Ολοένα και περισσότερες μεγάλες αμερικανικές εταιρείες βρίσκονται σε «φρενίτιδα» έκδοσης ομολόγων, αλλά αυτός ο επιταχυνόμενος ρυθμός της προσφοράς μπορεί να είναι δύσκολο να διατηρηθεί εν όψει της αναμενόμενης αστάθειας που σχετίζεται με την επέκταση του ανώτατου ορίου χρέους των ΗΠΑ και μια πιθανή περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων, σύμφωνα με το Reuters.

Συνολικά, αμερικανικές εταιρείες με επενδυτική βαθμίδα, εξέδωσαν ομόλογα ύψους 152 δισεκατομμυρίων τον Μάιο, το μεγαλύτερο ποσό από το 2020, όταν η πανδημία οδήγησε σε όγκο ρεκόρ εκδόσεων χρέους, σύμφωνα με στοιχεία της Informa Global Markets. Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες χωρίς επενδυτική βαθμίδα άντλησαν 22,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το μεγαλύτερο ποσό από το 2021, όταν 73 εταιρείες συγκέντρωσαν 49,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όριο χρέους: Επόμενος σταθμός η Γερουσία για την συμφωνία

Τεράστια ζήτηση

Τα νέα ομόλογα επενδυτικής βαθμίδας τον Μάιο είχαν ζήτηση  τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη συγκριτικά με το μέγεθος προσφοράς κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία της IGM.

Τα junk ομόλογα είχαν επίσης αξιοπρεπή ζήτηση, καθώς οι αποδόσεις λίγο κάτω από το 9% ήταν πραγματικά ελκυστικές, σύμφωνα με τον Manuel Hayes, ανώτερο διευθυντή χαρτοφυλακίου στην Insight Investment.

«Είναι μια ελκυστική πηγή εισοδήματος, δεδομένου ότι τα ομόλογα εκδίδονται κυρίως από εταιρείες που βρίσκονται πιο κοντά στην επενδυτική βαθμίδα, επομένως είχαν μικρότερη πιθανότητα χρεοκοπίας», πρόσθεσε.

Ο υπερδανεισμός, ωστόσο, υποδεικνύει ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες  δεν είναι αισιόδοξες για τους όρους δανεισμού αργότερα μέσα στο έτος.

Οι αιτίες δανεισμού

Το βραχυπρόθεσμο κόστος χρηματοδότησης είναι πιθανό να εκτιναχθεί λόγω εξάντλησης ρευστότητας – το Υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να εκδώσει σχεδόν 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια σε νέα γραμμάτια του Δημοσίου τους επόμενους επτά μήνες, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της JPMorgan, για να αναπληρώσει τα ταμεία του.

Τα spreads που χρεώνονται σε εταιρικά ομόλογα ως premium έναντι των ομολόγων ή των πιστωτικών περιθωρίων που ήταν σταθερά μέχρι στιγμής αναμένεται να διευρυνθούν, αυξάνοντας το κόστος χρηματοδότησης για τους υποψήφιους δανειολήπτες.

«Είναι πιο πιθανό τα πιστωτικά περιθώρια να διευρυνθούν , δεδομένων των μακροοικονομικών ανησυχιών για το ανώτατο όριο του χρέους και τις συνακόλουθες βραχυπρόθεσμες μεγάλες εκδόσεις ομολόγων, τη σύσφιγξη της Fed για την καταπολέμηση του πληθωρισμού και τους γεωπολιτικούς κινδύνους», δήλωσε η Jessica Lehmann, επικεφαλής επενδυτικής βαθμίδας και αναδυόμενων αγορών στην HSBC.

Κίνδυνος ρευστότητας

Οι έμποροι συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης κεφαλαίων της Fed βλέπουν τώρα ότι η Κεντρική Τράπεζα έχει περισσότερες πιθανότητες να αυξήσει τα επιτόκια αυτόν τον μήνα παρά να τα αφήσει αμετάβλητα.

«Θα μπορούσα να προβλέψω ότι η ρευστότητα θα αποτελέσει κυρίαρχο ζήτημα ακόμη και μετά τη συμφωνία για το ανώτατο όριο του χρέους », δήλωσε ο Μπλερ Σουέντο, επικεφαλής του τμήματος διαπραγμάτευσης επενδυτικού επιπέδου στην U.S. Bank.

Το όριο χρέους

Εν τω μεταξύ, τα μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων ενέκριναν χθες Τετάρτη με ευρεία πλειοψηφία το νομοσχέδιο που αναστέλλει το όριο του χρέους, απομακρύνοντας έτσι λίγο περισσότερο το φάσμα της κήρυξης στάσης πληρωμών από τις ΗΠΑ, που θα είχε καταστροφικές συνέπειες για την αμερικανική και την παγκόσμια οικονομία.

Χθες το βράδυ [τοπική ώρα· τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα ώρα Ελλάδας] το νομοσχέδιο έλαβε 314 ψήφους, 165 Δημοκρατικών και 149 Ρεπουμπλικάνων, ενώ 117 μέλη του σώματος το καταψήφισαν, 71 Ρεπουμπλικάνοι και 46 Δημοκρατικοί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»