Η πρώτη σημαντική απειλή για την κυριαρχία των Airbus και Boeing στην αγορά επιβατικών αεροσκαφών φαίνεται ότι είναι γεγονός. Το αεροσκάφος C919 της κινεζικής κατασκευάστριας Commercial Aircraft Corp of China Ltd, ή Comac όπως είναι πιο γνωστή, πραγματοποίησε την πρώτη του επίσημη πτήση για εμπορικούς σκοπούς για λογαριασμό του αερομεταφορέα China Eastern Airlines Corp. που είναι από τους μεγαλύτερους στη χώρα αυτή.
Πώς η Κίνα έγινε κορυφαία εξαγωγική χώρα και στα αυτοκίνητα
Πρόκειται για την πτήση με κωδικό MU9191 η οποία απογειώθηκε από τη Σαγκάη, όπως ανέφερε η China Eastern στον λογαριασμό της στο Weibo. Μεταφέροντας 128 επιβάτες το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Πεκίνο, ανέφερε σε χωριστό τουιτάρισμα η κρατική εφημερίδα της Κίνας People’s Daily γιορτάζοντας το γεγονός.
Το C919 αποτελεί αεροσκάφος με το οποίο η Comac θα επιδιώξει να πάρει μερίδιο από τις πολύ δημοφιλείς οικογένειες αεροσκαφών B737 της Boeing και Α320 της Airbus. Αυτό μπορεί να μεταφέρει από 158 έως 192 επιβάτες, την ώρα που τα Β737 και Α320 μεταφέρουν από 137 έως 244 επιβάτες.
Οι Κινέζοι αναφέρουν ότι υπάρχουν ήδη παραγγελίες για 1.100 τέτοια αεροσκάφη οι οποίες προέρχονται από εταιρείες της χώρας καθώς το C919 δεν έχει λάβει ακόμη τις επίσημες πιστοποιήσεις από άλλες χώρες. Η τιμή του θεωρείται παρεμφερής με αυτή των ανταγωνιστών, περίπου στα 100 εκατ. δολ. ανά αεροσκάφος, πριν απ’ τις εκπτώσεις που κάνουν οι εταιρείες.
Με την Boeing να έχει παραγγελίες για 4.200 αεροσκάφη τύπου Β737 και την Airbus να έχει παραγγελίες για πάνω από 6.000 αεροσκάφη τύπου Α320, οι Κινέζοι φιλοδοξούν να κερδίσουν μεταξύ άλλων ως πελάτες όσους δεν θέλουν να περιμένουν τόσο πολύ για να αποκτήσουν τα αμερικανικά ή ευρωπαϊκά μοντέλα. Πρακτικά τόσο η Boeing όσο και η Airbus έχουν κλείσει βιβλία παραγγελιών μέχρι και το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, με αποτέλεσμα με το C919 να δημιουργείται – θεωρητικά τουλάχιστον – μια ακόμη επιλογή για αερομεταφορείς που θέλουν πιο σύντομες παραδόσεις.
Ξεκίνησε παραδόσεις
Η Comac ξεκίνησε την ανάπτυξη του C919 που χαρακτηρίζεται ως αεροσκάφος στενής ατράκτου το 2008. Η παραγωγή του ξεκίνησε στα τέλη του 2011. Χρειάστηκε να φτάσει ο Σεπτέμβριος του 2022 για να λάβει το C919 τις απαραίτητες επίσημες πιστοποιήσεις πτήσεων για εμπορικούς σκοπούς, σηματοδοτώντας το μακρύ τέλος των δοκιμών πτήσης και ανοίγοντας τον δρόμο για την Comac να ξεκινήσει τις παραδόσεις.
Οι παραδόσεις αυτές γίνονται σε κινεζικές εταιρείες οι οποίες όπως ήταν αναμενόμενο ενδιαφέρθηκαν άμεσα για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η China Eastern παρέλαβε το πρώτο της τον Δεκέμβριο του 2022 και τώρα η εταιρεία θέλει να χρησιμοποιεί κανονικά για εμπορικές πτήσεις το μοντέλο αυτό σε διάφορες διαδρομές περιλαμβανομένης και της δημοφιλούς από τη Σαγκάη στο Τσενγκντού και πίσω.
Το Πεκίνο ελπίζει ότι το C919 θα στηρίξει τη στρατηγική του για τη δημιουργία εγχώριων εταιρειών που θα μπορούν να παράγουν υψηλή τεχνολογία. Η επιδείνωση των εντάσεων ΗΠΑ – Κίνας, καθώς και οι περιορισμοί των ΗΠΑ στην εξαγωγή προηγμένης τεχνολογίας στην Κίνα έχουν κάνει πιο επείγουσα την προσπάθεια απόκτησης αυτάρκειας από το Πεκίνο. Το νέο μοντέλο της Comac θα βοηθήσει τη χώρα να αντέξει τη «στρατηγική περιορισμού υψηλής τεχνολογίας» που επιδιώκουν να της επιβάλλουν οι ΗΠΑ, υποστήριξε άρθρο της κρατικής εφημερίδας «Global Times» νωρίτερα φέτος.
Ωστόσο, η παραγωγή του C919 θα είναι αργή. Ενώ η Comac λέει ότι έχει λάβει περισσότερες από 1.100 παραγγελίες για το νέο τζετ, η εταιρεία αναμένει ότι θα μπορεί να παράγει μόνο 150 αεροπλάνα για την εγχώρια αγορά έως το 2028. Συγκριτικά, η Airbus και η Boeing παρέδωσαν 661 και 480 αεροσκάφη πέρυσι, αντίστοιχα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» για ανοικοδόμηση ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών
Κατρακυλά η δημοτικότητα του Μακρόν στη Γαλλία - Ο Μπαϊρού προσπαθεί να μη γίνει Μπαρνιέ
Η Γαλλία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση με τα οικονομικά της - Οι επόμενες κινήσεις Μπαϊρού
Το Ιράν αναζητά «θεραπεία - σοκ» μετά τα πλήγματα - Το δίλημμα με Τραμπ και πυρηνικά
Το Ιράν είναι πιο αδύναμο και πιο ευάλωτο από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια, αφού υπέστη μια σειρά από μεγάλα πλήγματα.
Νέα εποχή στις σχέσης Κίνας - Σερβίας - Ξεκίνησαν οι πτήσεις Σαγκάη - Βελιγράδι
Το δρομολόγιο Σαγκάη - Βελιγράδι θα εκτελείται από την Air Serbia δύο φορές την εβδομάδα συνδέοντας απευθείας Σερβία και Κίνα
«Αντάρτικο» από τους υπαλλήλους της JP Morgan για την επιστροφή στο γραφείο
Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Τζέιμι Ντίμον, είναι ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής στο γραφείο
Nippon Steel - U.S. Steel παίζουν το τελευταίο τους χαρτί για την εξαγορά
Ο αμερικανός πρόεδρος μπλόκαρε την προγραμματισμένη εξαγορά της U.S. Steel από τη Nippon Steel για λόγους εθνικής ασφάλειας
Το παγκόσμιο ράλι τιμών στα ακίνητα στο Ντουμπάι δείχνει σημάδια πίεσης
Σχεδόν το 1/5 των κατοικιών στο Ντουμπάι εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 εκατ. δολάρια σε αξία, σύμφωνα με την εταιρεία ακινήτων Knight Frank
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί