Ενα νέο αυστηρό έγγραφο που υπογράφουν οκτώ χώρες προς την Κομισιόν φανερώνει την αντίθεσή τους στα νέα μέτρα που θέλει να θεσπίσει η ΕΕ με την εφαρμογή των κανόνων του Euro7, που προβλέπει ακόμη πιο σκληρά όρια στις εκπομπές ρύπων των καινούργιων οχημάτων τη στιγμή που ο ACEA προειδοποιεί ότι αυτό θα επιφέρει σημαντικές έως δυσβάστακτες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, η Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία βρίσκουν σχεδόν μη ρεαλιστικά τα μέτρα που θέλει να επιβάλει η Κομισιόν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που όπως διατείνονται θα στραγγαλίσουν τα σχέδιά τους στην περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
«Ο ρυπαίνων πληρώνει» – Θα επιβληθεί πρόστιμο στους ιδιοκτήτες παλιών αυτοκινήτων;
Σύμφωνα με τις εταιρείες, το πέρασμα από το Euro6 στο Euro7 απαιτεί τεράστιες επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτι που θα στερήσει οικονομικούς πόρους από τα ταμεία των γκρουπ αυτοκινήτων που προορίζονται για τη γιγάντωση της ηλεκτροκίνησης.
Την ίδια ώρα η Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πριν από λίγες ημέρες χτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου! Με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι νέοι κανονισμοί ελλοχεύουν μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων. Και αυτές οι αυξήσεις δεν αφορούν μόνο τα επιβατικά, αλλά και άλλες κατηγορίες όπως τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Σύμφωνα με τον ACEA οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές θα αυξήσουν τις τιμές στα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, στα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Ειδικότερα, οι μέσες αυξήσεις τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες βενζίνης θα ανέλθουν στα 1.862 ευρώ, με κινητήρες ντίζελ στα 2.629 ευρώ, ενώ οι αυξήσεις για φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και λεωφορεία αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 11.707 ευρώ.
Αλλο ένα σημαντικό στοιχείο από την έρευνα της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων είναι ότι πολλοί Ευρωπαίοι δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των υψηλών τιμών τους.
Οι θέσεις εργασίας
Το Euro7 δεν αποκλείεται να προκαλέσει τσουνάμι αρνητικών επιπτώσεων, όπως η απομείωση προσωπικού στα εργοστάσια – π.χ. η Skoda προειδοποιεί για την απώλεια 3.000 θέσεων εργασίας.
Οι νέες προδιαγραφές κρίνονται από τις περισσότερες χώρες ασύμφορες, ενώ ο πόλεμος έχει επεκταθεί και στις εκπομπές ρύπων των ελαστικών αλλά και των φρένων. Συγκεκριμένα, οι τιμές των μικροσωματιδίων που εκλύονται από την τριβή των υλικών των συστημάτων πέδησης και ελαστικών – με γνώμονα τα αυστηρά πρότυπα του Euro7 – ίσως να μην είναι εφικτό να επιτευχθούν από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Ο σεισμός στις θέσεις εργασίας στον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να ανησυχεί τη γειτονική χώρα Ιταλία, που εναντιώθηκε στα σχέδια της ΕΕ για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, ζητώντας επίμονα μια ήπια περίοδο κατάργησης των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ.
Και όλα αυτά τη στιγμή που οι Βρυξέλλες έχουν ανοίξει τον δρόμο για τα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035, μέτρο που θα παρατείνει τη ζωή των κινητήρων βενζίνης και μετά το 2035.
Πριν από λίγες ημέρες ο νέος πρόεδρος του ACEA, Λούκα Ντε Μέο, τόνισε τη δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. «Παγκοσμίως, οι κατασκευαστές οχημάτων και οι κατασκευαστές μπαταριών έχουν προγραμματίσει να επενδύσουν ένα τρισεκατομμύριο δολάρια αυτή τη δεκαετία ώστε να επιτευχθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα – ποσό που είναι πολύ υψηλότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο».
Οπως συμπλήρωσε όμως η επίτευξη του στόχου αυτού δεν αφορά μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τα κράτη που θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τον συντονισμό των στρατηγικών αυτών.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...