρες που δεν παρέχουν την ίδια τεχνική και κανονιστική εποπτεία όπως θα περιμέναμε, ενώ η ασφαλιστική κάλυψη που παρέχεται στερείται της εμπειρίας και πιθανότατα της οικονομικής ικανότητας να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό περιστατικό», σχολίασε στο splash247 ο Mike Salthouse, ειδικός σε κυρώσεις και επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων της NorthStandard.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα