Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αν και αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν αλλαγή ρότας σε πιο ήρεμες θάλασσες, τις επόμενες εβδομάδες.
Ο μέσος ναύλος στα capes μειώθηκε σε μία εβδομάδα κατά 20% ενώ στις μικρότερες χωρητικότητες η μείωση ήταν από 3%-12%.
Μια από τις αιτίες της πτωτικής προς το παρόν πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια. Ο χρόνος αναμονής στα κινεζικά λιμάνια έχει μειωθεί σημαντικά στα προ-covid επίπεδα. Από το υψηλό τω 8,2 ημερών παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι τον Φεβρουάριο του 2021, o χρόνος, μειώθηκε στις 2,5 ημέρες, επηρεάζοντας σημαντικά τη δυναμική της αγοράς ναύλων. Με την άρση των περιορισμών ο αριθμός των ημερών καθυστέρησης ενός πλοίου στο λιμάνι έχει υποχωρήσει κάτω από τον μέσο όρο των 4 ημερών καθυστέρησης της τελευταίας 5ετίας.
H Intermodal επισημαίνει ακόμη ότι η αγορά των παραγώγων (FFAs) προδικάζει υποτονική εμπορική δραστηριότητα και για τις αρχές του 3ου τριμήνου. Τα πλοία Capes διαπραγματεύονται κατά μέσο όρο για τον Ιούνιο στα 18.000 δολ/ημέρα με τα Panamax και Supramax στην περιοχή των 11.000 δολ/ημέρα. Η δραστηριότητα καλαμποκιού/σιταριού δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την αύξηση του εμπορίου άνθρακα και σόγιας, ενώ οι αυστραλιανές εξαγωγές προς την Κίνα έχουν μειώσει τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα στον Ειρηνικό. Επιπλέον, τα επίπεδα πριμοδότησης για το σιτάρι της Ουκρανίας είναι τώρα μόνο περίπου στα 2000 δολάρια/ημέρα σε σχέση με ένα παραδοσιακό ταξίδι εντός της Μεσογείου, χωρίς να λειτουργεί πλέον ως θετικό βαρόμετρο στην περιοχή. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή ζήτηση άνθρακα είναι συγκρατημένη και δεν βοηθάει στην αύξηση της ζήτησης σε τόνο-μίλια που είδαμε το 2022, μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφουμε σε μια αγορά κοντά στα προ πανδημίας ποσοστά, όπου η προσφορά/ζήτηση έδινε στους πλοιοκτήτες ναύλους στην περιοχή των 15 χιλ. ανά ημέρα, τα οποία θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ