«Εξυπνες» και περισσότερο ασφαλείς θα γίνουν οι δέκα μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες του ΟΣΕ, με τη συνδρομή του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων του ΟΣΕ με τη χρήση «έξυπνων» συστημάτων, βασισμένων στο ΙοΤ (Διαδίκτυο των Πραγμάτων), εντάχθηκε στο πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών.
Ολυμπία Οδός: Ανοιχτόχρωμη επικάλυψη οδοστρώματος σε σήραγγα προς Αθήνα
Στόχος του έργου είναι με την εγκατάσταση «έξυπνων» συστημάτων να επιλυθούν επιτακτικά ζητήματα ασφάλειας των σηράγγων, που αφορούν κυρίως ελλείψεις στην πυρανίχνευση – πυρασφάλεια, τον φωτισμό και την παρακολούθηση των κρίσιμων παραμέτρων της δομικής «υγείας» τους. Στο έργο περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες υπηρεσίες (πιλοτική λειτουργία, παραγωγική λειτουργία, εκπαίδευση, εγγύηση εξοπλισμού και εφαρμογών), ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική και παραγωγική λειτουργία του.
Οπως επισημαίνεται στην απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, «μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών έγινε αντιληπτή η μεγάλη και επιτακτική ανάγκη κάλυψης όλων των ζητημάτων ασφάλειας του δικτύου σιδηροδρόμων του ΟΣΕ, με σκοπό την αποφυγή μελλοντικών ατυχημάτων και την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας».
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ασφάλειας των σηράγγων των σιδηροδρόμων του ΟΣΕ, έχει διαπιστωθεί σειρά προβλημάτων στις βασικές υποδομές τους, όπως:
- Ελλειψη ή ανεπάρκεια σύγχρονων και λειτουργικών συστημάτων πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας.
- Ελλειψη φωτισμού και σήμανσης στις εξόδους κινδύνου.
- Ελλειψη μηχανισμού επιθεώρησης, συντήρησης και παρακολούθησης των κρίσιμων παραμέτρων της δομικής «υγείας» των σηράγγων.
Το έργο που ήδη εγκρίθηκε και οδεύει προς υλοποίηση διαχωρίζεται σε δύο υποέργα:
- Το πρώτο προβλέπει την αναβάθμιση των υποδομών ασφάλειας στις δέκα μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες του ΟΣΕ με χρήση «έξυπνων» ΙοΤ συστημάτων.
- Το δεύτερο προβλέπει τη δημιουργία μηχανισμού υποστήριξης για την ορθή και έγκαιρη εκτέλεση του έργου. Δηλαδή, να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική υλοποίησή του, κυρίως σε όρους χρονικής συνέπειας και ποιότητας.
Συγκεκριμένα, στις μεγαλύτερες σήραγγες του ΟΣΕ, συνολικού μήκους 64,94 χλμ., θα γίνουν οι εξής παρεμβάσεις:
- Ανάπτυξη ολοκληρωμένων «έξυπνων» συστημάτων πυρανίχνευσης – πυρασφάλειας μέσω της εγκατάστασης ΙοΤ αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και φωτιάς, που θα μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο την κατάστασή τους σε κεντρικό πίνακα ελέγχου.
- Ανάπτυξη «έξυπνων» συστημάτων για την παρακολούθηση της δομικής απόκρισης των σηράγγων, σε πραγματικό χρόνο, επίσης μέσω σύγχρονων ΙοΤ συστημάτων και μεθοδολογιών ενόργανης παρακολούθησης της δομικής υγείας (Real Time Structural Health Monitoring – RTSHM).
- Εγκατάσταση και λειτουργία «έξυπνου» φωτισμού στις σήραγγες και φωτοσήμανσης στις εξόδους κινδύνου με σύστημα τηλεδιαχείρισης.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά σε 38,57 εκατ. ευρώ και εντάσσεται στη δράση «Αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου με έργο ΣΔΙΤ», συνολικής αξίας 130 εκατ. ευρώ. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ).
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα