Πασπαλισμένες με… κέρδη ήταν οι επιδόσεις δύο εκ των βασικών παικτών του κλάδου εμπορίας και παραγωγής πρώτων υλών αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και συναφών προϊόντων το 2022 παρότι οι καταναλωτές έσφιξαν το ζωνάρι για να τα βγάλουν πέρα σε ένα περιβάλλον έντονης ακρίβειας.
ΕΨΑ: Το μυστικό του Herr Otto και η 3η φορά που αλλάζει χέρια η λε-μοναδική βιομηχανία
Τόσο η Στέλιος Κανάκης, που το 2019 πέρασε στον έλεγχο της νορβηγικής εταιρείας Orkla Food Ingredients, όσο και η Puratos Hellas, η εν Ελλάδι θυγατρική του Βελγικού ομίλου Puratos Group SA, εμφάνισαν σημαντικά αυξημένες πωλήσεις, ενώ η κερδοφορία τους παρέμεινε αλώβητη συγκριτικά με τις αυξήσεις στους συντελεστές παραγωγής.
Σημειώνεται ότι στον εγχώριο κλάδο των πρώτων υλών ζαχαροπλαστικής σημαντικό μερίδιο κατέχει η Switz Group του ινδού Taizoon Khorakiwala, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο για τη μεγαλύτερη σε αξία επένδυσή του στην Ελλάδα.
Ρεκόρ δεκαετίας
Καταγράφοντας αύξηση κατά 24% περίπου στα έσοδα τα οποία ανήλθαν σε 25,85 εκατ. ευρώ, επίδοση που αποτελεί την υψηλότερη στη τελευταία δεκαετία, έκλεισε το 2022 η Στέλιος Κανάκης.
Ανοδικά κινήθηκε και η κερδοφορία της εταιρείας καθώς τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 3,32 εκατ. ευρώ, έναντι 2,50 εκατ. το 2021, και τα κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν κατά 32% στα 2,57 εκατ. ευρώ, έναντι 1,94 εκατ. ευρώ το 2021.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι το 2022 καταγράφηκε μία σημαντική αύξηση των απαιτήσεων από πελάτες, από τα 7,79 εκατ. ευρώ του 2021 στα 9,47 εκατ. ευρώ.
Αυξήθηκε το κόστος πωλήσεων
Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Puratos Hellas, το 2022 παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της τάξεως του 12,67%, φτάνοντας τα 31,96 εκατ. ευρώ από 28,37 εκατ. ευρώ το 2021 και ταυτόχρονη αύξηση του κόστους πωλήσεων της τάξεως του 18,90%, στα 21,30 εκατ. ευρώ.
Έτσι, το μικτό κέρδος από τις εμπορικές δραστηριότητες της εταιρείας, πλέον λοιπών συνήθων εσόδων εκμεταλλεύσεως, ανήλθε συνολικά σε 10,71 εκατ. ευρώ, έναντι 10,55 εκατ. το 2021.
Σημειωτέον ότι το μικτό κέρδος εκμετάλλευσης αντιστοιχεί σε ποσοστό 33,34% επί των πωλήσεων, παρατηρείται δηλαδή μείωση 3,49% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση που αυτό ήταν 36,84%.
Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας το 2022 διαμορφώθηκαν στα 2,64 εκατ. ευρώ, έναντι 2,70 εκατ. το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 2,04 εκατ. ευρώ, έναντι 2,08 εκατ. το 2021.
Η Puratos Ελλάς που ιδρύθηκε το 1986 και δραστηριοποιείται στον κλάδο της εμπορίας και παραγωγής πρώτων υλών αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και συναφών προϊόντων ανήκει κατά 99,99% στην Puratos Group SA, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό το ελέγχει η Puratos NV/SA.
Παχυλά μερίσματα
Οι καλές οικονομικές επιδόσεις το 2022 δημιούργησαν τις συνθήκες για να προχωρήσουν οι δυο εταιρείες σε διανομή παχυλού μερίσματος προς τους μητρικούς τους ομίλους.
Η Puratos κατέβαλλε 1,95 εκατ. ευρώ στους μετόχους της ενώ η πρόταση της διοίκησης προς την τακτική γενική συνέλευση είναι η διανομή 2 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022.
Στους μετόχους της Στέλιος Κανάκης καταβλήθηκαν μερίσματα συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ, από κέρδη προηγουμένων χρήσεων.
Ωστόσο η πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου για τη περσινή χρήση είναι η μη διάθεση προς τους μετόχους αυτής μερίσματος με σκοπό τη βελτίωση της κεφαλαιακής επάρκειας της εταιρείας ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτήσει τις μελλοντικές επενδυτικές της δραστηριότητες.
Αισιοδοξία για το 2023
Η διοίκηση της Στέλιος Κανάκης αναφερόμενη στη πορεία το 2023 επισημαίνει πως, παρότι το φαινόμενο της συνεχιζόμενης αύξησης τιμών των προϊόντων είναι σε πλήρη εξέλιξη, το θέμα αυτό δεν διαμορφώνει συνθήκες ουσιώδους αβεβαιότητας για την συνέχιση της δραστηριότητας της εταιρείας και σημειώνει ότι οι πωλήσεις κατά την τρέχουσα περίοδο συνεχίζονται με αυξητικό ρυθμό.
Την ίδια ώρα, η διοίκηση της Puratos εκφράζει αισιοδοξία ότι, χάρη στη φήμη και την πελατεία που έχει αποκτήσει η εταιρεία στην μακρόχρονη παρουσία της στην ελληνική αγορά, η κρίση θα την επηρεάσει συγκριτικά λιγότερο από άλλες εταιρείες και δεν θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα, με την επιφύλαξη πάντα των ιδιαίτερων συνθηκών του 2023 που αποτελεί αστάθμητο παράγοντα.
«Με τα μέχρι τώρα προϋπολογιστικά στοιχεία και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την πανδημία και την επισιτιστική κρίση η πεποίθηση της Εταιρείας είναι ότι τα αποτελέσματα της χρήσης 2023 θα είναι επίσης ικανοποιητικά και θα συνεχιστεί η καλή πορεία της εταιρείας, γεγονός που εν πολλοίς οφείλεται στην άριστη ποιότητα των προϊόντων της, καθώς και στις προσπάθειες του προσωπικού της. Ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά από τον Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα και αναμένεται να διαφοροποιηθούν έτι περαιτέρω λόγω της επισιτιστικής κρίσης», επισημαίνεται μεταξύ άλλων στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.
Latest News
Ποιος κερδίζει στη μάχη της πίτσας στην Ελλάδα – Τα μερίδια και η ανατροπή
Pizza Fan, Domino’s, L’ Artigiano, Roma Pizza και οσονούπω -ξανά- Pizza Hut στη μάχη των 370 εκατ. ευρώ - Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια και τα κέρδη
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους